ContentmarketingPersonal branding

Een aangename samenwerking en succesvolle campagne voor Waterdicht

Buro Aangenaam: klantcase Waterdicht
Impressies
0
Nieuwe volgers
0
Contactmomenten
0

Het vraagstuk.

Waterdicht wil groeien en haar naamsbekendheid vergroten. Het doel is namelijk om marktleider in Nederland te worden, gepositioneerd tussen de advocatuur en de SaaS-bedrijven. Dus, hoe brengen we de marketing van Waterdicht in een stroomversnelling? Door de focus te leggen op contentmarketing en personal branding. Meer weten? Lees de case! 

Personal Branding voor Waterdicht - Buro Aangenaam

Plan van aanpak.

Alleen ga je sneller, samen kom je verder. Dat blijkt ook uit deze case, want we werkten niet alleen aan de marketingdoelen van Waterdicht. Samen met eigenaar Sam Derks en ons zusje LeadLogic, zetten we een sterke marketingstrategie op. 

Het plan van aanpak bestond uit het combineren van:

A: Alle inhoudelijke kennis en kunde van Sam Derks zelf;

B: De data,- en analytische marketingvaardigheiden van LeadLogic;

C: Onze creatieve contentcreatie en SEO-optimalisatie.

Een aantal succesvolle posts uitgelicht:

Een volle inbox met één post
Hoe krijg je met één post ruim 65 relevante contactmomenten in je LinkedIn-inbox? Door informatie te delen waar je doelgroep écht wat aan heeft. Deze post, die gepromoot werd als 'thought leadership ad' vanuit het profiel van Sam Derks, speelt in op de behoefte van zzp’ers aan duidelijkheid. Het onderwerp betreft de arbeidsrechtwijzigingen voor 2025. En de bijbehorende cijfers? 1242 interacties; 12655 weergaven; 9,88% CTR 🚀
Drie sollicitanten zonder promotie
Heel eerlijk? We waren zelf ook verrast dat we met één post (zonder touch-tell-sell fases of überhaupt employer branding posts) zó veel resultaat behaalden. Maar liefst drie nieuwe medewerkers kwamen hieruit voort. Wat werkte er dan zo goed aan deze vacaturepost? De post was afgestemd op de doelgroep. De vacatureomschrijving was zo helder als water: duidelijk, scanbaar en met een laagdrempelige tone-of-voice. Nog wat cijfers: 8708 weergaven; 643 klikken; 7,38% CTR; €0,34 CPC (Dit zijn zeer goede resultaten op Linkedin!)
Een nieuwe opdrachtgever door waardevolle kennis te delen
Nog een voorbeeld van ‘content is king’. Het doel van deze carrousel-post was het versterken van het imago van Waterdicht als marktleider. Het resultaat? Een nieuwe opdrachtgever erbij.
Vorige slide
Volgende slide

Het resultaat.

Die liegen er niet om! In drie maanden hebben we het volgende bereikt:

  • 52.000+ impressies in drie maanden tijd (feb. – april);
  • 700 nieuwe volgers sinds februari;
  • Een nieuwe klant met hoge offertewaarde vanuit een organische post;
  • 65+ contactmomenten uit één post op een persoonlijk profiel;
  • 3 nieuwe medewerkers uit één organische post.
 
Buro Aangenaam: klantcase Waterdicht
Impressies
0
Nieuwe volgers
0
Contactmomenten
0

Nog zo'n case lezen? Ploeger

Vrachtwagenchauffeurs hebben meestal dezelfde soort werkzaamheden en -omgeving, waardoor het lastiger is om je onderscheidend te positioneren als werkgever. Hoe wij toch voor meer dan 100 geïnteresseerde kandidaten zorgden?

Meer resultaten bekijken.

Employer branding

Met de snelle groei van Docura – specialist in thuiszorg – was er ook een flinke toename van nieuwe medewerkers nodig. Het probleem? De bestaande branding sloot niet goed aan bij de doelgroep: studenten. Tijd voor een fris en creatief concept! Vanuit het DNA van het werkgeversmerk van Docura én afgestemd op de behoeften van studenten, ontstond Poetsbuddy.

Benieuwd hoe we dit concept vertaalden in een wervingscampagne? Lees de case!

Atlas Power - Buro Aangenaam
ContentmarketingEmployer branding

Atlas Power begon dit jaar met een ambitieuze doelstelling: in 2024 willen ze 95 nieuwe medewerkers aannemen, verdeeld over de functies monteur, adviseur, support en technische dienst. Dit betekent dat ze elke maand 25 sollicitaties nodig hebben.

Hoe bereiken we dit doel in een krappe arbeidsmarkt? Door campagnes te voeren op alle touchpoints van de Candidate Journey. Benieuwd hoe we dat doen? Lees de case!

Klantcase: Waterdicht - Buro Aangenaam
ContentmarketingEmployer branding

Een chauffeur vinden voor The Inside? Dat deden we natuurlijk met een flinke dosis creativiteit en strategie. Met onze gerichte campagnes op Meta en Indeed hadden we binnen no-time 20 sollicitaties, waarvan 7 precies in de roos! Dit bewijst maar weer hoe een doordachte aanpak altijd zijn vruchten afwerpt.

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo