ContentmarketingEmployer branding

Chauffeur gezocht: 20 sollicitaties en 7 matches voor The Inside.

Klantcase: The Inside - Buro Aangenaam
Sollicitaties
0
Perfecte matches
0
Weken waren er maar nodig
0

Het vraagstuk.

The Inside, een internationaal standbouwbedrijf, kreeg te maken met een onverwachte uitdaging: een vacature voor internationaal vrachtwagenchauffeur kwam plotseling open te staan. De tijd drong en de uitdaging was groot: het vinden van een chauffeur die niet alleen door Europa wilde rijden, maar ook bereid was om mee te helpen met de opbouw- en afbouwwerkzaamheden op beurzen. 

Daarnaast was de functie voor chauffeurs atypisch: geen 40+ rij-uren per week en regelmatig weekendwerk, iets waar niet elke chauffeur op zit te popelen. Kortom, een lastige vacature.

De openstaande functie.

Klantcase: The Inside - Buro Aangenaam

Plan van aanpak.

Om snel de juiste kandidaat te vinden, gingen we direct aan de bak met het promoten van de vacature:

  • Vacaturetekst: Kort, bondig en geschreven op B2 niveau, om het niet te moeilijk te maken voor de doelgroep.
  • Promotie: Doordat de nood hoog was, zijn we direct gestart met de do-fase van de vacaturecampagne op Meta en Indeed. De positionering van The Inside was een paar maanden eerder afgerond, dus met dat in ons achterhoofd schreven we een mooi campagneplan gericht op The Inside’s USP’s. 
  • Testen, testen, testen: Meerdere advertentievarianten werden getest om te bepalen welke het meest effectief was. Hier zaten we vier weken lang bovenop en we optimaliseerden het waar nodig. Zo kwamen we erachter dat story’s niet aansloegen bij de chauffeurs, maar dat ze wél gek waren op carrousels.
  • Organische content: Dit mocht natuurlijk niet ontbreken. We hebben contentmarketing ingezet om de vacature onder onze bestaande volgers onder de aandacht te brengen.

Het resultaat.

De aanpak bleek een schot ‘inside’ de roos ;-). Binnen vier weken ontvingen we 20 sollicitaties, waarvan 7 perfect aansloten bij het profiel, een luxepositie dus! Uiteindelijk zat hier ook de ideale kandidaat tussen en is diegene aangenomen. 🎉 

Naast de 20 sollicitaties leverde de vacaturecampagne op Meta het volgende op:

  • 25.372 personen gemiddeld 3,8 keer bereikt.
  • 2302 klikken naar de website (voor slechts €0,16 per klik).
  • Wat een doorklikpercentage van 2,37% was!
  • 3916 betrokkenheidsacties.
  • 16 contactmomenten via de website: drie terugbelverzoeken, één formulier ingevuld, zes Whatsapps gestuurd en zes mails ontvangen.
 
Klantcase: The Inside - Buro Aangenaam
Sollicitaties
0
Perfecte matches
0
Weken looptijd
0

Nog zo'n case lezen? Ploeger

Vrachtwagenchauffeurs hebben meestal dezelfde soort werkzaamheden en -omgeving, waardoor het lastiger is om je onderscheidend te positioneren als werkgever. Hoe wij toch voor meer dan 100 geïnteresseerde kandidaten zorgden?

Meer resultaten bekijken.

Scott Woltering - Personal brand
Personal branding

Scott Woltering is een veelbelovend golftalent en is onderweg naar de stap om als professioneel golfer verder te gaan. Om te werken aan zijn professionele merk, heeft hij een sterk en onderscheidend personal brand nodig. Een professionele uitstraling, meer online zichtbaarheid en content op alle relevante kanalen.

Employer branding

Daarvoor haalden we alles uit de (keuken)kast voor DB Keukens. Samen met onze partner Redmatters, zetten we een ijzersterke campagne neer. Het resultaat? Meer dan 2 miljoen impressies en 118 sollicitaties!

Employer branding

Monteurs werven! Voor meerdere vestigingen en afdelingen (schade, truck & trailer en automonteurs). Er werd vooral via Indeed geadverteerd, maar nu werd het tijd voor een unieke campagne.

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo