Employer branding

Legendarische
Horeca Olympics-campagne voor
De Boterlap Groep

Standaard? Daar houden we niet van bij Buro Aangenaam. Want je wilt immers opvallen, toch? Zo bedachten we in samenwerking met Filmakers deze toffe campagne voor De Boterlap Groep.

De Boterlap Groep beoordeelt ons met 5 sterren op Google.

Horeca Olympics - campagne Buro Aangenaam voor De Boterlap Groep
Locaties
0
Toffe wervingsvideo
0
Vacatureteksten
0
Contactmomenten via de website
0

Het vraagstuk.

De Boterlap Groep wilde graag opvallen met écht iets unieks. En dat voor nieuwe en bestaande medewerkers, maar ook voor de gasten. Laat dat maar aan ons over.

Onze doelstellingen voor deze campagne:

  1. Mensen laten kennismaken met de drie locaties van De Boterlap Groep 
  2. Familiegevoel/saamhorigheid laten zien
  3. Werkgeversmerk boosten

De openstaande functies.

Brainstorm campagne Boterlap - Buro Aangenaam

Idee.

De eerste stap was het bedenken van een unieke, ludieke en opvallende campagne voor De Boterlap Groep. We hadden de horecaspelen van Harderwijk al eens eerder genoemd tijdens een brainstorm en dit was dan ook onze basis om op voort te borduren. Samen met Filmakers gingen de rond de tafel en bedachten de Horeca Olympics van De Boterlap Harderwijk, De Boterlap Ermelo en Buitenplaats Het Loo. Drie ‘losse’ restaurants, maar alle drie onderdeel van De Boterlap Groep. En dat moest duidelijk naar voren komen!

Aanpak.

Na de brainstorm stond het idee als een huis. We gaan het zo aanpakken:

  • Op iedere locatie spelen we een spel uit de Horeca Olympics. De locaties strijden tegen elkaar.
  • Voor iedere video schrijven we een toepasselijke vacaturetekst.
  • Iedere week plaatsen we een nieuwe video met de dag ervoor een teaser.
  • Deze video’s boosten we onder een relevante doelgroep in de regio. Kijkt iemand 25% van de video? Dan krijgt diegene een extra advertentie te zien met vacatures.
  • We betrekken de lokale pers erbij.
  • En we sluiten de Horeca Olympics in stijl af met een bloopervideo.
Horeca Olympics - campagne Buro Aangenaam voor De Boterlap Groep
Horeca Olympics - campagne Buro Aangenaam voor De Boterlap Groep

Uitwerking.

En uitwerken maar! De draaidag met Filmakers stond gepland en alle voorbereidingen zijn getroffen. De vacatureteksten stonden klaar én met één druk op de knop startte de campagne.

De draaidag begon in Harderwijk waar de horeca olympisch kampioen hordelopen werd bekroond. Daarna ging de strijd verder bij Buitenplaats Het Loo met het koksmes werpen en we eindigden de dag in Ermelo met de rotonde bierrun (massasprint).

Resultaat.

De Horeca Olympics waren een groot succes. Dit zagen we onder andere terug in de piek aan websitebezoekers, maar we kregen het ook terug van de opdrachtgever zelf: er werd over gepraat. Yes, dat was precies ons doel! En bij alleen naamsbekendheid bleef het niet, want het leverde uiteindelijk dit op:

  • 496.257 mensen bereikt
  • 33.395 betrokkenheidsacties (likes, klikken, etc.)
  • 5.464 klikken naar de website
  • 35 contactmomenten via de website


Een mooi resultaat waar we heel trots op zijn! 🧡🙌🏼

Locaties
0
Toffe wervingsvideo
0
Vacatureteksten
0
Contactmomenten via de website
0

Nog zo'n case lezen? Bella Ciao.

Hotel, restaurant en winebar Bella Ciao Harderwijk opende haar deuren in coronatijd. Om precies te zijn drie dagen nadat de tweede lockdown inging. Het bedrijf bleef vervolgens twintig weken gesloten. Toen de versoepelingen in zicht waren, konden ze hun nieuwe concept pas echt opstarten en extra medewerkers aannemen. Maar hoe vind je personeel als niemand jouw nieuwe concept kent omdat je dicht bent – en zelfs nog niet open bent geweest?

Meer resultaten bekijken.

Employer branding contentstrategie
Personal branding

Er is altijd die ene directeur die eigenlijk alles al goed doet. Hij is een marktleider, heeft de juiste visie, en zijn bedrijf loopt top. Maar… LinkedIn? Daar gebeurt nog niet veel. Zonde! Zo ook deze directeur. Totdat hij in juni 2024 besloot het anders aan te pakken en ons inschakelde. En dat was de start van een fijne samenwerking. Hoe wij zijn online aanwezigheid aanpakten? Dat lees je in deze case. Lees snel verder!

Contentmarketing

Een gloednieuw restaurant op de kaart zetten als culinaire hotspot midden in de natuur – dat is geen kleine opgave. Buitenplaats Het Loo had grote plannen en vroeg ons om mee te denken over hun merkpositionering, content- en marketingstrategie. Hoe dat uitpakte? Met indrukwekkende resultaten in het eerste jaar. Lees snel verder! 

Contentmarketing

Bijna de helft van de Nederlanders kwam vorig jaar in aanraking met online fraude. Internet Politie lanceerde de Fraude Scanner, een tool die je hiervoor beschermt. Hoe bouw je vertrouwen op voor een nieuw product? Dat was de vraag waar Buro Aangenaam zich over boog. Met een doordachte strategie en sterke content hielp Buro Aangenaam de Fraude Scanner succesvol op de markt te brengen. Lees de case en ontdek meer!

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo