Op deze pagina:
Toggle1. Kijk kritisch naar je werkgeversmerk
Wat biedt jouw organisatie dat andere organisaties niet bieden? Dit hoeft niet altijd een dik salaris, mooie leaseauto of elke dag vers fruit te zijn. Tuurlijk vinden (sommige) sollicitanten die dingen belangrijk, maar als je dat simpelweg niet kunt bieden of al je concurrenten bieden hetzelfde, dan zijn er andere manieren om je te onderscheiden.
Het werkgeversmerk van jouw bedrijf is uniek, maar je moet er wel voor in je organisatie duiken en een goed verhaal hebben – anders komt die authenticiteit niet over op je doelgroep. Als je eenmaal precies weet wat jouw bedrijf als werkgever onderscheidt en je content en campagnes daarop aanpast, ben je al een stuk origineler in het werven van personeel dan andere werkgevers.
2. Kleur buiten de lijntjes
Kijk voor de grap na het lezen van dit blog eens op een site als Indeed tussen de vacatures waar jij ook personeel voor werft. Wat valt je op? Of nou ja, het gaat eigenlijk om wat er niet opvalt, namelijk: de werkgevers. Bijna iedereen zet soortgelijke vacatures op het platform waardoor het wegvalt in een zee van eenheidsworst. Meestal gaat het zo:
- Wie zijn wij?
- De functie
- Wat we van je vragen
- Wat we je bieden
- Solliciteer!
Dat kan anders. Vertel wat er niet leuk is aan werken bij je organisatie bijvoorbeeld. Ik hoor je denken: hè, dat doe je toch niet?! Nou, waarom niet? Eerlijkheid wordt gewaardeerd, daar kwamen wij bij onze opdrachtgever LeadLogic wel achter, want ze gingen viral met hun eerlijke vacature. En de vacature valt direct op tussen alle standaard riedeltjes.
3. Denk groots
Je hebt de eerste stap al gezet door op dit artikel te klikken, want je wilt blijkbaar op een originele manier personeel werven. Dus je weet al dat alleen een vacature online plaatsen misschien niet genoeg is. Heb je wel eens nagedacht over dingen als een drive-through-sollicitatie? Ideaal om veel mensen in één dag te spreken. Of, als je het liever wat kleiner houdt: een advertentiecampagne waarbij je potentiële kandidaten uitdaagt om een test te doen. Bijvoorbeeld: ken jij alle etiketten binnen de horeca? Doe de test! Het trekt de aandacht en je weet gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt.
Jeuken jouw handen om het roer om te gooien? Mooi, wij helpen je graag. Van jouw werkgeverspositionering, tot de content en campagnes: wij pakken het allemaal op. Zo hoef jij je om nog maar één ding druk te maken: gesprekken voeren met sollicitanten!
Als je meer wilt weten over onze werkwijze of direct contact wilt, kun je bellen/appen naar Emie (06 15 36 44 90), mailen naar info@buroaangenaam.nl of onderstaand formulier invullen.
Koffietje doen?
Je mag ons mailen, bellen of whatsappen, maar het liefst drinken we gewoon een goede kop koffie met je.
Contactgegevens
Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo