ContentmarketingEmployer branding

100+ sollicitaties in één maand voor Atlas Power!

Buro Aangenaam - Atlas Power
Mensen bereikt
0
Sollicitaties
0
Nieuwe medewerkers
0

Het vraagstuk.

Atlas Power begon dit jaar met een ambitieuze doelstelling: in 2024 willen ze 95 nieuwe medewerkers aannemen, verdeeld over de functies monteur, adviseur, support en technische dienst. Dit betekent dat ze elke maand 25 sollicitaties nodig hebben.

Hoe bereiken we dit doel in een krappe arbeidsmarkt? Door campagnes te voeren op alle touchpoints van de Candidate Journey. Benieuwd hoe we dat doen? Lees de case!

Buro Aangenaam // Atlas

Plan van aanpak.

Een goed begin is het halve werk. Toen de doelstellingen van Atlas Power bekend waren, gingen onze consultants Romy en Sharonne eerst om de tekentafel. Ze stelden KPI’s op, bepaalden de kanalen en inzet en spraken vooraf bepaalde budgetten af. Na akkoord op de budgetten en het plan konden onze Aangenamers losgaan. Ze hoefden niet elke keer opnieuw in overleg over het budget, maar konden starten met campagnes en deze doorlopend monitoren en optimaliseren. Hierdoor konden ze snel bijsturen en reageren. 

Petra Brussé (Head of Human Resources Atlas Power): “We werkten samen vanuit een dashboard waarin alle sollicitanten werden bijgehouden. Dit zorgde ervoor dat we onze doelstelling in de gaten konden houden en snel konden bijsturen. Dit maakte het samenwerken voor beide partijen Aangenaam!”

Een succesvolle campagne structuur in Meta Ads

Hoe promoot je op de meest efficiënte manier alle openstaande vacatures via Meta Ads (Facebook en Instagram)? Wij ontwikkelden een campagnestructuur waarmee alle vacatures doorlopend zichtbaar zijn bij de relevantste doelgroepen. Het budget wordt op deze manier slim uitgegeven en bepaalde vacatures hoeven niet achter te blijven.

En de bijbehorende cijfers? 

  • 26.561 personen gemiddeld 2,85 keer bereikt;
  • 1.343 klikken naar de website (voor slechts € 0,30 per klik);
  • 2% CTR in vergelijking met het gemiddelde van 0,20% in Nederland voor vacaturecampagnes;
  • 15 contactmomenten en 13 ontvangen sollicitaties 🚀
Resultaten wervingscampagne Atlas Power

Aanwezig in de hele Candidate Journey

Campagnes waar je niet direct sollicitaties uit ontvangt niet interessant? Zeker wel! Hoe meer zichtbaarheid in de Candidate Journey, hoe beter. Een kandidaat moet een bedrijf meerdere keren voorbij zien komen voordat hij solliciteert.

Bij Atlas Power deden we dit door via DPG Media zichtbaar te zijn met blogs en vacatures op regionale nieuwssites. We creëerden extra zichtbaarheid, wat ook het doel was, en ontvingen bovendien twee directe sollicitaties via dit kanaal.

Nog wat cijfers:

  • 156.034 vertoningen; 
  • 542 klikken; 
  • €323 kosten;


Dus voor relatief lage kosten een hoop mooie resultaten!

Doorlopende zichtbaarheid via Performance Max in Google Ads

Nog een mooi voorbeeld van doorlopende zichtbaarheid in die Candidate Journey. Performance Max is een geautomatiseerde campagne in Google Ads die ontworpen is om je advertenties op alle Google-netwerken te laten tonen. Je kunt denken aan YouTube, Gmail en het Display Netwerk. Het voordeel is dat dit vrij toegankelijk in te richten is en zorgt voor doorlopende zichtbaarheid. 

Naast de Perfomance Max campagne zetten we uiteraard ook in op Google Search Ads om bestaand zoekverkeer op de verschillende functietitels op te vangen. Dit doen we naast de doorlopende sponsoring op Indeed. 

 

Resultaten waar je energie van krijgt. ⚡

  • 200.000+ mensen bereikt op Instagram en Facebook; 
  • 1.000+ klikken op vacatures in Google via advertenties;
  • 2 directe sollicitaties ontvangen vanuit DPG Media;
  • 100+ sollicitaties in één maand vanuit campagnes via de website en Indeed; 
  • 12 nieuwe medewerkers in het eerste halfjaar van 2024 (48% van de doelstelling).
 
Een mooi resultaat waar we trots op zijn! 🧡
Buro Aangenaam // Atlas

En nu?

De verduurzamingsbranche is continu in ontwikkeling en politieke beslissingen spelen een belangrijke rol in deze markt. Snel schakelen blijft bij deze opdracht belangrijk – zo ook in de marketingactiviteiten – zodat Atlas Power blijft groeien en kan inspelen op de markt.

Een samenwerking met power, al zeggen we het zelf 😉

Mensen bereikt
0
Sollicitaties
0
Nieuwe medewerkers
0

Nog zo'n case lezen? Ploeger

Vrachtwagenchauffeurs hebben meestal dezelfde soort werkzaamheden en -omgeving, waardoor het lastiger is om je onderscheidend te positioneren als werkgever. Hoe wij toch voor meer dan 100 geïnteresseerde kandidaten zorgden?

Meer resultaten bekijken.

Employer branding

Met de snelle groei van Docura – specialist in thuiszorg – was er ook een flinke toename van nieuwe medewerkers nodig. Het probleem? De bestaande branding sloot niet goed aan bij de doelgroep: studenten. Tijd voor een fris en creatief concept! Vanuit het DNA van het werkgeversmerk van Docura én afgestemd op de behoeften van studenten, ontstond Poetsbuddy.

Benieuwd hoe we dit concept vertaalden in een wervingscampagne? Lees de case!

Klantcase waterdicht
ContentmarketingPersonal branding

Waterdicht wil groeien en haar naamsbekendheid vergroten. Het doel is namelijk om marktleider in Nederland te worden, gepositioneerd tussen de advocatuur en de SaaS-bedrijven.  Dus, hoe brengen we de marketing van Waterdicht in een stroomversnelling? Door de focus te leggen op contentmarketing en personal branding. Meer weten? Lees de case!

Klantcase: Waterdicht - Buro Aangenaam
ContentmarketingEmployer branding

Een chauffeur vinden voor The Inside? Dat deden we natuurlijk met een flinke dosis creativiteit en strategie. Met onze gerichte campagnes op Meta en Indeed hadden we binnen no-time 20 sollicitaties, waarvan 7 precies in de roos! Dit bewijst maar weer hoe een doordachte aanpak altijd zijn vruchten afwerpt.

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo