Personal branding

Scott Woltering

Personal brand ready for take-off.
Scott Woltering - Personal brand
SCOTT-KLMOPEN-15

Het vraagstuk.​

Scott Woltering is een veelbelovend golftalent en is onderweg naar de stap om als professioneel golfer verder te gaan.

Om te werken aan zijn professionele merk, heeft hij een sterk en onderscheidend personal brand nodig. Een professionele uitstraling, meer online zichtbaarheid en content op alle relevante kanalen. En dát is waar wij (samen met ons broertje LeadLogic en partner Draad) hem bij gaan helpen.

Kern & positionering.

We zijn met Scott om tafel gegaan om de kern van zijn persoonlijke merk scherp te stellen. Wat drijft hem, wat maakt hem uniek? Deze basis vormt de leidraad voor al onze uitingen: visueel, tekstueel en in content. Een positionering die eruit springt tussen andere sporters én past bij zijn internationale ambities.

Scott x LeadLogic x Buro Aangenaam x Draad-min

De aanpak.

1. Een nieuwe look en feel op de website

We hebben de website een professionele make-over gegeven. De website oogt nu strakker, krachtiger en volwassener. Resultaat: een website die zijn prestaties en ambities op een professionele manier presenteert.

De oude website.

2. Het online visitekaartje: Instagram!

De stijl voor Scott’s Instagram-profiel hebben we ook herzien. We hebben een stijl ontwikkeld die visueel aantrekkelijker en overzichtelijker is dan voorheen. Zijn broer Mac beheert de kanalen, met onze creatieve en strategische begeleiding.

3. Een betrokken community

Naast de visuele stijl van zijn content, kijken we ook naar de inhoud: welk type content is relevant voor zijn pad en zijn ambities, en hoe kunnen we zijn publiek op een leuke manier betrekken bij zijn avontuur. Denk aan contentvormen als training video’s, match-highlights, behind‑the‑scenes en Q&A’s. Zo geven we zijn volgers een authentiek kijkje in Scott’s wereld!

Scott x LeadLogic x Buro Aangenaam x Draad-4 (1)-min

Resultaat.

Het doel is om een online professionaliseringsslag te maken die past bij de offline professionaliseringsslag die Scott gaat maken. Zo wordt hij niet alleen prof op de baan, maar straalt hij dit ook online uit.

Nog zo'n case lezen? Poetsbuddy

Met de snelle groei van Docura – specialist in thuiszorg – was er ook een flinke toename van nieuwe medewerkers nodig. Het probleem? De bestaande branding sloot niet goed aan bij de doelgroep: studenten. Tijd voor een fris en creatief concept! Vanuit het DNA van het werkgeversmerk van Docura én afgestemd op de behoeften van studenten, ontstond Poetsbuddy. Benieuwd hoe we dit concept vertaalden in een wervingscampagne? Lees de case!

Meer resultaten bekijken.

Employer branding

De accountancy is geen makkelijke branche om nieuwe mensen te vinden – al helemaal niet binnen de auditfuncties. Juist daarom is het zo belangrijk om de doelgroep écht te kennen. Wat zijn hun vragen, uitdagingen en momenten? Met die inzichten ontwikkelden we een creatieve, interactieve campagne met slimme mailflow als opvolging. Zo pakten we het aan.

Buro Aangenaam samenwerking Facility
Employer branding

Facility wilde een nieuw bedrijf binnen de facilitaire sector lanceren. Daar mocht best wat lawaai gemaakt worden, dus de hele shebang werd ingezet: PR, contentmarketing en personal branding. Hoe? Lees die case!

Employer branding

Daarvoor haalden we alles uit de (keuken)kast voor DB Keukens. Samen met onze partner Redmatters, zetten we een ijzersterke campagne neer. Het resultaat? Meer dan 2 miljoen impressies en 118 sollicitaties!

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo