Employer branding

Monteurs rap laten solliciteren bij Wensink.

Wonderwood Fotografie-37
Wonderwood Fotografie-43

Het vraagstuk.​

Monteurs werven! Voor meerdere vestigingen en afdelingen (schade, truck & trailer en automonteurs). Er werd vooral via Indeed geadverteerd, maar nu werd het tijd voor een unieke campagne. 

De aanpak.

Uit de positionering kwam naar voren dat we vooral de doelgroep jongeren wilden aanspreken die de opleiding tot monteur volgden of deze (net) afgerond hadden. We kwamen daarmee al gauw uit op kanalen als TikTok en Snapchat en dus ook videocontent. Na een brainstorm met de videograaf, ontstond er een rap met alle belangrijke voordelen uit de positionering. 

WonderwoodFotografie-116

Yo, kom naar Wensink.

Benieuwd naar de video? Bekijk ‘m hieronder. 

De resultaten

De video lieten we zien in de touch-fase, opgevolgd door de tell-fase met een link naar de vacatures. In de sell-fase vingen we de doelgroep uit de eerste twee fases op met een laagdrempelig leadformulier. De doelgroep automonteurs heeft over het algemeen minder zin en tijd in het schrijven van lange motivatiebrieven, dus nu hoefden ze alleen hun gegevens achter te laten. Door middel van slimme targeting, bereikten we ook de juiste mensen.

Weergaven
0 m+
Klikken naar website
0 +
Sollicitaties
0

Wat we nog meer deden.

Naast de video zorgden we er ook voor dat de basis van het werkgeversmerk goed stond. Zo maakten we de vacatureteksten een stuk korter, bondiger en op B1-niveau en lieten we op de socials meer gezichten (van medewerkers) zien. Met meerdere fotoshoots, hadden we een mooie beeldbank opgebouwd. Ook interviewden we monteurs over hun verhaal. Denk aan Spuiter Willem die zijn werkplezier haalt uit het weer origineel maken van de auto of Rolf die het heerlijk vindt dat de werkplaats altijd spic en span is bij Wensink. 

Wonderwood Fotografie-68
Buro Aangenaam // Wensink

Wensink, Aangenaam! 🤝

Hoewel het om een tijdelijke opdracht ging, worden de advertenties uit de campagne nog steeds gedraaid. De leadgeneratie bleek een hit voor het aantrekken van nieuwe werknemers. We kijken dus terug op een Aangename samenwerking en een video waarvan we regelmatig het deuntje in ons hoofd hebben (best catchy hè?).

Nog zo'n case lezen? Poetsbuddy

Met de snelle groei van Docura – specialist in thuiszorg – was er ook een flinke toename van nieuwe medewerkers nodig. Het probleem? De bestaande branding sloot niet goed aan bij de doelgroep: studenten. Tijd voor een fris en creatief concept! Vanuit het DNA van het werkgeversmerk van Docura én afgestemd op de behoeften van studenten, ontstond Poetsbuddy. Benieuwd hoe we dit concept vertaalden in een wervingscampagne? Lees de case!

Meer resultaten bekijken.

Employer branding

De accountancy is geen makkelijke branche om nieuwe mensen te vinden – al helemaal niet binnen de auditfuncties. Juist daarom is het zo belangrijk om de doelgroep écht te kennen. Wat zijn hun vragen, uitdagingen en momenten? Met die inzichten ontwikkelden we een creatieve, interactieve campagne met slimme mailflow als opvolging. Zo pakten we het aan.

Buro Aangenaam samenwerking Facility
Employer branding

Facility wilde een nieuw bedrijf binnen de facilitaire sector lanceren. Daar mocht best wat lawaai gemaakt worden, dus de hele shebang werd ingezet: PR, contentmarketing en personal branding. Hoe? Lees die case!

Scott Woltering - Personal brand
Personal branding

Scott Woltering is een veelbelovend golftalent en is onderweg naar de stap om als professioneel golfer verder te gaan. Om te werken aan zijn professionele merk, heeft hij een sterk en onderscheidend personal brand nodig. Een professionele uitstraling, meer online zichtbaarheid en content op alle relevante kanalen.

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo