Hoe je écht inspeelt
op je doelgroep.


De uitdaging.
Net als in veel andere branches is het binnen de accountancy een flinke uitdaging om geschikte kandidaten te vinden. De doelgroep is specifiek en schaars, waardoor er veel wordt gehunt. Voor Lentink De Jonge wilden we daarom iets anders. Geen commerciële advertenties pushen, maar juist focussen op het bieden van waarde. Iets waar de doelgroep echt iets aan heeft.
De aanpak.
We bedachten een creatief campagnehaakje dat naadloos aansluit op de doelgroep: Doe de Carrière Audit. Een audit die ze een keer niet uitvoerden voor klanten, maar voor zichzelf. Een audit die inzicht geeft in waar ze nu staan in hun carrière. Een campagne met een sterke match voor het employer brand van Lentink De Jonge, waar het enorm belangrijk is dat mensen echt op hun plek zitten. Door een moment van reflectie te bieden, staan mensen eens stil bij hun huidige baan.
Dit doen ze door een aantal vragen te beantwoorden over wat ze belangrijk vinden in een baan en wat ze ervaren in hun huidige werk. Na afloop kregen deelnemers een waardevolle analyse. Zijn ze toe aan een nieuwe uitdaging? Of zitten ze nog helemaal op hun plek?

Via opvallende campagnes op LinkedIn en Meta maakten we de Carrière Audit zichtbaar en genereerden we gericht verkeer naar de tool.

De audit was laagdrempelig, snel en eenvoudig in te vullen.

De analyse en persoonlijke uitslag verstuurden we direct per mail.

Kort daarna volgde een beknopte mailflow waarin we Lentink De Jonge introduceerden en meer vertelden over werken bij LDJ.

Op basis van de analyse bekeken we samen met de kandidaat of er een match was met LDJ, of dat een andere stap beter zou passen.
Het uitgangspunt: primair draait alles om de kandidaat en het beste advies voor hen. Secundair hoopten we natuurlijk dat er een match ontstaat met LDJ.

De resultaten.
De campagne zorgde niet alleen voor een groot bereik binnen de doelgroep en gaf de zichtbaarheid van LDJ als werkgever een flinke boost, maar leverde ook 43 ingevulde audits op, waarvan 5 matches met LDJ.
Waarom dit werkt?
Waarom dit zo goed werkte? Omdat de doelgroep zich uiteraard herkent in audits, maar ook AAN gaan op analyses en rapportages. Een schoolvoorbeeld van hoe je écht inspeelt op je doelgroep.
Nog zo'n case lezen? JRFM.
Facility wilde een nieuw bedrijf binnen de facilitaire sector lanceren. Daar mocht best wat lawaai gemaakt worden, dus de hele shebang werd ingezet: PR, contentmarketing en personal branding. Hoe? Lees de case!
Meer resultaten bekijken.

Facility wilde een nieuw bedrijf binnen de facilitaire sector lanceren. Daar mocht best wat lawaai gemaakt worden, dus de hele shebang werd ingezet: PR, contentmarketing en personal branding. Hoe? Lees die case!

Scott Woltering is een veelbelovend golftalent en is onderweg naar de stap om als professioneel golfer verder te gaan. Om te werken aan zijn professionele merk, heeft hij een sterk en onderscheidend personal brand nodig. Een professionele uitstraling, meer online zichtbaarheid en content op alle relevante kanalen.
Daarvoor haalden we alles uit de (keuken)kast voor DB Keukens. Samen met onze partner Redmatters, zetten we een ijzersterke campagne neer. Het resultaat? Meer dan 2 miljoen impressies en 118 sollicitaties!
Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.
Contactgegevens
info@buroaangenaam.nl
Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo
