Employer branding

538 sollicitaties in
minder dan een
jaar tijd voor
LelyPharma

In minder dan een jaar tijd 256 kandidaten via Indeed en 282 sollicitaties via de website voor onder andere de functies operator, medewerker verpakken en weger/menger. In deze case lees je wat een sterke basis voor je werkgeversmerk, doorlopende contentmarketing, een parel van een bedrijfsvideo en een gerichte campagne kan opleveren. 

LelyPharma - Buro Aangenaam - 2 operators
Nieuwe werken-bij website
0
Kanalen
0
Sollicitaties via de website
0
Sollicitaties via Indeed
0

Het vraagstuk.

Kandidaten! Specifiek voor operatorfuncties en later ook voor de verpakafdeling. Onze handen begonnen gelijk te jeuken, omdat we de vrijheid kregen om het écht vanaf de grond op te bouwen. Dat begon met de positionering en mondde uit in al het moois dat we hieronder met je delen.

De openstaande functies.

LelyPharma x Buro Aangenaam - werken bij website oud
LelyPharma x Buro Aangenaam - werken bij website

De website.

Onze eerste prioriteit na de positionering was een mooie werken-bij-website. Nu stonden de vacatures nog niet op de website en was er al heel lang niets meer aan de website gedaan. De bovenste is de oude versie en daaronder staat de nieuwe werken-bij-omgeving (met dank aan Ready to Go).

Met meerdere conversiepunten, foto’s uit de fotoshoot, een LeadBot, duidelijke vacatures en blogs over het werken bij LelyPharma. De werken-bij-website was zelfs zo mooi, dat LelyPharma besloot om de hoofdwebsite dan ook gelijk maar een makeover te geven in dezelfde stijl.

Video.

Daarna was het tijd om LelyPharma als werkgever op de kaart te zetten bij de juiste doelgroepen. Ook dit besloten we groots aan te pakken met een Hollywood-waardige wervingsvideo. Tijdens een van onze brainstorms bedachten we dat we de machine meer tot leven konden brengen met de boodschap: deze machine zoekt een operator.

In samenwerking met Filmakers hebben we dit idee tot leven gebracht en ontstond er een parel van een wervingsvideo met in de hoofdrol LelyPharma’s eigen Oliver.

Contentmarketing LelyPharma - Buro Aangenaam

Contentmarketing.

Stopt het daar? Zeker niet. Naast dat we nog steeds doorlopend campagnes voeren met telkens weer een ander haakje, is en blijft contentmarketing een belangrijke prioriteit. Dat houdt onder andere in: wekelijks posten op Facebook, Instagram en LinkedIn, maandelijks een artikel waarin we een medewerker uitlichten en TikTok-video’s die de medewerkers maken.

Contentmarketing is een belangrijk onderdeel van het werkgeversmerk dat vaak vergeten wordt, want het levert niet altijd directe sollicitaties op. Maar vraag maar eens aan je kandidaten of ze eerst de socials gecheckt hebben voordat ze solliciteerden… Dan wil je wel op een leuke en opvallende manier zichtbaar zijn ;-). 

Te mooi om waar te zijn?

Meer dan 500 sollicitanten is wel heel veel hè? Dat vinden wij ook. Het betekent ook dat LelyPharma kritisch kon zijn in het selectieproces. Werken met medicijnen gaat gepaard met veel protocollen en het vraagt dus vaardigheden van de kandidaten die bij andere werkgevers met soortgelijke functies wellicht minder belangrijk zijn. 

Dat maakte dat het overgrote deel van de kandidaten afviel en we ook kritischer moesten kijken naar onze targeting, eisen en wie we wilden aanspreken in de vacatureteksten. Zo blijven we met onze opdrachtgevers sparren om niet alleen voor de meeste, maar vooral voor de beste kandidaten te gaan. Met resultaat, er zijn al meerdere medewerkers verwelkomd in het afgelopen jaar door onze inspanningen.

LelyPharma - Buro Aangenaam - operator
Nieuwe werken-bij website
0
Kanalen
0
Sollicitaties via de website
0
Sollicitaties via Indeed
0

Nog zo'n case lezen? Atlas Power.

‘Het interesseren van zonnepanelen monteurs voor de (toekomstige) Atlas Power Academy.’ Toen we deze vraag kregen, werkten we al ruim een half jaar met Atlas Power samen, omdat ze doorlopend monteurs zoeken. Maar deze vraag was grootser. De Atlas Power Academy bestond namelijk nog niet en moest nog gelanceerd worden. Lees hier hoe we dit lanceerden én al 25 sollicitaties realiseerden.

Meer resultaten bekijken.

Werken bij McDonald's - Buro Aangenaam
ContentmarketingEmployer branding

Door continu aanwezig te zijn met contentmarketing is McDonald’s Harderwijk, Nijkerk, Ermelo en Bataviastad constant zichtbaar via Meta en Snapchat, onder de juiste doelgroep en is er een vrij constante stroom aan sollicitanten. Content waar de doelgroep content mee is dus.

Horeca Olympics - campagne Buro Aangenaam voor De Boterlap Groep
Employer branding

Standaard? Daar houden we niet van bij Buro Aangenaam. Want je wilt immers opvallen als werkgever, toch? Zo bedachten we in samenwerking met Filmakers déze toffe campagne voor De Boterlap Groep.

Atlas Power - Buro Aangenaam
Employer branding

‘Het interesseren van zonnepanelen monteurs voor de (toekomstige) Atlas Power Academy.’ Toen we deze vraag kregen, werkten we al ruim een half jaar met Atlas Power samen, omdat ze doorlopend monteurs zoeken. Maar deze vraag was grootser. De Atlas Power Academy bestond namelijk nog niet en moest nog gelanceerd worden.

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo