KPA methodiek.

Dit is hoe wij werken.

Onze KPA methodiek is altijd de basis voor onze werkzaamheden. We starten eerst met de kern, jouw organisatie. We interviewen diverse belangrijke personen en/of stakeholders om een compleet beeld te krijgen en vullen dit aan met deskresearch. Deze positionering activeren door middel van contentmarketing, campagnemanagement en (vacature)teksten.

KPA methodiek - Buro Aangenaam - twee consultants

Kern.

Ondanks dat we marketeers in hart en nieren zijn, begint de KPA-methodiek niet met marketing. Nee, het begint met de kern. En de kern is natuurlijk de organisatie (en de mensen die daar werken) en jouw klant. Wat maakt jou onderscheidend in de markt?

Positionering.

We pakken nog even door op die kern. Een merk zet je alleen goed in de markt als je de onderscheidende kracht weet. Positioneren noemen we dit ook wel. In de positionering wordt bepaald wie de doelgroep is en wat de organisatie hen te bieden heeft. Concurrenten komen ook naar voren in deze positionering en zo wordt duidelijk wat jouw organisatie onderscheidend maakt.

Activatie.

En dan is het tijd om aan het rad van activatie te draaien! Om je merk actief in de markt te zetten, zijn er twee zaken waar je continue aandacht op vestigt. Continue aanwezigheid met contentmarketing en pieken met (online) campagnes. Voor employer branding voegen we er nog een derde pijler aan toe: vacatureteksten.

De KPA
methodiek

Deze aanpak vind je niet bij een andere organisatie, want wij ontwikkelden hem zelf op basis van onze jarenlange ervaring. Juist daarom leggen we onze werkwijze graag aan je uit.

Naamloos-1_Tekengebied 1 (1)
Naamloos-1-02
KPA methodiek - Buro Aangenaam - Emie tekent hem uit

Contentmarketing.

Door de inzet van contentmarketing ben je op een laagdrempelige manier telkens weer onder de aandacht van je doelgroep. Wij gebruiken jullie huidige kanalen of richten nieuwe in op platformen als Instagram, Snapchat, TikTok of LinkedIn. Is jouw doelstelling nieuwe medewerkers? Dan schrijven wij content over jouw merk als werkgever en geven de medewerkers een podium. Of is jouw doelstelling nieuwe klanten? Dan focussen we ons natuurlijk op die doelgroep en laten we hen kennismaken met jouw product of dienst. Op social media warm je jouw doelgroep als het ware op voor wanneer ze écht een nieuwe baan zoeken of wanneer ze jouw product of dienst écht nodig hebben. Dan weten ze jouw organisatie te vinden! 😉

Campagnes.

Als je een post op social media plaatst, bereik je organisch (dus onbetaald) een gedeelte van je vaste fans. Dit zijn in praktijk vaak mensen die jouw organisatie, jouw merk al kennne. Als zij posts delen, bereik je ook hun netwerk. Toch heb je meer nodig om die nieuwe doelgroep te bereiken. 

Daarvoor zet je betaalde campagnes in. Zo promoot je bijvoorbeeld een deel van jouw content via social media. Waardevol, want uit onderzoek blijkt dat mensen die content van een organisatie gezien hebben, twee keer vaker converteren (aankoop, download, sollicitatie, etc.) bij een organisatie. 

Maar er is meer dan het promoten van die social berichten. Door campagnes in te zetten op verschillende kanalen, in verschillende fases, bereik je de doelgroep frequent dat het niet irritant wordt, maar ze wel jouw website bezoeken. En dan bedoelen we campagnes met een strategische inzet op touch, tell en sell, inclusief KPI’s, touchpoints en retargetinggroepen op basis van pixels en GA. Een rasechte marketingcampagne dus. 😉

KPA methodiek - Buro Aangenaam - Willeke legt
KPA methodiek - twee consultants achter bureau

Vacatureteksten

ℹ️ Deze pijler nemen we alleen mee als we voor jouw werkgeversmerk aan de slag gaan.

Een openstaande functie vertaal je naar een opvallende vacaturetekst. Dus geen standaard opsomming vol met dooddoeners zoals ‘geen 9 tot 5 mentaliteit’ en ‘marktconform salaris’, maar duidelijke informatie zoals ‘je bepaalt je eigen werktijden’ en ‘je verdient 2300 euro bruto en daarbovenop krijg je een reiskostenvergoeding’. Als die vacatures staan, ben je er dan? Nee! Want (bijna) niemand komt zomaar op je website of werken-bij-omgeving om een vacature te lezen. Je moet het gaan verspreiden door middel van contentmarketing en campagnes zoals je hierboven al las.

Veelgestelde vragen

Nee hoor! De naam suggereert iets anders, maar CEO-marketing of ghostwriting zoals het ook wel heet, is voor iedereen met een prominente functie binnen een organisatie. Dat kan naast de CEO ook bijvoorbeeld de salesmanager of HR-manager zijn. 

Dat ligt aan jou en wat bij jou past. Op LinkedIn blijven berichten lang zichtbaar doordat ze steeds weer een nieuw impuls krijgen zodra iemand het bericht interessant vindt. Een keer per week is meer dan voldoende. Tegelijkertijd kan het zijn dat jij als CEO niet te veel zichtbaar wil zijn en liever bijvoorbeeld een keer per twee weken iets post. Dat stemmen we in het voortraject samen af en wij geven hier advies over. 

In principe niet. We ontzorgen je juist door de berichten van A tot Z op te pakken. Het enige wat we nodig hebben, is input over onderwerpen. Dat kan en mag in steekwoorden of zelfs een voicememo. Als je het wel fijn vindt om wat meer informatie te geven, is dat natuurlijk ook welkom. 

Dat is wel het makkelijkst. Dan ontzorgen we je namelijk ook bij het plaatsen van de berichten en weet je zeker dat alles goed staat. Gaan we je persoonlijke wachtwoord vragen? Nee, daar hebben we een website voor: www.veiligwachtwoorddelen.nl

Jazeker! Als jij iemand hebt die op de hoogte is van de laatste nieuwtjes en alles weet over jouw bedrijf, dan is diegene ook een prima contactpersoon voor ons. 

Niet veel, dat is juist het voordeel van CEO-marketing. Alleen in de voorbereiding willen we graag alles over jou en je organisatie weten, maar daarna hoef je alleen nog een keer per maand een laatste check op de content te doen en eventueel input te leveren. 

Houd qua voorbereiding rekening met twee uur van jouw tijd om te kennismaken, de tone-of-voice en richting te bepalen en ook een paar uurtjes van medewerkers die ons van waardevolle informatie over jouw bedrijf kunnen voorzien. Daarna is het qua maandelijkse tijdsinvestering een keer een kwartiertje of half uurtje.

Als we het goed doen, heb je geen idee 😉 Het kan zijn dat er een bepaalde CEO is die nu net wat actiever is op LinkedIn dan je van hem of haar gewend bent en echt ijzersterke berichten schrijft. Dan kan het maar zo zijn dat Buro Aangenaam daar achter zit. 

Absoluut. Sterker nog, wist je dat het LinkedIn-algoritme heel blij wordt als meerdere mensen over hetzelfde onderwerp praten? Dan is het blijkbaar relevant en krijgt het een boost in vertoningen. 

Het 1-op-1 delen van bedrijfspaginaberichten wordt eerder afgestraft dan aangemoedigd door het algoritme, want je voegt in principe niets toe. Zodra je een bericht deelt en je eigen tekstje erbij zet, word je al iets meer beloond, maar het allerbeste is nog om een apart bericht te schrijven over hetzelfde onderwerp.

En, mensen nemen nu eenmaal meer aan van een persoon dan van een organisatie. Tegelijkertijd is het wel belangrijk dat als mensen je organisatie zoeken, er ook wat te vinden is op de bedrijfspagina’s. Daar kun je dan weer employer branding of contentmarketing voor inzetten. 

KPA methodiek - twee collaga's - veelgestelde vragen

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Afspraak maken

Je kan ons mailen, bellen of WhatsAppen, maar het liefst drinken we gewoon een kop koffie met je.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo