Contentmarketing.

Wij zetten jouw organisatiemerk aan.

Misschien ben je niet helemaal content met de huidige content van jouw bedrijf, of blijft jullie contentmarketing op dit moment uit door gebrek aan capaciteit of expertise. Het is niet niks om doorlopend berichten te bedenken, maken en plaatsen die bij zowel de organisatie als bij de interesses van de doelgroep passen. Aangenaam! Wij tillen de contentmarketing van jouw organisatie graag naar een creatiever niveau. Met een sterke positionering, contentstrategie en activatie naar bijvoorbeeld meer naamsbekendheid, bereik, leads, medewerkers en omzet. 

Contentmarketing - Buro Aangenaam

Voor wie?

Voor organisaties binnen de B2B en B2C die op een laagdrempelige, maar creatieve manier aanwezig willen zijn onder hun doelgroep. Vaak werken we voor (of samen met) marketing- en communicatieprofessionals. 

Waarom uitbesteden?

Wij kijken op een andere manier naar bepaalde zaken dan wanneer je al langere tijd werkzaam bent bij een bedrijf. Zo vallen ons dingen op die medewerkers als vanzelfsprekend zien, maar die juist mooi zijn om te vertellen richting de buitenwereld. We hebben de ervaring, capaciteit en creativiteit. Zie ons als een frisse wind (ugh, klinkt cliché). 

Dit levert het op.

Afhankelijk van de doelstellingen die we van tevoren samen bepalen, kan contentmarketing leiden tot bijvoorbeeld meer merk- en naamsbekendheid, leads, volgers, zichtbaarheid, klantenbinding, autoriteit, medewerkers en bereik van jouw organisatie. Precieze resultaten van onze contentmarketing vind je terug in onze maandelijkse rapportages.

Planning

Zo ziet de samenwerking eruit.

1/3 - Voorbereiding
- Interview/gesprekken - opstellen kpi’s
- Beeldmateriaal - eventueel fotoshoot / video
2/3 - Oplevering
Positionering - als deze er nog niet is
Contentstrategie
3/3 - Doorlopende werkzaamheden
Socialmediaberichten bedenken en publiceren
Artikelen schrijven - afhankelijk van de doelgroep
Schrijven van relevante landingspagina's
Reels / TikTok video’s produceren - afhankelijk van de doelgroep
Promotie van doorlopende content
Rapporteren over resultaten
Account monitoren
1
2
3
Voorbereiding
Oplevering
Doorlopende werkzaamheden
Employer branding - Buro Aangenaam

Zo gaan wij te werk.

We schieten niet met hagel. Maar wel met vragen. 😉 Want we gaan graag eerst in gesprek met jou, je collega’s en (mede-)eigenaren, die over het stuk marketingcommunicatie gaan.

We gaan dus naar de kern van de organisatie om erachter te komen waar het bedrijf precies voor staat en wat de (marketing)doelen zijn.

Op basis daarvan creëren we een positionering, als deze er nog niet is, of duiken we in bestaande marketing- en communicatieplannen, -strategieën en positioneringen. Mocht deze basis al gelegd zijn, bouwen we daar uiteraard verder op door.

Dan is het tijd voor activatie. In deze fase komt dus de contentmarketing om de hoek kijken. 

Die contentmarketing blijven we ontwikkelen op basis van de data. We houden nauwlettend in de gaten welk type content goed aanslaat op de doelgroep en dus het meeste resultaat oplevert voor de doelen die we van tevoren samen hebben bepaald. 

In het blog van Willeke lees je meer over deze methodiek.

De KPA
methodiek

Deze aanpak vind je niet bij een andere organisatie. Juist daarom leggen we onze werkwijze graag aan je uit.

Lees hier meer over deze succesvolle methode.

buroaangenaam-kpa-v2
Naamloos-1-02

Zullen we kennismaken?

We geven je graag vrijblijvend meer informatie over wat contentmarketing voor jou kan betekenen en opleveren. Vul het formulier in of stuur ons een mailtje of appje.

Contentmarketing - Buro Aangenaam
Vacature Employer Brand Marketeer

Veelgestelde vragen

We snappen dat je denkt: ‘Leuk, maar hier moet ik wel tijd in steken’. Dat valt best mee! Althans, dit wordt steeds minder zodra de basis staat. Hier hebben we jouw tijd even voor nodig:

  • Kennismakingsgesprek, waarin we ook direct doelen vaststellen
    • Eventuele vervolggesprekken met collega’s van marketing/communicatie 
  • Feedback op positionering en contentstrategie
  • Maandelijks een check op de social mediaberichten  
  • Input voor nieuwe content 

 

Dus, valt inderdaad mee, toch? 😉 

Je hoeft geen pot met goud te hebben om met contentmarketing te kunnen starten. Uiteraard; hoe meer mediabudget je beschikbaar hebt om de content te promoten, hoe groter het bereik wordt en/of hoe meer het websiteverkeer stijgt. Afhankelijk van de doelen en instellingen. En daarbij kunnen we, door slim in te spelen op de algoritmes van de verschillende kanalen, organisch ook al een verschil maken. 

We werken op basis van urenpakketten van 4, 6 of 8 uur per week.

Alle socialposts gaan eerst langs jou en / of onze contactpersoon voor een check. We geven toegang tot het bestand waarin we de social posts – inclusief beeldmateriaal – hebben opgemaakt. Daarnaast ontvang je iedere maand een rapportage van ons, waarin we alle cijfers delen en toelichten. Ook plannen we ieder half jaar een evaluatie om de samenwerking en resultaten te bespreken en vooruit te blikken op het komende half jaar. 

Dat verschilt. De ene opdrachtgever wil graag wekelijks bijpraten, de ander vindt twee of één keer in de maand voldoende of heeft liever een update via de mail. Het is maar net waar de behoefte ligt. Aan het begin zal de frequentie sowieso wat hoger liggen.

Sowieso praten we ieder halfjaar uitgebreid bij tijdens de halfjaarlijkse evaluatie.

Ohja, en we werken vanuit ons eigen kantoor, maar kunnen ook bij jullie op kantoor werken – mits daar ruimte voor is.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Afspraak maken

Je kan ons mailen, bellen of WhatsAppen, maar het liefst drinken we gewoon een kop koffie met je.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo

Bekijk hier onze andere diensten.

Want we doen meer dan alleen contentmarketing.

Personal branding

Je wil meer met LinkedIn doen, maar waar haal je de tijd en inspiratie vandaan om een goede post te schrijven? Met personal branding ontzorgen wij je op dit gebied. Zo ervaar je wel de resultaten van een sterk persoonlijk merk, maar hoef je niet zelf in de pen te klimmen.

Employer branding

Het draait allemaal om de kern, om jouw organisatie. Wij zetten een ijzersterke positionering neer, betrekken jouw bestaande medewerkers, herschrijven vacatureteksten en bereiken de juiste mensen door de inzet van contentmarketing en campagnes.