CEO marketing - Buro Aangenaam
Nieuws

 Een aangename nieuwe weg 

Wie gaat er nou in tijden van opkomende AI meer focus leggen op contentmarketing? Nou, uh wij. We gaan het bij Buro Aangenaam namelijk anders doen. Of eigenlijk nog steeds hetzelfde, maar dan voor meerdere doelgroepen. Een verhaal dat een column verdient.

Wie gaat er nou in tijden van opkomende AI meer focus leggen op contentmarketing? Nou, uh wij. We gaan het bij Buro Aangenaam namelijk anders doen. Of eigenlijk nog steeds hetzelfde, maar dan voor meerdere doelgroepen. Een verhaal dat een column verdient. 

Terug naar het begin

Drie jaar geleden verklaarden een aantal mensen ons voor gek. We stelden een businessplan op tijdens de eerste lockdown in coronatijd. Precies op het moment toen veel mensen hun baan verloren, bedachten wij een concept om een werkgeversmerk aantrekkelijk te maken.  

Dit idee ontstond doordat we daarvoor vanuit LeadLogic viral waren gegaan met een wervingscampagne. Dat viel op in de markt en vanuit daar kregen we nieuwe aanvragen. Al twijfelden anderen of het het juiste moment was om een nieuw marketingbureau te lanceren; wij zetten ons idee gewoon door. Schaar het onder het eigenwijs zijn, ondernemersdrang of simpelweg: visie. 

Een opvallend werkgeversmerk 

Twee jaar lang hebben we bij Buro Aangenaam volle focus gehad op employer branding. Net na de oprichting van ons bedrijf trok de arbeidsmarkt enorm aan. Er was zelfs nog nooit eerder zo’n groot tekort aan mensen binnen de Nederlandse economie. 

Onze opdrachtgevers zagen in dat een sterk werkgeversmerk een vereiste is, samen met het opvallen door contentmarketing en het bereiken van de juiste doelgroep via campagnes. Want nieuwe medewerkers kloppen, net als klanten, niet zomaar bij je aan. 

Een sterk organisatiemerk

Onze aanpak valt op. Vaak letterlijk op social media, maar ook in resultaat. Die aanpak kunnen we ook inzetten voor een andere doelgroep. Tijd om onze focus te verbreden!

Wij zorgen aan de hand van een positionering en contentstrategie dat een organisatie op een laagdrempelige, maar waardevolle manier onder de aandacht komt van de juiste doelgroep. Daarbij zetten we in op merklading en creatieve campagnehaakjes. Het draait om het verhogen van naamsbekendheid en het vergroten van vindbaarheid.

We versterken een imago en vergroten het vertrouwen bij de doelgroep voor meer betrokkenheid en binding. Want als iemand jouw product of organisatie niet kent, zullen ze ook niks bij je kopen of je überhaupt overwegen. Simpel toch.

Een zichtbaar persoonlijk merk

Goed, we zetten dus vol in op contentmarketing vanuit het werkgeversmerk en de organisatie. Daarmee bereiken we twee verschillende doelgroepen. Medewerkers en klanten. Het lijkt of daar geen overlap in zit, maar dat is wel zo. 

Een CEO of het management kan via hun persoonlijke netwerk beide doelgroepen aanspreken. Mensen hechten daarnaast ook veel waarde aan de communicatie vanuit een persoon, dus dat versterkt de communicatieboodschap.

En dit werkt super goed, want op LinkedIn hebben zij vaak een netwerk opgebouwd waar ze organisch veel bereik genereren. Maar ja, die CEO’s of managers hebben vaak niet de tijd om content uit te schrijven. Of kunnen andere dingen gewoon veel beter dan schrijven. Dus doen wij dat – precies in de communicatiestijl van die persoon, zodat niemand weet dat eigenlijk iemand anders dit bericht schreef.

We blijven dus doen waar we goed in zijn. Opvallen en aanwezig zijn onder de juiste doelgroepen. Daar voegen we alleen extra doelgroepen aan toe. En we lanceren een nieuwe marketingaanpak: CEO-marketing. 

Volop inzetten op contentmarketing

En hoe zit dat nu met in tijden van AI uitbreiden als contentbureau? Wij zijn ook dol op AI. Het maakt ons werk efficiënter, want in die overige tijd kunnen we meer werk voor onze opdrachtgevers verzetten. Toch komen de meest creatieve en strategische ideeën nog steeds uit de hoofden van mijn collega’s. 

Uitbreiden met contentmarketing in tijden van AI; schaar onder het eigenwijs zijn, ondernemersdrang of simpelweg visie 😉

Normaal sluit ik een column alleen af via mijn eigen naam. Maar in deze kan ik mijn collega’s niet vergeten. Want alleen door hun visie, creativiteit en drang naar nieuwe ontwikkelingen, pakken we zo goed door met Buro Aangenaam. Gewoon dikke, vette trots om daar onderdeel van te zijn. 

Dus: Willeke – En: Emie, Daniëlle, Romy, Sharonne, Jeroen, Leonie, Karin, Paul, Celine en Lammert

Meer lezen? Kan zeker:

▫ Een sterk werkgeversmerk – Employer branding

▫ Een zichtbaar organisatiemerk – Contentmarketing

▫ Een sterk persoonlijk merk – CEO marketing  

Of sluit aan als collega:

Contentmarketeer 

▫ Employer Brand Marketeer

▫ Copywriter

Dit bericht delen

Bakkie doen?

Je kan ons mailen, bellen of WhatsAppen, maar het liefst drinken we gewoon een kop koffie met je.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo