
Employer branding
Daarvoor haalden we alles uit de (keuken)kast voor DB Keukens. Samen met onze partner Redmatters, zetten we een ijzersterke campagne neer. Het resultaat? Meer dan 2 miljoen impressies en 118 sollicitaties!
Een gloednieuw restaurant op de kaart zetten als culinaire hotspot midden in de natuur – dat is geen kleine opgave. Buitenplaats Het Loo had grote plannen en vroeg ons om mee te denken over hun merkpositionering, content- en marketingstrategie. Hoe dat uitpakte? Met indrukwekkende resultaten in het eerste jaar. Tijd voor een terugblik!
Na overname van Restaurant Theehuis Uddelermeer in 2023, kreeg het restaurant een complete transformatie. Buitenplaats Het Loo wilde niet zomaar een restaurant zijn, maar dé plek waar kwaliteit, natuur en gastvrijheid samenkomen. Met een nieuw concept richten ze zich niet alleen op heerlijk lokaal eten en wildvlees, maar ook op feesten, partijen en de prachtige omgeving. Oftewel, een plek waar jong en oud zich thuis voelen.
Een gloednieuw restaurant op de markt zetten is natuurlijk best een uitdaging. Maar er was een misschien nog wel grotere uitdaging: de locatie én de brede doelgroep. Het restaurant ligt namelijk midden in de natuur, in ‘the middle of nowhere’. Niet echt de ideale plek voor een restaurant waar je snel even naartoe rijdt of wat zomaar op de route ligt. Daarnaast hebben ze een concept dat jong en oud moest aanspreken. De vraag was dus: hóe kunnen we mensen overhalen om toch naar het mooie restaurant te komen?
Buitenplaats Het Loo had dus geen klein doel voor ogen. Daarom gingen we all-in met een strategie die het restaurant tot leven bracht en de juiste mensen aantrok. Hoe we dat deden?
Merkpositionering: geen standaard verhaal, maar een unieke positionering. We stelden een merkpositionering op die perfect aansloot bij het nieuwe concept. De ingrediënten: een plek voor jong en oud, waar de beleving, kwalitatief eten (waaronder wild, in het seizoen) en gastvrijheid centraal staan.
Websitecontent: op basis van die positionering schreven we teksten die niet alleen informeren, maar waar mensen ook ‘wild’ van werden ;-). Van de eerste blik op de homepage tot de klik op de reserveringsknop.
Socialstrategie: we zetten advertenties met gerichte branding in. Zo spraken we niet alleen inwoners aan, maar bereikten we ook vakantiegangers die in de buurt verbleven. Met specifieke targeting op interesses – zoals lekker eten en natuur – wisten we precies de juiste mensen te bereiken. Buitenplaats Het Loo was niet meer te missen!
Daarnaast maakten we gebruik van ambassadeurs: gasten die al een bezoek hadden gebracht, zetten we in om anderen te inspireren. Hun ervaringen en enthousiasme gaven de bekendheid van Buitenplaats Het Loo een flinke boost.
En wat blijkt? Deze aanpak was een groot succes, en de inspanningen betaalden zich dubbel en dwars terug. Buitenplaats het Loo wist in hun eerste jaar écht impact te maken:
Het aantal volgers op Facebook en Instagram schoot door het dak. We behaalden zelfs dubbel zoveel volgers als ons doel!
We wisten de juiste mensen te bereiken.
Oftewel: échte connecties met de doelgroep – likes, reacties, shares… de hele mikmak.
Social media was niet alleen goed voor zichtbaarheid, het werd ook dé traffic driver naar de website.
En dat is nog zonder de aanvragen via mail en telefoon!
Van bruiloften tot bedrijfsfeesten – de aanvragen stroomden binnen.
Als nieuw restaurant wilde Buitenplaats het Loo direct indruk maken met een uniek evenement dat perfect aansloot bij hun concept: de Wilddagen. Het idee? Mensen laten kennismaken met lokale producten, wildvlees en de natuur die de locatie te bieden heeft. Een weekend vol herfstige gezelligheid!
Voor dit eerste grote evenement trokken we dan ook alles uit de kast met een marketingcampagne die zowel zichtbaarheid als betrokkenheid moest creëren. We zetten Instagram en Facebook in als kanalen. En de resultaten? Die liegen er niet om:
Oftewel, het was over de koppen lo(o)pen! 😉
Bijna de helft van de Nederlanders kwam vorig jaar in aanraking met online fraude. Internet Politie lanceerde de Fraude Scanner, een tool die je hiervoor beschermt. Hoe bouw je vertrouwen op voor een nieuw product? Dat was de vraag waar Buro Aangenaam zich over boog. Met een doordachte strategie en sterke content hielp Buro Aangenaam de Fraude Scanner succesvol op de markt te brengen. Lees de case en ontdek meer!
Daarvoor haalden we alles uit de (keuken)kast voor DB Keukens. Samen met onze partner Redmatters, zetten we een ijzersterke campagne neer. Het resultaat? Meer dan 2 miljoen impressies en 118 sollicitaties!
Monteurs werven! Voor meerdere vestigingen en afdelingen (schade, truck & trailer en automonteurs). Er werd vooral via Indeed geadverteerd, maar nu werd het tijd voor een unieke campagne.
Er is altijd die ene directeur die eigenlijk alles al goed doet. Hij is een marktleider, heeft de juiste visie, en zijn bedrijf loopt top. Maar… LinkedIn? Daar gebeurt nog niet veel. Zonde! Zo ook deze directeur. Totdat hij in juni 2024 besloot het anders aan te pakken en ons inschakelde. En dat was de start van een fijne samenwerking. Hoe wij zijn online aanwezigheid aanpakten? Dat lees je in deze case. Lees snel verder!
Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.
Contactgegevens
info@buroaangenaam.nl
Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo
Dankjewel, we hebben je inschrijving ontvangen. Vanaf nu staat je maandelijkse inspiratie-mail aan! 🥂
Copyright 2024 Buro Aangenaam | Privacyverklaring