
Employer branding
Daarvoor haalden we alles uit de (keuken)kast voor DB Keukens. Samen met onze partner Redmatters, zetten we een ijzersterke campagne neer. Het resultaat? Meer dan 2 miljoen impressies en 118 sollicitaties!
Atlas Power begon dit jaar met een ambitieuze doelstelling: in 2024 willen ze 95 nieuwe medewerkers aannemen, verdeeld over de functies monteur, adviseur, support en technische dienst. Dit betekent dat ze elke maand 25 sollicitaties nodig hebben.
Hoe bereiken we dit doel in een krappe arbeidsmarkt? Door campagnes te voeren op alle touchpoints van de Candidate Journey. Benieuwd hoe we dat doen? Lees de case!
Een goed begin is het halve werk. Toen de doelstellingen van Atlas Power bekend waren, gingen onze consultants Romy en Sharonne eerst om de tekentafel. Ze stelden KPI’s op, bepaalden de kanalen en inzet en spraken vooraf bepaalde budgetten af. Na akkoord op de budgetten en het plan konden onze Aangenamers losgaan. Ze hoefden niet elke keer opnieuw in overleg over het budget, maar konden starten met campagnes en deze doorlopend monitoren en optimaliseren. Hierdoor konden ze snel bijsturen en reageren.
Petra Brussé (Head of Human Resources Atlas Power): “We werkten samen vanuit een dashboard waarin alle sollicitanten werden bijgehouden. Dit zorgde ervoor dat we onze doelstelling in de gaten konden houden en snel konden bijsturen. Dit maakte het samenwerken voor beide partijen Aangenaam!”
Hoe promoot je op de meest efficiënte manier alle openstaande vacatures via Meta Ads (Facebook en Instagram)? Wij ontwikkelden een campagnestructuur waarmee alle vacatures doorlopend zichtbaar zijn bij de relevantste doelgroepen. Het budget wordt op deze manier slim uitgegeven en bepaalde vacatures hoeven niet achter te blijven.
En de bijbehorende cijfers?
Campagnes waar je niet direct sollicitaties uit ontvangt niet interessant? Zeker wel! Hoe meer zichtbaarheid in de Candidate Journey, hoe beter. Een kandidaat moet een bedrijf meerdere keren voorbij zien komen voordat hij solliciteert.
Bij Atlas Power deden we dit door via DPG Media zichtbaar te zijn met blogs en vacatures op regionale nieuwssites. We creëerden extra zichtbaarheid, wat ook het doel was, en ontvingen bovendien twee directe sollicitaties via dit kanaal.
Nog wat cijfers:
Dus voor relatief lage kosten een hoop mooie resultaten!
Nog een mooi voorbeeld van doorlopende zichtbaarheid in die Candidate Journey. Performance Max is een geautomatiseerde campagne in Google Ads die ontworpen is om je advertenties op alle Google-netwerken te laten tonen. Je kunt denken aan YouTube, Gmail en het Display Netwerk. Het voordeel is dat dit vrij toegankelijk in te richten is en zorgt voor doorlopende zichtbaarheid.
Naast de Perfomance Max campagne zetten we uiteraard ook in op Google Search Ads om bestaand zoekverkeer op de verschillende functietitels op te vangen. Dit doen we naast de doorlopende sponsoring op Indeed.
De verduurzamingsbranche is continu in ontwikkeling en politieke beslissingen spelen een belangrijke rol in deze markt. Snel schakelen blijft bij deze opdracht belangrijk – zo ook in de marketingactiviteiten – zodat Atlas Power blijft groeien en kan inspelen op de markt.
Een samenwerking met power, al zeggen we het zelf 😉
Vrachtwagenchauffeurs hebben meestal dezelfde soort werkzaamheden en -omgeving, waardoor het lastiger is om je onderscheidend te positioneren als werkgever. Hoe wij toch voor meer dan 100 geïnteresseerde kandidaten zorgden?
Daarvoor haalden we alles uit de (keuken)kast voor DB Keukens. Samen met onze partner Redmatters, zetten we een ijzersterke campagne neer. Het resultaat? Meer dan 2 miljoen impressies en 118 sollicitaties!
Monteurs werven! Voor meerdere vestigingen en afdelingen (schade, truck & trailer en automonteurs). Er werd vooral via Indeed geadverteerd, maar nu werd het tijd voor een unieke campagne.
Er is altijd die ene directeur die eigenlijk alles al goed doet. Hij is een marktleider, heeft de juiste visie, en zijn bedrijf loopt top. Maar… LinkedIn? Daar gebeurt nog niet veel. Zonde! Zo ook deze directeur. Totdat hij in juni 2024 besloot het anders aan te pakken en ons inschakelde. En dat was de start van een fijne samenwerking. Hoe wij zijn online aanwezigheid aanpakten? Dat lees je in deze case. Lees snel verder!
Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.
Contactgegevens
info@buroaangenaam.nl
Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo
Dankjewel, we hebben je inschrijving ontvangen. Vanaf nu staat je maandelijkse inspiratie-mail aan! 🥂
Copyright 2024 Buro Aangenaam | Privacyverklaring