ContentmarketingEmployer branding

Constante stroom aan sollicitanten door unieke en opvallende content voor McDonald's

Werken bij McDonald's - Buro Aangenaam
Vernieuwde werken-bij omgeving
0
Video-/fotoshoots
0
Sollicitaties via de website in 2023
0

Het vraagstuk.

Bijna iedere branche heeft moeite met personeel vinden, maar de horeca lijkt zich – samen met bijvoorbeeld IT en de bouw – nog nét in iets zwaarder weer te begeven. Zo ook McDonald’s. Aan ons de (toffe) taak om het werken bij McDonald’s regionaal in Harderwijk, Ermelo, Nijkerk en Batavia Stad aantrekkelijk op de kaart te zetten als werkgever onder de jongere doelgroep (15-25 jaar).

Enne, mogen we even opscheppen? – daarmee bedoelen we niet de franse frietjes 🍟 – want we zijn enorm trots op en blij met deze leuke samenwerking. We’re lovin’ it!

De openstaande functies.

Werken bij McDonald's - Buro Aangenaam

Plan van aanpak.

“Welkom bij McDonald’s, mag ik uw bestelling alstublieft?” is hoe we iedere, herschreven vacaturetekst voor de vier openstaande functies starten. “Nou, doe maar een chille bijbaan als Horecamedewerker! En niet zomaar één, maar eentje waar je vrienden voor het leven maakt, goed verdient en veel leert. Of wat dacht je van een managersfunctie! Daar hoef je namelijk niet oud, grijs en zoetzuur voor te zijn. 😉”

Het herschrijven van de vacatureteksten is een van de eerste veranderingen die we, na de interviews voor de positionering, hebben doorgevoerd. Al snel volgde een fotoshoot en opnames voor Reels-video’s, zodat we met nieuw beeldmateriaal aan de slag konden. Ook hebben we samen met Kevin – marketeer bij McDonald’s – gewerkt aan de herininrichting van werkenbijdemc.nl, waarbij we de teksten hebben geschreven, knoppen en formulieren meetbaar hebben gemaakt via Google Tag Manager en optimalisatie van de gebruiksvriendelijkheid een vast onderdeel is via analyses uit Hotjar.

Continue contentmarketing.

Meta en Snapchat bleken de juiste kanalen om deze doelgroep te bereiken. TikTok is verboden vanuit het hoofdkantoor van McDonald’s en konden we niet in de strategie opnemen. Dus maken we korte video’s voor Instagram Reels en Snapchat, waarin we de doelgroep voornamelijk willen laten lachen én informeren over hoe het is om te werken bij een van deze McDonald’s restaurants. Waarbij we proberen in te spelen op nieuwe trends en inhakers, denk aan de examenperiode onder scholieren en loonsverhogingen.

Om McDonald’s in de regio op de kaart te zetten, delen we wekelijks content én promoten we deze als advertenties onder de doelgroep. 

Werken bij McDonald's - Buro Aangenaam

Maar behalve de jongere doelgroep, proberen we ook de beïnvloeders (lees: ouders, verzorgers) te bereiken. Zo schreven we een artikel over de sociale skills die je bij McDonald’s opdoet, waar je de rest van je leven profijt van hebt. Deze is opgepikt en gedeeld door regionale media als Harderwijkse Zaken en Ermelose Zaken.

Aangename samenwerking.

Wat heeft de content McDonald’s concreet opgeleverd aan sollicitanten? In het afgelopen jaar waren dit er 195 via het formulier op www.werkenbijdemc.nl. Maar dan is er ook nog de corporate website van McDonald’s Nederland, www.werkenbijmcdonalds.nl, die organisch ver boven alles uitstijgt op Google en waar nog veel meer mensen via solliciteren. Dubbele mogelijkheid om te solliciteren!  

Eindstand: door continu aanwezig te zijn met contentmarketing is McDonald’s Harderwijk, Nijkerk, Ermelo en Bataviastad constant zichtbaar via Meta en Snapchat, onder de juiste doelgroep en is er een vrij constante stroom aan sollicitanten. Content waar de doelgroep content mee is dus. 😀👍

Werken bij McDonald's - Buro Aangenaam
Werken bij McDonald's - Buro Aangenaam

En nu?

We blijven gewoon lekker doorgaan met de continue contentmarketing, want we vinden het veel te leuk!

Vernieuwde werken-bij omgeving
0
Video-/fotoshoots
0
Sollicitaties via de website in 2023
0

Nog zo'n case lezen? De Boterlap Groep.

Standaard? Daar houden we niet van bij Buro Aangenaam. Want je wilt immers opvallen als werkgever, toch? Zo bedachten we in samenwerking met Filmakers déze toffe campagne voor De Boterlap Groep.

Meer resultaten bekijken.

Employer branding

Met de snelle groei van Docura – specialist in thuiszorg – was er ook een flinke toename van nieuwe medewerkers nodig. Het probleem? De bestaande branding sloot niet goed aan bij de doelgroep: studenten. Tijd voor een fris en creatief concept! Vanuit het DNA van het werkgeversmerk van Docura én afgestemd op de behoeften van studenten, ontstond Poetsbuddy.

Benieuwd hoe we dit concept vertaalden in een wervingscampagne? Lees de case!

Atlas Power - Buro Aangenaam
ContentmarketingEmployer branding

Atlas Power begon dit jaar met een ambitieuze doelstelling: in 2024 willen ze 95 nieuwe medewerkers aannemen, verdeeld over de functies monteur, adviseur, support en technische dienst. Dit betekent dat ze elke maand 25 sollicitaties nodig hebben.

Hoe bereiken we dit doel in een krappe arbeidsmarkt? Door campagnes te voeren op alle touchpoints van de Candidate Journey. Benieuwd hoe we dat doen? Lees de case!

Klantcase waterdicht
ContentmarketingPersonal branding

Waterdicht wil groeien en haar naamsbekendheid vergroten. Het doel is namelijk om marktleider in Nederland te worden, gepositioneerd tussen de advocatuur en de SaaS-bedrijven.  Dus, hoe brengen we de marketing van Waterdicht in een stroomversnelling? Door de focus te leggen op contentmarketing en personal branding. Meer weten? Lees de case!

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo