Employer branding.

Wij zetten jouw werkgeversmerk aan.

Organisaties halen van alles uit de kast om op te vallen bij nieuwe klanten. Een goede positionering, een strakke website, aanwezigheid op social media – alles om die potentiële klant te bereiken en overtuigen van een product of dienst. Nieuwe klanten betekent groei. Groei van een organisatie, dus groei in medewerkers. 

Nieuwe medewerkers kloppen, net als klanten, niet zomaar bij je aan. Helemaal niet als er schaarste in de markt is en vele andere organisaties vergelijkbaar personeel zoeken. En val jij als werkgever wel genoeg op?

Employer branding - Buro Aangenaam

Val op als werkgever.

Opvallen tussen al die andere organisaties die óók nieuwe medewerkers zoeken. Dat doen we met onze KPA-methodiek. Een succesvolle en vernieuwende aanpak waarin we jouw werkgeversmerk aantrekkelijk neerzetten voor nieuwe medewerkers.

De aanpak.

Het draait allemaal om de kern. Het draait om jouw organisatie. Wij zetten een ijzersterke positionering neer, betrekken jouw bestaande medewerkers, herschrijven vacatureteksten en bereiken de juiste mensen door de inzet van content marketing en campagnes.

Dit levert het op.

Onze aanpak levert je waardevolle sollicitanten op die betrokken zijn bij jouw organisatie. Aangenaam helpt je met opvallen, aantrekken en activeren. Als er een sollicitatie binnenkomt, mag jij zelf aan de slag met de sollicitatie- gesprekken. Wij helpen je met het bereiken van de juiste kandidaat en jij rondt het af. Een mooie samenwerking!
Employer branding - Buro Aangenaam

Zo gaan wij te werk.

We bepalen jouw onderscheidende kracht ten opzichte van al die organisaties die óók nieuwe medewerkers zoeken. Vervolgens (her)schrijven we de vacatures zodat ze inspelen op de interesses en waarden van de nieuwe medewerkers. We zorgen voor de juiste content als extra informatie, zoals blogs en inkijkjes op de werkvloer. 

Zijn we er dan? Nee, nog niet! Want met campagnes creëren we bereik en vallen we op onder de juiste doelgroep. En nee, dat zijn niet enkel werkzoekenden, maar juist ook de mensen die niet zelf zoeken, maar wel openstaan voor nieuwe kansen. 

Wij sturen niet op grote aantallen sollicitanten. Klinkt misschien gek, maar dat is het niet. Liever vijf goede sollicitanten op een functie, dan twintig matige sollicitanten die niet bij de functie passen.

Doordat het werkgeversmerk goed gepositioneerd wordt, geeft dit de bestaande medewerkers ook een motivatie-impuls. Een extra plus!

Planning.

Zo ziet de samenwerking eruit.

Voorbereiding

  • Interviews met medewerkers, directie en HR
  • Concurrentieanalyse
  • Positionering uitwerken
  • Fotoshoot


Oplevering

  • Positionering
  • Contentstrategie
  • Herschreven vacatureteksten
  • Advies voor e-mail opvolging


Doorlopende werkzaamheden

  • Socialmediaberichten bedenken en publiceren
  • Artikelen schrijven – afhankelijk van de doelgroep
  • Vacatureteksten (her)schrijven
  • Reels / TikTok video’s produceren – afhankelijk van de doelgroep 
  • Promotie van doorlopende content 
  • Rapporteren over resultaten
  • Account monitoren
1/3 - Voorbereiding
- Interviews met medewerkers, directie en/of HR
- Concurrentieanalyse
- Positionering uitwerken
- Fotoshoot
2/3 - Oplevering
- Positionering
- Contentstrategie
- Herschreven vacatureteksten
- Advies voor e-mail opvolging
3/3 - Doorlopende werkzaamheden
- Socialmediaberichten bedenken en publiceren
-Artikelen schrijven – afhankelijk van de doelgroep
-Vacatureteksten (her)schrijven
-Reels / TikTok video’s produceren – afhankelijk van de doelgroep
-Promotie van doorlopende content
-Rapporteren over resultaten
-Account monitoren
1
2
3
Voorbereiding
Oplevering
Doorlopende werkzaamheden
Vacature Employer Brand Marketeer

Opvallen én personeel aantrekken met de KPA-methodiek.

We merkten dat bestaande marketingprincipes die we gebruiken voor het aantrekken van nieuwe klanten, ook gigantisch goed aanslaan op het aantrekken van personeel. Opdrachtgevers kregen ‘ineens’ weer sollicitanten na maanden radiostilte. Onze aanpak bleek simpelweg goud waard.

We namen de methodiek onder de loep en schaafden het bij, zodat het nu staat als een huis. Met de KPA-methode helpen we organisaties écht verder.

De KPA
methodiek.

Deze aanpak vind je niet bij een andere organisatie. Juist daarom leggen we onze werkwijze graag aan je uit.

Lees hier meer over deze succesvolle methode.

buroaangenaam-kpa-v2
Naamloos-1-02

Zullen we kennismaken?

We geven je graag vrijblijvend meer informatie over wat contentmarketing voor jou kan betekenen en opleveren. Vul het formulier in of stuur ons een mailtje of appje.

Werkwijze - Buro Aangenaam
Vacature Employer Brand Marketeer

Veelgestelde vragen.

Jouw werkgeversmerk en de positionering hiervan is een sterke fundering voor alle uitingen richting potentiële sollicitanten. Door middel van employer branding onderscheid je je van concurrerende organisaties die vergelijkbare vacatures hebben voor vergelijkbare doelgroepen. Hierdoor val je meer op – jouw organisatie is immers uniek en trek je de mensen aan die daadwerkelijk bij jouw bedrijf passen. Sollicitanten weten door de employer branding precies bij wat voor een bedrijf ze solliciteren. 

Maar dat zijn niet de enige voordelen, je huidige medewerkers zijn ook gebaat bij employer branding. Als het bedrijf waarvoor ze werken de buitenwereld een kijkje binnen de organisatie geeft, dan draagt dit bij aan de collectieve trots. En die trots draagt weer bij aan werkgeluk. Je wilt niet alleen nieuwe sollicitanten aantrekken, maar er ook voor zorgen dat jouw huidige medewerkers blijven. 

Wij richten campagnes altijd zo in, dat we een relevante doelgroep aanspreken met bijpassende interesses, functietitels, woonplaats, etc. Daarnaast bouwen we de vacaturetekst ook zó op dat het de juiste doelgroep aanspreekt. Wil de doelgroep juist veel informatie? Of weinig? En kijken ze liever naar een video of lezen ze liever? Dit soort voorkeuren komen naar voren in de positionering en passen we toe in alle uitingen die we daarna voor onze opdrachtgevers ontwikkelen.

Nee, wij dragen de kandidaten aan en jullie verzorgen zelf de opvolging. Wij hebben wel recruiters in ons netwerk die we (tijdelijk) kunnen aanhaken.

Ook hebben experts om ons heen die willen meedenken over de onboarding én uiteindelijk kunnen wij bestaande medewerkers ook weer inzetten als ambassadeurs middels artikelen, video’s en andere content.

We snappen dat je denkt: ‘Leuk, maar hier moet ik wel tijd in steken’. Dat valt best mee! Althans, dit wordt steeds minder zodra de basis staat. Hier hebben we jouw tijd even voor nodig:

  • Kennismakingsgesprek, waarin we ook direct doelen vaststellen
  • Interview met HR en directie over wie jullie zijn als werkgever
  • Feedback op positionering en contentstrategie
  • Maandelijks een check op de social mediaberichten  
  • Ons up to date houden over nieuwe vacatures en andere belangrijke prio’s in de organisatie omtrent werving
  • Input voor nieuwe content 

 

Dus, valt inderdaad mee, toch? 😉 

Je hoeft geen pot met goud te hebben om met contentmarketing voor jouw werkgeversmerk te kunnen starten. Uiteraard; hoe meer mediabudget je beschikbaar hebt om de content te promoten, hoe groter het bereik wordt en/of hoe meer het websiteverkeer stijgt. Afhankelijk van de doelen en instellingen. En daarbij kunnen we, door slim in te spelen op de algoritmes van de verschillende kanalen, organisch ook al een verschil maken. Uiteraard overleggen we dit mediabudget altijd met de opdrachtgever.

Alle socialposts gaan eerst langs jou en / of onze contactpersoon voor een check. We geven toegang tot het bestand waarin we de social posts – inclusief beeldmateriaal – hebben opgemaakt. Daarnaast ontvang je iedere maand een rapportage van ons, waarin we alle cijfers delen en toelichten. Ook plannen we ieder half jaar een evaluatie om de samenwerking en resultaten te bespreken en vooruit te blikken op het komende half jaar. 

Dat verschilt. De ene opdrachtgever wil graag wekelijks bijpraten, de ander vindt twee of één keer in de maand voldoende of heeft liever een update via de mail. Het is maar net waar de behoefte ligt. Aan het begin zal de frequentie sowieso wat hoger liggen.

Sowieso praten we ieder halfjaar uitgebreid bij tijdens de halfjaarlijkse evaluatie.

Ohja, en we werken vanuit ons eigen kantoor, maar kunnen ook bij jullie op kantoor werken – mits daar ruimte voor is.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Afspraak maken

Je kan ons mailen, bellen of WhatsAppen, maar het liefst drinken we gewoon een kop koffie met je.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo

Bekijk hier onze andere diensten.

Want we doen meer dan alleen employer branding.

CEO marketing

Je wil meer met LinkedIn doen, maar waar haal je de tijd en inspiratie vandaan om een goede post te schrijven? Met CEO-marketing ontzorgen wij je op dit gebied. Zo ervaar je wel de resultaten van een sterk persoonlijk merk, maar hoef je niet zelf in de pen te klimmen.

Contentmarketing

Naamsbekendheid is de basis voor groei van jouw organisatie. Dit creëer je o.a. door de inzet van contentmarketing. Wij verdiepen ons in jouw doelgroep en creëren creatieve en pakkende content in de vorm van socialmediaberichten, blogs, webteksten… Alles wat maar met content te maken heeft. 😉