ContentmarketingPersonal branding

Een aangename samenwerking en succesvolle campagne voor Waterdicht

Buro Aangenaam: klantcase Waterdicht
Impressies
0
Nieuwe volgers
0
Contactmomenten
0

Het vraagstuk.

Waterdicht wil groeien en haar naamsbekendheid vergroten. Het doel is namelijk om marktleider in Nederland te worden, gepositioneerd tussen de advocatuur en de SaaS-bedrijven. Dus, hoe brengen we de marketing van Waterdicht in een stroomversnelling? Door de focus te leggen op contentmarketing en personal branding. Meer weten? Lees de case! 

Personal Branding voor Waterdicht - Buro Aangenaam

Plan van aanpak.

Alleen ga je sneller, samen kom je verder. Dat blijkt ook uit deze case, want we werkten niet alleen aan de marketingdoelen van Waterdicht. Samen met eigenaar Sam Derks en ons zusje LeadLogic, zetten we een sterke marketingstrategie op. 

Het plan van aanpak bestond uit het combineren van:

A: Alle inhoudelijke kennis en kunde van Sam Derks zelf;

B: De data,- en analytische marketingvaardigheiden van LeadLogic;

C: Onze creatieve contentcreatie en SEO-optimalisatie.

Een aantal succesvolle posts uitgelicht:

Een volle inbox met één post
Hoe krijg je met één post ruim 65 relevante contactmomenten in je LinkedIn-inbox? Door informatie te delen waar je doelgroep écht wat aan heeft. Deze post, die gepromoot werd als 'thought leadership ad' vanuit het profiel van Sam Derks, speelt in op de behoefte van zzp’ers aan duidelijkheid. Het onderwerp betreft de arbeidsrechtwijzigingen voor 2025. En de bijbehorende cijfers? 1242 interacties; 12655 weergaven; 9,88% CTR 🚀
Drie sollicitanten zonder promotie
Heel eerlijk? We waren zelf ook verrast dat we met één post (zonder touch-tell-sell fases of überhaupt employer branding posts) zó veel resultaat behaalden. Maar liefst drie nieuwe medewerkers kwamen hieruit voort. Wat werkte er dan zo goed aan deze vacaturepost? De post was afgestemd op de doelgroep. De vacatureomschrijving was zo helder als water: duidelijk, scanbaar en met een laagdrempelige tone-of-voice. Nog wat cijfers: 8708 weergaven; 643 klikken; 7,38% CTR; €0,34 CPC (Dit zijn zeer goede resultaten op Linkedin!)
Een nieuwe opdrachtgever door waardevolle kennis te delen
Nog een voorbeeld van ‘content is king’. Het doel van deze carrousel-post was het versterken van het imago van Waterdicht als marktleider. Het resultaat? Een nieuwe opdrachtgever erbij.

Het resultaat.

Die liegen er niet om! In drie maanden hebben we het volgende bereikt:

  • 52.000+ impressies in drie maanden tijd (feb. – april);
  • 700 nieuwe volgers sinds februari;
  • Een nieuwe klant met hoge offertewaarde vanuit een organische post;
  • 65+ contactmomenten uit één post op een persoonlijk profiel;
  • 3 nieuwe medewerkers uit één organische post.
 
Buro Aangenaam: klantcase Waterdicht
Impressies
0
Nieuwe volgers
0
Contactmomenten
0

Nog zo'n case lezen? Ploeger

Vrachtwagenchauffeurs hebben meestal dezelfde soort werkzaamheden en -omgeving, waardoor het lastiger is om je onderscheidend te positioneren als werkgever. Hoe wij toch voor meer dan 100 geïnteresseerde kandidaten zorgden?

Meer resultaten bekijken.

Contentmarketing

Een gloednieuw restaurant op de kaart zetten als culinaire hotspot midden in de natuur – dat is geen kleine opgave. Buitenplaats Het Loo had grote plannen en vroeg ons om mee te denken over hun merkpositionering, content- en marketingstrategie. Hoe dat uitpakte? Met indrukwekkende resultaten in het eerste jaar. Lees snel verder! 

Contentmarketing

Bijna de helft van de Nederlanders kwam vorig jaar in aanraking met online fraude. Internet Politie lanceerde de Fraude Scanner, een tool die je hiervoor beschermt. Hoe bouw je vertrouwen op voor een nieuw product? Dat was de vraag waar Buro Aangenaam zich over boog. Met een doordachte strategie en sterke content hielp Buro Aangenaam de Fraude Scanner succesvol op de markt te brengen. Lees de case en ontdek meer!

Employer branding

Met de snelle groei van Docura – specialist in thuiszorg – was er ook een flinke toename van nieuwe medewerkers nodig. Het probleem? De bestaande branding sloot niet goed aan bij de doelgroep: studenten. Tijd voor een fris en creatief concept! Vanuit het DNA van het werkgeversmerk van Docura én afgestemd op de behoeften van studenten, ontstond Poetsbuddy.

Benieuwd hoe we dit concept vertaalden in een wervingscampagne? Lees de case!

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo