Employer branding

Legendarische
Horeca Olympics-campagne voor
De Boterlap Groep

Standaard? Daar houden we niet van bij Buro Aangenaam. Want je wilt immers opvallen, toch? Zo bedachten we in samenwerking met Filmakers deze toffe campagne voor De Boterlap Groep.

De Boterlap Groep beoordeelt ons met 5 sterren op Google.

Horeca Olympics - campagne Buro Aangenaam voor De Boterlap Groep
Locaties
0
Toffe wervingsvideo
0
Vacatureteksten
0
Contactmomenten via de website
0

Het vraagstuk.

De Boterlap Groep wilde graag opvallen met écht iets unieks. En dat voor nieuwe en bestaande medewerkers, maar ook voor de gasten. Laat dat maar aan ons over.

Onze doelstellingen voor deze campagne:

  1. Mensen laten kennismaken met de drie locaties van De Boterlap Groep 
  2. Familiegevoel/saamhorigheid laten zien
  3. Werkgeversmerk boosten

De openstaande functies.

Brainstorm campagne Boterlap - Buro Aangenaam

Idee.

De eerste stap was het bedenken van een unieke, ludieke en opvallende campagne voor De Boterlap Groep. We hadden de horecaspelen van Harderwijk al eens eerder genoemd tijdens een brainstorm en dit was dan ook onze basis om op voort te borduren. Samen met Filmakers gingen de rond de tafel en bedachten de Horeca Olympics van De Boterlap Harderwijk, De Boterlap Ermelo en Buitenplaats Het Loo. Drie ‘losse’ restaurants, maar alle drie onderdeel van De Boterlap Groep. En dat moest duidelijk naar voren komen!

Aanpak.

Na de brainstorm stond het idee als een huis. We gaan het zo aanpakken:

  • Op iedere locatie spelen we een spel uit de Horeca Olympics. De locaties strijden tegen elkaar.
  • Voor iedere video schrijven we een toepasselijke vacaturetekst.
  • Iedere week plaatsen we een nieuwe video met de dag ervoor een teaser.
  • Deze video’s boosten we onder een relevante doelgroep in de regio. Kijkt iemand 25% van de video? Dan krijgt diegene een extra advertentie te zien met vacatures.
  • We betrekken de lokale pers erbij.
  • En we sluiten de Horeca Olympics in stijl af met een bloopervideo.
Horeca Olympics - campagne Buro Aangenaam voor De Boterlap Groep
Horeca Olympics - campagne Buro Aangenaam voor De Boterlap Groep

Uitwerking.

En uitwerken maar! De draaidag met Filmakers stond gepland en alle voorbereidingen zijn getroffen. De vacatureteksten stonden klaar én met één druk op de knop startte de campagne.

De draaidag begon in Harderwijk waar de horeca olympisch kampioen hordelopen werd bekroond. Daarna ging de strijd verder bij Buitenplaats Het Loo met het koksmes werpen en we eindigden de dag in Ermelo met de rotonde bierrun (massasprint).

Resultaat.

De Horeca Olympics waren een groot succes. Dit zagen we onder andere terug in de piek aan websitebezoekers, maar we kregen het ook terug van de opdrachtgever zelf: er werd over gepraat. Yes, dat was precies ons doel! En bij alleen naamsbekendheid bleef het niet, want het leverde uiteindelijk dit op:

  • 496.257 mensen bereikt
  • 33.395 betrokkenheidsacties (likes, klikken, etc.)
  • 5.464 klikken naar de website
  • 35 contactmomenten via de website


Een mooi resultaat waar we heel trots op zijn! 🧡🙌🏼

Locaties
0
Toffe wervingsvideo
0
Vacatureteksten
0
Contactmomenten via de website
0

Nog zo'n case lezen? Bella Ciao.

Hotel, restaurant en winebar Bella Ciao Harderwijk opende haar deuren in coronatijd. Om precies te zijn drie dagen nadat de tweede lockdown inging. Het bedrijf bleef vervolgens twintig weken gesloten. Toen de versoepelingen in zicht waren, konden ze hun nieuwe concept pas echt opstarten en extra medewerkers aannemen. Maar hoe vind je personeel als niemand jouw nieuwe concept kent omdat je dicht bent – en zelfs nog niet open bent geweest?

Meer resultaten bekijken.

Werken bij McDonald's - Buro Aangenaam
ContentmarketingEmployer branding

Door continu aanwezig te zijn met contentmarketing is McDonald’s Harderwijk, Nijkerk, Ermelo en Bataviastad constant zichtbaar via Meta en Snapchat, onder de juiste doelgroep en is er een vrij constante stroom aan sollicitanten. Content waar de doelgroep content mee is dus.

LelyPharma - Buro Aangenaam - 2 operators
Employer branding

In minder dan een jaar tijd 256 kandidaten via Indeed en 282 sollicitaties via de website voor onder andere de functies operator, medewerker verpakken en weger/menger. In deze case lees je wat een sterke basis voor je werkgeversmerk, doorlopende contentmarketing, een parel van een bedrijfsvideo en een gerichte campagne kan opleveren. 

Atlas Power - Buro Aangenaam
Employer branding

‘Het interesseren van zonnepanelen monteurs voor de (toekomstige) Atlas Power Academy.’ Toen we deze vraag kregen, werkten we al ruim een half jaar met Atlas Power samen, omdat ze doorlopend monteurs zoeken. Maar deze vraag was grootser. De Atlas Power Academy bestond namelijk nog niet en moest nog gelanceerd worden.

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo