Employer branding

Een nieuw creatief concept voor Docura: Poetsbuddy!

Ontwerp zonder titel (1)
Weergaven
0
Sollicitaties
0
Nieuwe medewerkers
0

Ik hoor je denken: “huh, meer nieuwe medewerkers dan sollicitaties?” Dit komt doordat Poetsbuddy ook vacatures op Indeed plaatste, wat een aanzienlijk aantal nieuwe medewerkers opleverde. Hoewel Indeed in absolute aantallen meer medewerkers aanleverde, hadden de campagnes een hoger conversiepercentage met 78 sollicitaties van betere kwaliteit. Hierdoor kwamen we uiteindelijk uit op een totaal van 91 nieuwe medewerkers.

Korte introductie.

Met de snelle groei van Docura – specialist in thuiszorg – was er ook een flinke toename van nieuwe medewerkers nodig. Het probleem? De bestaande branding sloot niet goed aan bij de doelgroep: studenten. Tijd voor een fris en creatief concept! Vanuit het DNA van het werkgeversmerk van Docura én afgestemd op de behoeften van studenten, ontstond Poetsbuddy. Benieuwd hoe we dit concept vertaalden in een wervingscampagne? Lees de case!

Samen met onze partner Stal doken we de tekentafel op om Poetsbuddy bij studenten te introduceren. Want hoe trekken we studenten aan die in hun vrije tijd willen bijverdienen én tegelijkertijd iets goeds willen doen voor een ander in de zorg? We brainstormden over een slimme wervingscampagne en de meest effectieve kanalen. Al snel draaide Poetsbuddy op volle toeren (letterlijk 😉 en gingen we van tuktuk tot TikTok!

Scherm­afbeelding 2024-11-14 om 16.48.22

Het nieuwe concept!

Oké, het concept Poetsbuddy: het draait om hulp in het huishouden én sociale verbinding. Je krijgt dus niet alleen een buddy voor het poetsen, maar ook iemand om zo nu en dan een gezellig praatje mee te maken. Juist dat sociale contact maakt de service bijzonder en leuk om voor te werken. Tijd om dit concept een boost te geven en kwalitatieve kandidaten aan te trekken!

Plan van aanpak.

De wervingscampagne om studenten aan te trekken bestond uit het inzetten van een mix van online en offline campagnes, met als uitblinker de TukTuk: 

Offline met de tuktuk: Een opvallende tuktuk van Poetsbuddy reed door de stad en stopte op strategische plekken, zoals bij scholen. Hiermee trok Poetsbuddy de aandacht en versterkten we de lokale zichtbaarheid en herkenning. Ook zijn er roze koeken met stickers met een QR-code uitgedeeld. Deze verwees uiteraard naar de website.

Online advertenties op specifieke locaties van scholen: Parallel aan de tuktuk draaiden we online advertenties op en rondom scholen  zodat Poetsbuddy zichtbaar werd bij de juiste doelgroep op de juiste plek.  

Doorlopende campagne via Facebook en Instagram: Gedurende de hele campagneperiode draaiden we ook een brede campagne via  Instagram en Facebook om  de naamsbekendheid te vergroten Hiermee legden we een stevige basis voor het merk bij een groot publiek.

Retargeting op websitebezoekers: Iedereen die via online of offline kanalen op de website belandde, hebben we later opnieuw benaderd. Zo zorgden we voor extra contactmomenten..  We verhogen de kans op sollicitaties door eerder bereikte potentiële kandidaten opnieuw te benaderen.

Ontwerp zonder titel (2)

Het resultaat.

De campagne leverde in totaal 78 sollicitaties op tegen een gemiddeld bedrag van € 28,33 per sollicitatie. Hier een kort overzicht van de prestaties per kanaal:

Facebook en Instagram: de drie campagnes resulteerden samen in 94.500 weergaven, een bereik van 30.611 mensen/accounts en 9 sollicitaties met een gemiddelde kosten per sollicitant van € 111.

Snapchat: de Snapchat-campagne realiseerde 78.000 vertoningen en leverde 7 sollicitaties op, tegen een gemiddelde kosten per sollicitant van € 32.

TikTok: TikTok leverde 4 sollicitaties op met een gemiddelde kosten per sollicitatie van € 225. Daarnaast genereerden we een bereik van maar liefst 511.500 views.

De rest van de sollicitaties en contactmomenten waren afkomstig van studenten die in Google direct op de website terechtkwamen, voortkomend uit de naamsbekendheid die we door de campagnes hebben opgebouwd.

Ontwerp zonder titel (3)

Wesley van den Hoek (Algemeen Directeur):
“Dit was een en eerste campagne waarin wij hebben samengewerkt met Buro Aangenaam. Het was een super fijne samenwerking waarin de expertise van Anoek werd ingezet. Met haar brede kennis, tussentijdse updates en sturing in deze campagne hebben wij dit tot een succes kunnen maken. Bij een volgende campagne zullen wij zeker Buro Aangenaam weer inzetten!”

Onze multichannel-aanpak hielp Poetsbuddy om het merk te versterken en een breed publiek te bereiken. Dit leidde tot meer sollicitanten dan verwacht: er waren nu zelfs zoveel mensen dat de planning wel érg makkelijk rond te krijgen was. Een luxeprobleem, volgens Wesley.

Weergaven
0
Sollicaties
0
Nieuwe medewerkers
0

Nog zo'n case lezen? Atlas Power

Atlas Power begon dit jaar met een ambitieuze doelstelling: in 2024 willen ze 95 nieuwe medewerkers aannemen, verdeeld over de functies monteur, adviseur, support en technische dienst. Benieuwd hoe we dat hebben aangepakt? Lees de case!

Meer resultaten bekijken.

Atlas Power - Buro Aangenaam
ContentmarketingEmployer branding

Atlas Power begon dit jaar met een ambitieuze doelstelling: in 2024 willen ze 95 nieuwe medewerkers aannemen, verdeeld over de functies monteur, adviseur, support en technische dienst. Dit betekent dat ze elke maand 25 sollicitaties nodig hebben.

Hoe bereiken we dit doel in een krappe arbeidsmarkt? Door campagnes te voeren op alle touchpoints van de Candidate Journey. Benieuwd hoe we dat doen? Lees de case!

Klantcase waterdicht
ContentmarketingPersonal branding

Waterdicht wil groeien en haar naamsbekendheid vergroten. Het doel is namelijk om marktleider in Nederland te worden, gepositioneerd tussen de advocatuur en de SaaS-bedrijven.  Dus, hoe brengen we de marketing van Waterdicht in een stroomversnelling? Door de focus te leggen op contentmarketing en personal branding. Meer weten? Lees de case!

Klantcase: Waterdicht - Buro Aangenaam
ContentmarketingEmployer branding

Een chauffeur vinden voor The Inside? Dat deden we natuurlijk met een flinke dosis creativiteit en strategie. Met onze gerichte campagnes op Meta en Indeed hadden we binnen no-time 20 sollicitaties, waarvan 7 precies in de roos! Dit bewijst maar weer hoe een doordachte aanpak altijd zijn vruchten afwerpt.

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo