Employer branding

DB Keukens

Naamsbekendheid opbouwen én sollicitaties? We haalden alles uit de (keuken)kast voor DB Keukens.
db-240912-montage-btp-17-wb
Impressies
0 miljoen
Sollicitaties
0
Softconversies
0

DB Keukens: al jaren een topmerk in keukens, maar als werkgever waren ze nog te weinig top-of-mind bij potentiële kandidaten. Tijd om daar verandering in te brengen en alles uit de (keuken)kast te trekken! Samen met onze partner Redmatters en het team van DB zelf gingen we aan de slag met een sterke campagne die zowel zichtbaarheid als sollicitaties opleverde.

Ontwerp zonder titel - 2025-05-27T161656.218

Het vraagstuk.​

DB Keukens wilde bouwen aan hun werkgeversmerk en had twee duidelijke doelstellingen:

Ze wilden zich onderscheiden in een krappe arbeidsmarkt, opvallen bij de juiste doelgroepen én direct resultaat boeken. Maar zonder in te leveren op merkuitstraling.

De aanpak.

Redmatters zorgde voor het idee achter de campagne, dook in de doelgroep en gaf de website een flinke upgrade. Vervolgens kwamen wij om de hoek kijken en startten we de campagne op meerdere kanalen, van Google tot Pinterest. We kozen voor een duidelijke opbouw in drie fases, waarbij we steeds specifieker en relevanter werden:

Touch.

In de eerste fase lag de focus op bereik. We zetten met een brandmovie breed in op zichtbaarheid via Google Ads, Pinterest, YouTube, Meta en LinkedIn.

Tell.

We maakten een verdieping op de verschillende afdelingen. Met nieuwe boodschappen en formats gingen we via Meta en Google Ads verder in op het werkgeversverhaal van DB.

Sell.

In de laatste fase stuurden we actief op conversie. Via Meta, Google Ads, LinkedIn en Pinterest zetten we geïnteresseerden aan tot solliciteren.

Ondertussen draaide Indeed continu mee om een extra laag van zichtbaarheid én conversie te bieden.

db-241017-brandmovie-thumbnails3

Retargeting.

Een belangrijk onderdeel van de strategie was retargeting. In de eerste fase begonnen we met het opbouwen van doelgroepen die we later opnieuw wilden bereiken. In de tweede en derde fase gingen we steeds gerichter te werk, door deze doelgroepen met meer relevante content opnieuw aan te spreken. Zo werden we steeds specifieker en konden we de boodschap beter afstemmen op de verschillende interesses en fases van de kandidaat.

Daarnaast werkten we nauw samen met zowel DB als Redmatters. Wekelijks stemden we af: wat zien we gebeuren in de data? Hoe zijn de sollicitaties? En waar kunnen we nog aanscherpen?

De resultaten.

Het resultaat van vier maanden campagne voeren – met zes weken per fase – mag er zijn:

De primaire doelstelling was naamsbekendheid, maar de sollicitaties stroomden binnen. Een sterk bewijs dat zichtbaarheid en resultaat prima samen kunnen gaan – zolang je het maar goed aanpakt.

Het vervolg.

Na de campagne zijn we samen met Redmatters structureel voor DB Keukens aan de slag gegaan. We hebben de campagne voortgezet en nog verder uitgebreid met meerdere vacatures. Zo blijven we verder bouwen aan hun werkgeversmerk 

Want één ding is zeker: zichtbaar zijn en je employer brand opbouwen is geen eenmalige actie. Het is een doorlopend verhaal. To be continued!

Weergaven
0 miljoen
Sollicitaties
0
Softconversies
0

Nog zo'n case lezen? Poetsbuddy

Met de snelle groei van Docura – specialist in thuiszorg – was er ook een flinke toename van nieuwe medewerkers nodig. Het probleem? De bestaande branding sloot niet goed aan bij de doelgroep: studenten. Tijd voor een fris en creatief concept! Vanuit het DNA van het werkgeversmerk van Docura én afgestemd op de behoeften van studenten, ontstond Poetsbuddy. Benieuwd hoe we dit concept vertaalden in een wervingscampagne? Lees de case!

Meer resultaten bekijken.

Employer branding

Monteurs werven! Voor meerdere vestigingen en afdelingen (schade, truck & trailer en automonteurs). Er werd vooral via Indeed geadverteerd, maar nu werd het tijd voor een unieke campagne.

Employer branding contentstrategie
Personal branding

Er is altijd die ene directeur die eigenlijk alles al goed doet. Hij is een marktleider, heeft de juiste visie, en zijn bedrijf loopt top. Maar… LinkedIn? Daar gebeurt nog niet veel. Zonde! Zo ook deze directeur. Totdat hij in juni 2024 besloot het anders aan te pakken en ons inschakelde. En dat was de start van een fijne samenwerking. Hoe wij zijn online aanwezigheid aanpakten? Dat lees je in deze case. Lees snel verder!

Contentmarketing

Een gloednieuw restaurant op de kaart zetten als culinaire hotspot midden in de natuur – dat is geen kleine opgave. Buitenplaats Het Loo had grote plannen en vroeg ons om mee te denken over hun merkpositionering, content- en marketingstrategie. Hoe dat uitpakte? Met indrukwekkende resultaten in het eerste jaar. Lees snel verder! 

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo