Contentmarketing

Een sterk debuutjaar voor Buitenplaats Het Loo.

EYE_5451-1
Volgers op social media
0 +
Mensen bereikt
0 +
Online reserveringen
0

Een gloednieuw restaurant op de kaart zetten als culinaire hotspot midden in de natuur – dat is geen kleine opgave. Buitenplaats Het Loo had grote plannen en vroeg ons om mee te denken over hun merkpositionering, content- en marketingstrategie. Hoe dat uitpakte? Met indrukwekkende resultaten in het eerste jaar. Tijd voor een terugblik!

Buitenplaats Het Loo.

Na overname van Restaurant Theehuis Uddelermeer in 2023, kreeg het restaurant een complete transformatie. Buitenplaats Het Loo wilde niet zomaar een restaurant zijn, maar dé plek waar kwaliteit, natuur en gastvrijheid samenkomen. Met een nieuw concept richten ze zich niet alleen op heerlijk lokaal eten en wildvlees, maar ook op feesten, partijen en de prachtige omgeving. Oftewel, een plek waar jong en oud zich thuis voelen.

Buitenplaats 't Loo

De uitdaging.

Een gloednieuw restaurant op de markt zetten is natuurlijk best een uitdaging. Maar er was een misschien nog wel grotere uitdaging: de locatie én de brede doelgroep. Het restaurant ligt namelijk midden in de natuur, in ‘the middle of nowhere’. Niet echt de ideale plek voor een restaurant waar je snel even naartoe rijdt of wat zomaar op de route ligt. Daarnaast hebben ze een concept dat jong en oud moest aanspreken. De vraag was dus: hóe kunnen we mensen overhalen om toch naar het mooie restaurant te komen?

De aanpak.

Buitenplaats Het Loo had dus geen klein doel voor ogen. Daarom gingen we all-in met een strategie die het restaurant tot leven bracht en de juiste mensen aantrok. Hoe we dat deden?

Merkpositionering: geen standaard verhaal, maar een unieke positionering. We stelden een merkpositionering op die perfect aansloot bij het nieuwe concept. De ingrediënten: een plek voor jong en oud, waar de beleving, kwalitatief eten (waaronder wild, in het seizoen) en gastvrijheid centraal staan.

Websitecontent: op basis van die positionering schreven we teksten die niet alleen informeren, maar waar mensen ook ‘wild’ van werden ;-). Van de eerste blik op de homepage tot de klik op de reserveringsknop.

Socialstrategie: we zetten advertenties met gerichte branding in. Zo spraken we niet alleen inwoners aan, maar bereikten we ook vakantiegangers die in de buurt verbleven. Met specifieke targeting op interesses – zoals lekker eten en natuur – wisten we precies de juiste mensen te bereiken. Buitenplaats Het Loo was niet meer te missen!

Daarnaast maakten we gebruik van ambassadeurs: gasten die al een bezoek hadden gebracht, zetten we in om anderen te inspireren. Hun ervaringen en enthousiasme gaven de bekendheid van Buitenplaats Het Loo een flinke boost.

EYE_5542

De resultaten.

En wat blijkt? Deze aanpak was een groot succes, en de inspanningen betaalden zich dubbel en dwars terug. Buitenplaats het Loo wist in hun eerste jaar écht impact te maken:

  • +2.000 volgers op social media

Het aantal volgers op Facebook en Instagram schoot door het dak. We behaalden zelfs dubbel zoveel volgers als ons doel!

  • 535.000 mensen bereikt

We wisten de juiste mensen te bereiken.

  • 7.900 interacties met de content

Oftewel: échte connecties met de doelgroep – likes, reacties, shares… de hele mikmak.

  • 3.500 websitebezoekers vanuit socials

Social media was niet alleen goed voor zichtbaarheid, het werd ook dé traffic driver naar de website.

  • 2.104 reserveringen via het reserveringssysteem

En dat is nog zonder de aanvragen via mail en telefoon!

  • 50 aanvragen voor events

Van bruiloften tot bedrijfsfeesten – de aanvragen stroomden binnen.

Buitenplaats 't Loo
WhatsApp-Image-2023-06-28-at-15.24.22-2

De wilddagen.

Als nieuw restaurant wilde Buitenplaats het Loo direct indruk maken met een uniek evenement dat perfect aansloot bij hun concept: de Wilddagen. Het idee? Mensen laten kennismaken met lokale producten, wildvlees en de natuur die de locatie te bieden heeft. Een weekend vol herfstige gezelligheid!

Voor dit eerste grote evenement trokken we dan ook alles uit de kast met een marketingcampagne die zowel zichtbaarheid als betrokkenheid moest creëren. We zetten Instagram en Facebook in als kanalen. En de resultaten? Die liegen er niet om:

  • 200.000 mensen bereikt: dankzij gerichte targeting zagen duizenden mensen de advertenties.
  • 60% engagement: de likes, reacties en deelacties stroomden binnen.
  • 342 nieuwe volgers: het Facebook- en Instagram-account van Buitenplaats het Loo groeide met een recordtempo!

Oftewel, het was over de koppen lo(o)pen! 😉

Volgers op social media
0 +
Mensen bereikt
0 +
Online reserveringen
0

Nog zo'n case lezen? Fraude Scanner

Bijna de helft van de Nederlanders kwam vorig jaar in aanraking met online fraude. Internet Politie lanceerde de Fraude Scanner, een tool die je hiervoor beschermt. Hoe bouw je vertrouwen op voor een nieuw product? Dat was de vraag waar Buro Aangenaam zich over boog. Met een doordachte strategie en sterke content hielp Buro Aangenaam de Fraude Scanner succesvol op de markt te brengen. Lees de case en ontdek meer!

Meer resultaten bekijken.

Contentmarketing

Bijna de helft van de Nederlanders kwam vorig jaar in aanraking met online fraude. Internet Politie lanceerde de Fraude Scanner, een tool die je hiervoor beschermt. Hoe bouw je vertrouwen op voor een nieuw product? Dat was de vraag waar Buro Aangenaam zich over boog. Met een doordachte strategie en sterke content hielp Buro Aangenaam de Fraude Scanner succesvol op de markt te brengen. Lees de case en ontdek meer!

Employer branding

Met de snelle groei van Docura – specialist in thuiszorg – was er ook een flinke toename van nieuwe medewerkers nodig. Het probleem? De bestaande branding sloot niet goed aan bij de doelgroep: studenten. Tijd voor een fris en creatief concept! Vanuit het DNA van het werkgeversmerk van Docura én afgestemd op de behoeften van studenten, ontstond Poetsbuddy.

Benieuwd hoe we dit concept vertaalden in een wervingscampagne? Lees de case!

Atlas Power - Buro Aangenaam
ContentmarketingEmployer branding

Atlas Power begon dit jaar met een ambitieuze doelstelling: in 2024 willen ze 95 nieuwe medewerkers aannemen, verdeeld over de functies monteur, adviseur, support en technische dienst. Dit betekent dat ze elke maand 25 sollicitaties nodig hebben.

Hoe bereiken we dit doel in een krappe arbeidsmarkt? Door campagnes te voeren op alle touchpoints van de Candidate Journey. Benieuwd hoe we dat doen? Lees de case!

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo