“Zit jij op je plek bij je nieuwe baan? Als je ooit eens wat anders wil en weer gaat rondkijken, dan moet je mij van te voren appen hoor! ;-)” zo luidde Willekes LinkedIn-bericht nadat ik een vraag stelde over de Bedrijfsmanager van (toen nog) Facebook. Shit, zat ik nog wel op mijn plek bij mijn nieuwe baan? Nee, eigenlijk niet… En zo begon een Aangenaam avontuur.
Oké, eerst even wat over mij: ik ben Emie Budde, 26 jaar oud (als dit artikel voor 9 december 2022 wordt geplaatst) en woonachtig in Zwolle met vriend en baby. En, de állereerste werknemer van Buro Aangenaam: een titel die ik met trots draag. Maar ik ben ook superblij dat ik inmiddels een heus team om me heen heb waar ik mijn woordgrappen op los kan laten.
Op deze pagina:
ToggleHoe het allemaal begon
Dat berichtje van Willeke: hoe ging dat nu precies? Nou, dat leg ik je maar al te graag uit. Jaaaaren geleden (au(d)), was ik stagiaire bij een marketingbureau en Willeke mijn stagebegeleidster. Ze was (en is) voor mij een soort alwetend-marketing-orakel, dus ook de eerste aan wie ik dacht toen ik struggles had met de Facebook-bedrijfsmanager.
Nou, toen ze vervolgens vroeg of ik op mijn plek zat, kreeg ik dus spontaan een interne crisis. Ik was nog niet zolang aan het werk voor mijn huidige werkgever, maar ik wist dat deze organisatie geen match was voor mij. Hmm… Ging ik dan zo snel al weg? Toch was mijn nieuwsgierigheid te groot om niet het gesprek aan te gaan.
En toen nog een gesprek, deze keer ook met Paul en Jeroen, want ik was natuurlijk gelijk enthousiast over het ‘Buro Aangenaam’-concept (de naam was toen nog niet eens definitief). Mijn enthousiasme wakkerde nog meer aan en ik besloot de knoop door te hakken: dit Aangename avontuur wil ik meemaken!
Fast-forwardje
Inmiddels werk ik meer dan een jaar voor Buro Aangenaam en is er zoveel gebeurd en hebben we zoveel groei doorgemaakt. Ik ook nog een tijdje letterlijk, want toen ik een jaar geleden begon, was ik vier maanden zwanger. Maar toen ik van mijn verlof terugkwam was ik ook twee collega’s rijker (en inmiddels al vier)! Om nog maar te zwijgen over de groei in het aantal opdrachtgevers waar we voor werken.
Wat ik zoal doe
Als ik niet keihard nadenk over een goede woordgrap, werk ik meestal voor opdrachtgevers. Het leuke is dat ik voor hele diverse organisaties werk en dus ook met hele diverse doelgroepen te maken heb. Een vacaturetekst of campagne voor een vrachtwagenchauffeur steek ik bijvoorbeeld anders in dan die voor een telefonisch hulpverlener.
Niet alleen de diversiteit in organisaties en doelgroepen, maar ook de diversiteit in werkzaamheden maken mijn werk leuk. Bij mijn eerste werkgever miste ik het stukje adverteren en data, bij mijn tweede werkgever het schrijven en hier heb ik the best of all worlds. En als ik iets anders wil op marketinggebied, kan ik zo doorskoevm naar een van de andere labels: alle facetten zijn vertegenwoordigd. Niet mis hè? Dus wil je ook aangenaam aanhaken: welkom! App me maar, dan kunnen we koffiedrinken, theeleuten of borrelen.
Heb ik al gezegd dat ik hele leuke collega’s heb? Maar dat zegt iedereen. Ik denk dat je gewoon even een dagje hier op kantoor moet zijn geweest om te begrijpen wat ik bedoel. Mag ook wel hoor. Vooral brainstormsessies laten zien hoe goed we op elkaar ingespeeld zijn. Met hier en daar totale afleidingsescalaties 🚨 – die horen er ook bij.
Zo, dat is me een artikel geworden! Je zou bijna denken dat ik Buro Aangenaam de leukste werkgever van Nederland vind. Oh wait…