
Employer branding
Bij Buro Aangenaam houden we van alles wat creatief en origineel is. En laten we eerlijk zijn, meestal is AI dat niet. Tenminste, niet als je niet weet hoe je een tool als ChatGPT goed gebruikt. Want doe je dit
Als experts in employer branding, contentmarketing en personal branding hebben wij al veel kennis opgedaan en zijn we graag op de hoogte van alle, laatste trends. Dit delen we dan ook graag met jou! Wel zo Aangenaam, toch? ;-)

Bij Buro Aangenaam houden we van alles wat creatief en origineel is. En laten we eerlijk zijn, meestal is AI dat niet. Tenminste, niet als je niet weet hoe je een tool als ChatGPT goed gebruikt. Want doe je dit

We kennen ze allemaal. Bedrijven die zichzelf in hun vacatures neerzetten als “een hechte familie”, “de leukste werkgever van Nederland” of “de plek waar iedereen zichzelf kan zijn”. Klinkt goed, maar alleen als het waar is. Want eerlijk? De meeste

Oké, laten we eerlijk zijn: hoe we zoeken is niet meer zoals vroeger. Waar we voorheen massaal naar Google gingen om antwoorden te vinden, gebruiken we nu steeds vaker AI-tools zoals ChatGPT en andere Large Language Models (LLM’s). Deze tools

AI. Je hoort het overal. Van boardrooms tot bij de borreltafel. Maar wat betekent kunstmatige intelligentie nou écht voor je werkgeversmerk? Is het vooral een buzzword waar iedereen een beetje nerveus van wordt? Of kan het je employer branding een

Je kent ze wel: die LinkedIn-posts van bedrijven die trots hun nieuwe kantooruitbreiding tonen. Een gloednieuwe pingpong tafel, een koffiecorner met barista-kwaliteit koffie, een relaxruimte met PlayStation. “Zie je wel hoe leuk het bij ons is?” lijken ze te roepen.

Veel organisaties investeren tegenwoordig in employer branding. Of althans, in een deel ervan. Prachtige websites, inspirerende vacatureteksten en overtuigende social media posts. Maar wat gebeurt er eigenlijk nádat een kandidaat solliciteert? De candidate journey is een klantreis, en één inconsistente

“Maar wat levert het nou op?” Die vraag hebben we allemaal wel eens gekregen van onze CFO wanneer we het budget voor employer branding bespreken. En eerlijk? Het is een terechte vraag. Gelukkig hebben we eindelijk het antwoord (en ja,

LinkedIn is hét platform voor professionals. En voor werkgevers? Een onmisbare plek om je werkgeversmerk te versterken! Maar hoe pak je dat aan? Wat zet je wel in je LinkedIn-strategie, en wat liever niet? We zetten een paar slimme tips

Okee, we snappen het. Je denkt misschien: “Schrijven jullie écht met ChatGPT? Dat kan toch niet?” Maar ja, het is waar! Het is niet zomaar een robot die het schrijven helemaal overneemt. Het is een slimme tool die ons helpt

In een wereld waar personal branding steeds belangrijker wordt, draait het niet meer alleen om het merk zelf, maar om de mensen die het merk tot leven brengen. Of het nu gaat om een CEO die zijn persoonlijke verhaal deelt,

Je maakt het ongetwijfeld weleens mee: je zit op een verjaardag en iemand vraagt waar je werkt. Wat vertel je dan? Ben je enthousiast en deel je trots verhalen over jouw werkgever? Of weet je even niet precies wat je

Wist je dat de beste manier om nieuwe talenten aan te trekken vaak dichterbij is dan je denkt? Je huidige medewerkers kennen de cultuur, de mensen en de uitdagingen als geen ander. In deze blog nemen we je daarom mee

Bij Buro Aangenaam houden we van alles wat creatief en origineel is. En laten we eerlijk zijn, meestal is AI dat niet. Tenminste, niet als je niet weet hoe je een tool als ChatGPT goed gebruikt. Want doe je dit

We kennen ze allemaal. Bedrijven die zichzelf in hun vacatures neerzetten als “een hechte familie”, “de leukste werkgever van Nederland” of “de plek waar iedereen zichzelf kan zijn”. Klinkt goed, maar alleen als het waar is. Want eerlijk? De meeste

Oké, laten we eerlijk zijn: hoe we zoeken is niet meer zoals vroeger. Waar we voorheen massaal naar Google gingen om antwoorden te vinden, gebruiken we nu steeds vaker AI-tools zoals ChatGPT en andere Large Language Models (LLM’s). Deze tools

AI. Je hoort het overal. Van boardrooms tot bij de borreltafel. Maar wat betekent kunstmatige intelligentie nou écht voor je werkgeversmerk? Is het vooral een buzzword waar iedereen een beetje nerveus van wordt? Of kan het je employer branding een

Je kent ze wel: die LinkedIn-posts van bedrijven die trots hun nieuwe kantooruitbreiding tonen. Een gloednieuwe pingpong tafel, een koffiecorner met barista-kwaliteit koffie, een relaxruimte met PlayStation. “Zie je wel hoe leuk het bij ons is?” lijken ze te roepen.

Veel organisaties investeren tegenwoordig in employer branding. Of althans, in een deel ervan. Prachtige websites, inspirerende vacatureteksten en overtuigende social media posts. Maar wat gebeurt er eigenlijk nádat een kandidaat solliciteert? De candidate journey is een klantreis, en één inconsistente

“Maar wat levert het nou op?” Die vraag hebben we allemaal wel eens gekregen van onze CFO wanneer we het budget voor employer branding bespreken. En eerlijk? Het is een terechte vraag. Gelukkig hebben we eindelijk het antwoord (en ja,

In een wereld waar personal branding steeds belangrijker wordt, draait het niet meer alleen om het merk zelf, maar om de mensen die het merk tot leven brengen. Of het nu gaat om een CEO die zijn persoonlijke verhaal deelt,

Je maakt het ongetwijfeld weleens mee: je zit op een verjaardag en iemand vraagt waar je werkt. Wat vertel je dan? Ben je enthousiast en deel je trots verhalen over jouw werkgever? Of weet je even niet precies wat je

Wist je dat de beste manier om nieuwe talenten aan te trekken vaak dichterbij is dan je denkt? Je huidige medewerkers kennen de cultuur, de mensen en de uitdagingen als geen ander. In deze blog nemen we je daarom mee

Sterke campagnecontent voor je wervingscampagne is heel fijn: het trekt de juiste mensen aan en zorgt voor kwaliteit in je sollicitaties. Toch is er meer nodig dan alleen een creatieve campagne om een succes te maken van je employer branding.

Content speelt een belangrijke rol binnen Employer Branding. Ja, dat klinkt een beetje als een open deur – maar open deuren zijn vaak wel waar ;-). Over welke content hebben we het in dit geval? Je hebt content die mensen

Oké, laten we eerlijk zijn: hoe we zoeken is niet meer zoals vroeger. Waar we voorheen massaal naar Google gingen om antwoorden te vinden, gebruiken we nu steeds vaker AI-tools zoals ChatGPT en andere Large Language Models (LLM’s). Deze tools

LinkedIn is hét platform voor professionals. En voor werkgevers? Een onmisbare plek om je werkgeversmerk te versterken! Maar hoe pak je dat aan? Wat zet je wel in je LinkedIn-strategie, en wat liever niet? We zetten een paar slimme tips

Okee, we snappen het. Je denkt misschien: “Schrijven jullie écht met ChatGPT? Dat kan toch niet?” Maar ja, het is waar! Het is niet zomaar een robot die het schrijven helemaal overneemt. Het is een slimme tool die ons helpt

Sterke campagnecontent voor je wervingscampagne is heel fijn: het trekt de juiste mensen aan en zorgt voor kwaliteit in je sollicitaties. Toch is er meer nodig dan alleen een creatieve campagne om een succes te maken van je employer branding.

Content speelt een belangrijke rol binnen Employer Branding. Ja, dat klinkt een beetje als een open deur – maar open deuren zijn vaak wel waar ;-). Over welke content hebben we het in dit geval? Je hebt content die mensen

In een wereld waarin iedereen de hele dag door video’s kijkt, is het geen verrassing dat videocontent dé manier is om je wervingscampagnes te versterken. Maar hoe maak je nu die video die niet alleen de aandacht trekt, maar ook

Het is Valentijnsdag: dé dag van de liefde. Maar niet alleen romantiek staat vandaag in de schijnwerpers. De ogen zijn vandaag ook gericht op alle originele inhakers die voorbijkomen. Want of het nu gaat om een dag als Valentijnsdag of

We hebben allemaal wel eens een wervingspost gezien van een organisatie die zichzelf graag presenteert als een ‘fun en energieke werkplek’. Maar vervolgens straalt elke werknemer op de afbeelding een grafstemming uit en is de foto overduidelijk gemaakt door iemand

Het vinden van de juiste (überhaupt) kandidaten is – nog steeds – een flinke uitdaging. Vertel eens wat nieuws, hè? 😉 Je kunt er natuurlijk een leger headhunters op uit sturen om kandidaten te vinden, maar… Je kunt als werkgever


Contentmarketing. Misschien weet je wat het is, maar misschien ook nog niet. In dit artikel nemen we jou mee in het belang van deze vorm van marketing, maar ook waarom consistentie in contentmarketing jouw merk in de schijnwerpers zet. En











Van het bezoeken van open dagen op het mbo tot het behalen van een bachelor aan de kunstacademie, van een tussenstop aan de universiteit naar een baan in marketing. Hoe, wat en waarom? In deze welkomsblog zal ik het je




