Employer branding

12 nieuwe
medewerkers voor
Atlas Power

Een nieuwe Academy, hoe zetten we die op de kaart?

Zonnepanelen zijn momenteel niet aan te slepen, laat staan monteurs die deze zonnepanelen voor je plaatsen. Zo ook bij Atlas Power. Daarom bedachten ze wat nieuws: de Atlas Power Academy. Tijdens deze Academy stomen ze nieuwe medewerkers binnen een aantal weken klaar voor het werk als elektromonteur of zonnepanelen-monteur bij Atlas Power. Nu de lancering van deze Academy nog!

Atlas Power beoordeelt ons met 5 sterren op Google.

Atlas Power - Buro Aangenaam
Nieuwe werken-bij website
0
Campagnefases voor de Academy
0
Sollicitaties
0
Nieuwe medewerkers
0

Het vraagstuk.

‘Het interesseren van zonnepanelen monteurs voor de (toekomstige) Atlas Power Academy.’ Toen we deze vraag kregen, werkten we al ruim een half jaar met Atlas Power samen, omdat ze doorlopend monteurs zoeken. Maar deze vraag was grootser. De Atlas Power Academy bestond namelijk nog niet en moest nog gelanceerd worden. 

De openstaande functies.

Atlas Power - Buro Aangenaam

Om de drempel tot zonnepanelen- en/of elektromonteur te verlagen, is de Atlas Power Academy in het leven geroepen. Op deze manier kan Atlas Power iedere nieuwe medewerker intern opleiden en worden zij binnen een aantal weken klaargestoomd voor het werk als elektro- of zonnepanelenmonteur. Of je nu al wel of geen ervaring hebt; aangepast aan het niveau.

In dit vakgebied zijn veel zzp’ers werkzaam, óók bij Atlas Power. Maar uiteindelijk is het de wens van Atlas Power om zo veel mogelijk medewerkers ook in loondienst te hebben. De doelgroep is dus vrij breed; van monteurs met jarenlange ervaring, tot schoolverlaters die nog een beroep moeten kiezen.

Plan van aanpak.

Uit ons onderzoek bleek dat Meta, LinkedIn en Snapchat de juiste kanalen zijn om deze doelgroep te bereiken. Zo bereikten we zowel de oudere doelgroep (autsj, sorry als jij je aangesproken voelt) en de jongere doelgroep.

Parallel aan de campagne bouwden we aan een nieuwe werken bij-website en zorgden we voor nieuw beeldmateriaal. Wat goed uitkwam, want zo hadden we direct een mooie, nieuwe landingspagina voor de Atlas Power Academy vanuit de campagne. We adviseerden op inrichting, design en schreven alle copy voor www.werkenbijatlaspower.nl.

Maar we gingen niet zomaar van start met de campagne. Gezien niemand nog van het bestaan van de Academy afwist, was dat stap 1 in de touch-fase. Je vraagt ten slotte ook niet zomaar iemand direct om te trouwen, als je diegene nog niet kent. 😉

Touch 

Allereerst wilden we in deze fase zo veel mogelijk bereik creëren binnen een straal van 45 kilometer rondom het kantoor in Putten. En dus hebben we in – samenwerking met Atlas Power en VisualChefs – een video opgenomen, waarin we de Academy in een trailer van +- 30 seconden aankondigen. Deze verspreidden we via Facebook, Instagram, LinkedIn en Snapchat.

Tell 

In de tweede fase, de tell-fase, geven we meer informatie weg. Zo deelden we een artikel met een aantal redenen waarom je voor de Atlas Power Academy moet kiezen. Ook delen we losse advertenties waarin de voordelen binnen één oogopslag duidelijk zijn.  Daarnaast draaiden we de volledige video op LinkedIn. We targeten op mensen die interactie hebben gehad op de video in de eerste fase, maar ook op de volledige doelgroep nogmaals. 

Sell 

In de laatste fase, de sell-fase, draaiden we nog een keer de volledige video op Meta en Snapchat. Hierin sturen we nogmaals op websitebezoeken.

Atlas Power - Buro Aangenaam
Atlas Power - Buro Aangenaam

Iets té veel power.

Heel leuk, al die getallen, maar wat heeft het Atlas Power concreet opgeleverd aan sollicitanten? Nou, de campagne kon stoppen, omdat er in totaal al 25 concrete contactverzoeken / sollicitaties waren binnengekomen. En eigenlijk was het niet meer bij te houden in de opvolging. 

Eindstand: 8 monteurs aangenomen en 4 leerling-monteurs. Kortom: een succesvolle campagne en een blije opdrachtgever. Daar doen we het voor 🙂

“Het is fijn samenwerken met deze marketeers die uitblinken in copywriting, creatieve content en vacatureteksten. Dankzij hun inzet hebben we niet alleen gekwalificeerde sollicitanten aangetrokken, maar ook de juiste mensen voor onze organisatie. Een geweldige partner voor HR-professionals of marketeers!”

Raoul | Marketeer bij Atlas Power

Atlas Power - Buro Aangenaam

En nu?

Daar blijft het niet bij. Inmiddels hebben we via campagnes meerdere nieuwe medewerkers weten aan te trekken bij Atlas Power. Niet alleen functies in de uitvoering, maar ook op kantoor, zoals een financial controller, bedrijfsleider en marketeer. Op naar meer! En uiteraard blijven we – naast campagnes – ook lekker inzetten op continue contentmarketing.

Nieuwe werken-bij website
0
Campagnefases voor de Academy
0
Sollicitaties
0
Nieuwe medewerkers
0

Nog zo'n case lezen? Ploeger.

Vrachtwagenchauffeurs hebben meestal dezelfde soort werkzaamheden en -omgeving, waardoor het lastiger is om je onderscheidend te positioneren als werkgever. Hoe wij toch voor meer dan 100 geïnteresseerde kandidaten zorgden? Lees de case. 

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo

Werken bij McDonald's - Buro Aangenaam
ContentmarketingEmployer branding

Door continu aanwezig te zijn met contentmarketing is McDonald’s Harderwijk, Nijkerk, Ermelo en Bataviastad constant zichtbaar via Meta en Snapchat, onder de juiste doelgroep en is er een vrij constante stroom aan sollicitanten. Content waar de doelgroep content mee is dus.

Horeca Olympics - campagne Buro Aangenaam voor De Boterlap Groep
Employer branding

Standaard? Daar houden we niet van bij Buro Aangenaam. Want je wilt immers opvallen als werkgever, toch? Zo bedachten we in samenwerking met Filmakers déze toffe campagne voor De Boterlap Groep.

LelyPharma - Buro Aangenaam - 2 operators
Employer branding

In minder dan een jaar tijd 256 kandidaten via Indeed en 282 sollicitaties via de website voor onder andere de functies operator, medewerker verpakken en weger/menger. In deze case lees je wat een sterke basis voor je werkgeversmerk, doorlopende contentmarketing, een parel van een bedrijfsvideo en een gerichte campagne kan opleveren.