CEO-marketing.

Wij zetten jouw persoonlijke merk aan.

Je wilt meer met LinkedIn doen, maar waar haal je de tijd en inspiratie vandaan om een goede post te schrijven? Met CEO-marketing ontzorgen wij je op dit gebied. Zo ervaar je wel de resultaten van een sterk persoonlijk merk, maar hoef je niet zelf in de pen te klimmen. En we gaan zelfs verder door te kijken naar bijvoorbeeld columns in relevante vakbladen, een strak profiel en alles wat voor jou als directeur of manager relevant is. 

CEO marketing - Buro Aangenaam

Voor wie?

Voor directeuren en managers, denk aan de salesmanager die meer leads wil genereren via LinkedIn. Of de HR-manager die kandidaten wil aantrekken in plaats van opsporen door zelf het voortouw te nemen in een stukje ambassadeurschap.

Waarom uitbesteden?

Er zitten meerdere voordelen aan CEO-marketing naast het zichtbaar blijven onder het netwerk dat je hebt opgebouwd. Enerzijds versterk je je eigen persoonlijke merk en autoriteit. Anderzijds versterk je ook het merk van je organisatie en promoot je ambassadeurschap bij je collega’s. Plus, mensen nemen veel meer aan van een persoonlijk profiel dan van een bedrijfspagina.

Wat levert het op?

Naast zichtbaarheid kan CEO-marketing tot veel meer leiden. Het is afhankelijk van jouw doelstellingen, die we van tevoren samen opstellen. Denk aan: leads, kandidaten, likes, volgers, zichtbaar blijven binnen je netwerk en/of bereik. Het levert in ieder geval altijd meer zichtbaarheid voor jou en je organisatie op. De resultaten ontvang je maandelijks in een rapportage met tastbare cijfers.

Kennismaken met Timo

Zo gaan wij te werk.

We starten met jou. Want jij bent de basis voor de tone of voice, doelstellingen en de strategie eromheen. Zo communiceren we op een authentieke manier vanuit jou en zit er altijd een gedachte achter de uitingen.

Hoe we dit doen? Eerst door gesprekken met jou. Hierin bespreken we niet alleen jouw visie, maar ook praktische zaken als de manier waarop we contact houden. Ook doen we een korte test om achter jouw tone of voice te komen. Denk hierbij aan: u vs. jij, wel of geen emojis en formeler of informeler taalgebruik. Geen zorgen, dit alles kost je twee uurtjes van je tijd en daarna hoef je alleen nog maandelijks een final check te geven op de posts.

Dan is het tijd om van start te gaan. Met de input uit de gesprekken en test hebben wij een basis voor de strategie. Zo posten we niet lukraak, maar de ene keer bijvoorbeeld een actualiteit uit de branche, de andere keer een vacature van je bedrijf en dan weer een meer persoonlijke post (geen zorgen, wij zijn ook geen fan van de Facebook-waardige posts en maken altijd het zakelijke haakje). Dit maakt de content afwisselend en onderscheidend.

Planning.

Zo ziet de samenwerking eruit.

Voorbereiding

  • Interview – opstellen kpi’s, tone of voice bepalen en input voor positionering
  • Test invullen: hoe communiceer je?
  • Persoonlijke positionering uitwerken
  • Profiel(en) optimaliseren
  • Fotoshoot

 

Oplevering

  • Persoonlijke positionering
  • Contentstrategie

 

Doorlopende werkzaamheden

  • LinkedIn-berichten schrijven
  • Columns (bijvoorbeeld op LinkedIn of in vakbladen)
  • Rapporteren over resultaten
  • Account monitoren
1/3 - Voorbereiding
- Interview - opstellen kpi’s, tone of voice bepalen en input voor positionering
- Test invullen: hoe communiceer je?
- Persoonlijke positionering uitwerken
- Profiel(en) optimaliseren
- Fotoshoot
2/3 - Oplevering
- Persoonlijke positionering
- Contentstrategie
3/3 - Doorlopende werkzaamheden
- LinkedIn-berichten schrijven
- Columns (bijvoorbeeld op LinkedIn of in vakbladen)
- Rapporteren over resultaten
- Account monitoren
1
2
3
Voorbereiding
Oplevering
Doorlopende werkzaamheden
Welke schrijfstijl
past bij jou?

Houd je meer van een informele schrijfstijl of mag het wel in een verhalende stijl? Ontdek het in de test.

Jouw stem, onze pen.

Wij schrijven jouw content met onze pen, maar wel in jouw eigen schrijfstijl. Zo blijft het dichtbij jezelf en voel je je er het meest comfortabel bij. Op basis van de ingevulde test weten wij precies hoe jij wilt communiceren met jouw netwerk. Door een verdiepend interview weten wij ook welke onderwerpen er spelen en wat de inhoud van deze content moet worden.

Zullen we kennismaken?

We geven je graag vrijblijvend meer informatie over wat CEO-marketing voor jou kan betekenen en opleveren. Vul het formulier in of stuur ons een mailtje of appje. Bellen kan natuurlijk ook, dan horen we gelijk je tone of voice. 🕵🏻‍♀️

Projecten Buro Aangenaam
Vacature Employer Brand Marketeer

Veelgestelde vragen.

Nee hoor! De naam suggereert iets anders, maar CEO-marketing of ghostwriting zoals het ook wel heet, is voor iedereen met een prominente functie binnen een organisatie. Dat kan naast de CEO ook bijvoorbeeld de salesmanager of HR-manager zijn. 

Dat ligt aan jou en wat bij jou past. Op LinkedIn blijven berichten lang zichtbaar doordat ze steeds weer een nieuw impuls krijgen zodra iemand het bericht interessant vindt. Een keer per week is meer dan voldoende. Tegelijkertijd kan het zijn dat jij als CEO niet te veel zichtbaar wil zijn en liever bijvoorbeeld een keer per twee weken iets post. Dat stemmen we in het voortraject samen af en wij geven hier advies over. 

In principe niet. We ontzorgen je juist door de berichten van A tot Z op te pakken. Het enige wat we nodig hebben, is input over onderwerpen. Dat kan en mag in steekwoorden of zelfs een voicememo. Als je het wel fijn vindt om wat meer informatie te geven, is dat natuurlijk ook welkom. 

Dat is wel het makkelijkst. Dan ontzorgen we je namelijk ook bij het plaatsen van de berichten en weet je zeker dat alles goed staat. Gaan we je persoonlijke wachtwoord vragen? Nee, daar hebben we een website voor: www.veiligwachtwoorddelen.nl

Jazeker! Als jij iemand hebt die op de hoogte is van de laatste nieuwtjes en alles weet over jouw bedrijf, dan is diegene ook een prima contactpersoon voor ons. 

Niet veel, dat is juist het voordeel van CEO-marketing. Alleen in de voorbereiding willen we graag alles over jou en je organisatie weten, maar daarna hoef je alleen nog een keer per maand een laatste check op de content te doen en eventueel input te leveren. 

Houd qua voorbereiding rekening met twee uur van jouw tijd om te kennismaken, de tone-of-voice en richting te bepalen en ook een paar uurtjes van medewerkers die ons van waardevolle informatie over jouw bedrijf kunnen voorzien. Daarna is het qua maandelijkse tijdsinvestering een keer een kwartiertje of half uurtje.

Als we het goed doen, heb je geen idee 😉 Het kan zijn dat er een bepaalde CEO is die nu net wat actiever is op LinkedIn dan je van hem of haar gewend bent en echt ijzersterke berichten schrijft. Dan kan het maar zo zijn dat Buro Aangenaam daar achter zit. 

Absoluut. Sterker nog, wist je dat het LinkedIn-algoritme heel blij wordt als meerdere mensen over hetzelfde onderwerp praten? Dan is het blijkbaar relevant en krijgt het een boost in vertoningen. 

Het 1-op-1 delen van bedrijfspaginaberichten wordt eerder afgestraft dan aangemoedigd door het algoritme, want je voegt in principe niets toe. Zodra je een bericht deelt en je eigen tekstje erbij zet, word je al iets meer beloond, maar het allerbeste is nog om een apart bericht te schrijven over hetzelfde onderwerp.

En, mensen nemen nu eenmaal meer aan van een persoon dan van een organisatie. Tegelijkertijd is het wel belangrijk dat als mensen je organisatie zoeken, er ook wat te vinden is op de bedrijfspagina’s. Daar kun je dan weer employer branding of contentmarketing voor inzetten. 

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Afspraak maken

Je kan ons mailen, bellen of WhatsAppen, maar het liefst drinken we gewoon een kop koffie met je.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo

Bekijk hier onze andere diensten.

Want we doen meer dan alleen CEO-marketing.

Employer branding

Het draait allemaal om de kern, om jouw organisatie. Wij zetten een ijzersterke positionering neer, betrekken jouw bestaande medewerkers, herschrijven vacatureteksten en bereiken de juiste mensen door de inzet van contentmarketing en campagnes.

Content- marketing

Naamsbekendheid is de basis voor groei van jouw organisatie. Dit creëer je o.a. door de inzet van contentmarketing. Wij verdiepen ons in jouw doelgroep en creëren creatieve en pakkende content in de vorm van socialmediaberichten, blogs, webteksten… Alles wat maar met content te maken heeft. 😉