Ploeger Logistics

Laat die leads maar komen!
DSC05167

Het vraagstuk.

Vrachtwagenchauffeurs. Een lastige doelgroep om te werven omdat er weinig actief werkzoekenden zijn, maar ook omdat het een individualistisch beroep is – ze merken minder van de sfeer binnen de organisatie en dat kan juist het onderscheid maken bij andere beroepen.

Toch haalden we met onze campagnes meer dan 100 leads binnen. En zijn er vervolgens meerdere vrachtwagenchauffeurs aangenomen.

De openstaande functies.

DSC05099

100+ geïnteresseerden voor de ploeg van Ploeger

De eerste fase begonnen we met video. Daarmee bereik je vaak meer mensen dan met een foto of carrousel (Facebook en Insta <3 video). In de eerste fase lieten we per locatie een wervingsvideo zien die bij die locatie aansloot. 

De fase daarna volgden we deze doelgroep op met een leadformulier. Het voordeel daarvan is dat er geen tussenkomst van een website is en gegevens worden automatisch ingevuld door Meta. Je hoeft alleen maar op ‘verzenden’ te klikken. Hoe laagdrempelig wil je ‘t hebben?

De leads kwamen wel binnen, maar we wilden meer. Dus besloten we ook een vergelijkbare doelgroep te maken van de bezoekers van de werken-bij-website. Dat bleek een schot in de roos, de leads stroomden binnen. Uiteindelijk waren het er meer dan honderd en zijn er naar aanleiding van die specifieke campagne twee mensen aangenomen.

Te mooi om waar te zijn?

Ik snap dat je misschien denkt: van de meer dan 100 leads, twee aangenomen… Beetje weinig? Met een doelgroep als deze zijn we alsnog super blij met dit resultaat, maar we ontdekten ook een leerpunt in de campagne. De vergelijkbare doelgroep was niet locatiegebonden, waardoor er leads uit het hele land kwamen en een deel dus niet bruikbaar was. Met een extra controlevraag was dit probleem gelukkig verholpen en kregen de leads meer kwaliteit. 

DSC04975

>80k vrachtwagenchauffeurs bereikt

100 ingevulde formulieren voor een kennismaking

2 nieuwe medewerkers

Nog zo'n case lezen? Teeling Petfood.

Openstaande functies waar via werving en selectie wel personeel op binnenkwam, maar die vaak in de proeftijd of kort daarna weer opstapten. Hoe los je dat op?

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo