Employer branding

Monteurs rap laten solliciteren bij Wensink.

Wonderwood Fotografie-37
Wonderwood Fotografie-43

Het vraagstuk.​

Monteurs werven! Voor meerdere vestigingen en afdelingen (schade, truck & trailer en automonteurs). Er werd vooral via Indeed geadverteerd, maar nu werd het tijd voor een unieke campagne. 

De aanpak.

Uit de positionering kwam naar voren dat we vooral de doelgroep jongeren wilden aanspreken die de opleiding tot monteur volgden of deze (net) afgerond hadden. We kwamen daarmee al gauw uit op kanalen als TikTok en Snapchat en dus ook videocontent. Na een brainstorm met de videograaf, ontstond er een rap met alle belangrijke voordelen uit de positionering. 

WonderwoodFotografie-116

Yo, kom naar Wensink.

Benieuwd naar de video? Bekijk ‘m hieronder. 

De resultaten

De video lieten we zien in de touch-fase, opgevolgd door de tell-fase met een link naar de vacatures. In de sell-fase vingen we de doelgroep uit de eerste twee fases op met een laagdrempelig leadformulier. De doelgroep automonteurs heeft over het algemeen minder zin en tijd in het schrijven van lange motivatiebrieven, dus nu hoefden ze alleen hun gegevens achter te laten. Door middel van slimme targeting, bereikten we ook de juiste mensen.

Weergaven
0 m+
Klikken naar website
0 +
Sollicitaties
0

Wat we nog meer deden.

Naast de video zorgden we er ook voor dat de basis van het werkgeversmerk goed stond. Zo maakten we de vacatureteksten een stuk korter, bondiger en op B1-niveau en lieten we op de socials meer gezichten (van medewerkers) zien. Met meerdere fotoshoots, hadden we een mooie beeldbank opgebouwd. Ook interviewden we monteurs over hun verhaal. Denk aan Spuiter Willem die zijn werkplezier haalt uit het weer origineel maken van de auto of Rolf die het heerlijk vindt dat de werkplaats altijd spic en span is bij Wensink. 

Wonderwood Fotografie-68
Buro Aangenaam // Wensink

Wensink, Aangenaam! 🤝

Hoewel het om een tijdelijke opdracht ging, worden de advertenties uit de campagne nog steeds gedraaid. De leadgeneratie bleek een hit voor het aantrekken van nieuwe werknemers. We kijken dus terug op een Aangename samenwerking en een video waarvan we regelmatig het deuntje in ons hoofd hebben (best catchy hè?).

Nog zo'n case lezen? Poetsbuddy

Met de snelle groei van Docura – specialist in thuiszorg – was er ook een flinke toename van nieuwe medewerkers nodig. Het probleem? De bestaande branding sloot niet goed aan bij de doelgroep: studenten. Tijd voor een fris en creatief concept! Vanuit het DNA van het werkgeversmerk van Docura én afgestemd op de behoeften van studenten, ontstond Poetsbuddy. Benieuwd hoe we dit concept vertaalden in een wervingscampagne? Lees de case!

Meer resultaten bekijken.

Scott Woltering - Personal brand
Personal branding

Scott Woltering is een veelbelovend golftalent en is onderweg naar de stap om als professioneel golfer verder te gaan. Om te werken aan zijn professionele merk, heeft hij een sterk en onderscheidend personal brand nodig. Een professionele uitstraling, meer online zichtbaarheid en content op alle relevante kanalen.

Employer branding

Daarvoor haalden we alles uit de (keuken)kast voor DB Keukens. Samen met onze partner Redmatters, zetten we een ijzersterke campagne neer. Het resultaat? Meer dan 2 miljoen impressies en 118 sollicitaties!

Employer branding contentstrategie
Personal branding

Er is altijd die ene directeur die eigenlijk alles al goed doet. Hij is een marktleider, heeft de juiste visie, en zijn bedrijf loopt top. Maar… LinkedIn? Daar gebeurt nog niet veel. Zonde! Zo ook deze directeur. Totdat hij in juni 2024 besloot het anders aan te pakken en ons inschakelde. En dat was de start van een fijne samenwerking. Hoe wij zijn online aanwezigheid aanpakten? Dat lees je in deze case. Lees snel verder!

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo