
Employer branding
Monteurs werven! Voor meerdere vestigingen en afdelingen (schade, truck & trailer en automonteurs). Er werd vooral via Indeed geadverteerd, maar nu werd het tijd voor een unieke campagne.
The Inside, een internationaal standbouwbedrijf, kreeg te maken met een onverwachte uitdaging: een vacature voor internationaal vrachtwagenchauffeur kwam plotseling open te staan. De tijd drong en de uitdaging was groot: het vinden van een chauffeur die niet alleen door Europa wilde rijden, maar ook bereid was om mee te helpen met de opbouw- en afbouwwerkzaamheden op beurzen.
Daarnaast was de functie voor chauffeurs atypisch: geen 40+ rij-uren per week en regelmatig weekendwerk, iets waar niet elke chauffeur op zit te popelen. Kortom, een lastige vacature.
Om snel de juiste kandidaat te vinden, gingen we direct aan de bak met het promoten van de vacature:
De aanpak bleek een schot ‘inside’ de roos ;-). Binnen vier weken ontvingen we 20 sollicitaties, waarvan 7 perfect aansloten bij het profiel, een luxepositie dus! Uiteindelijk zat hier ook de ideale kandidaat tussen en is diegene aangenomen. 🎉
Naast de 20 sollicitaties leverde de vacaturecampagne op Meta het volgende op:
Vrachtwagenchauffeurs hebben meestal dezelfde soort werkzaamheden en -omgeving, waardoor het lastiger is om je onderscheidend te positioneren als werkgever. Hoe wij toch voor meer dan 100 geïnteresseerde kandidaten zorgden?
Monteurs werven! Voor meerdere vestigingen en afdelingen (schade, truck & trailer en automonteurs). Er werd vooral via Indeed geadverteerd, maar nu werd het tijd voor een unieke campagne.
Er is altijd die ene directeur die eigenlijk alles al goed doet. Hij is een marktleider, heeft de juiste visie, en zijn bedrijf loopt top. Maar… LinkedIn? Daar gebeurt nog niet veel. Zonde! Zo ook deze directeur. Totdat hij in juni 2024 besloot het anders aan te pakken en ons inschakelde. En dat was de start van een fijne samenwerking. Hoe wij zijn online aanwezigheid aanpakten? Dat lees je in deze case. Lees snel verder!
Een gloednieuw restaurant op de kaart zetten als culinaire hotspot midden in de natuur – dat is geen kleine opgave. Buitenplaats Het Loo had grote plannen en vroeg ons om mee te denken over hun merkpositionering, content- en marketingstrategie. Hoe dat uitpakte? Met indrukwekkende resultaten in het eerste jaar. Lees snel verder!
Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.
Contactgegevens
info@buroaangenaam.nl
Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo
Dankjewel, we hebben je inschrijving ontvangen. Vanaf nu staat je maandelijkse inspiratie-mail aan! 🥂
Copyright 2024 Buro Aangenaam | Privacyverklaring