Premium Petfood
Brands

Ka(t)-ching, alle vacatures vervuld!
20221101 ppb-61

Het vraagstuk.

Het team van Premium Petfood Brands werkt iedere dag hard aan de inkoop en verkoop van hun drie eigen premium dierenvoeding merken Smølke, Rodi en Raw4dogs. Voorheen deden ze dit altijd met een team van vijftien personen vanuit Ermelo. Maar, ze groeiden hard. Dus het werd tijd voor uitbreiding en dus meer medewerkers. Voor dit vraagstuk riepen ze onze hulp in en wij hielpen hen maar al te graag bij deze uitdaging. 

De openstaande functies.

20221101 ppb-26

PPB hond-er de loep

Zoals altijd startten we bij PPB ook met interviews op locatie met de huidige medewerkers en het management. In deze gesprekken ‘graven’ we altijd naar de behoeften van de medewerkers, maar komen we ook achter de onderscheidende kracht en krijgen we leuke anekdotes te horen. Tegelijkertijd is alle input voor ons ook nuttig voor het (her)schrijven van de vacatureteksten.

Alle informatie was binnen! Het werd tijd om alle informatie te verwerken in diverse uitingen. Onze consultant Eline begon met het (her)schrijven van de vacatureteksten, die nu een stuk persoonlijker en beter afgestemd waren op de verschillende doelgroepen. 

Toen de vacatureteksten eenmaal stonden, gingen we samen met onze partner Mandelo aan de slag met het ontwikkelen van een werken-bij website. Een hele nieuwe omgeving die uitsluitend gericht is op werken bij Premium Petfood Brands. Om de sfeer van PPB zo goed mogelijk over te brengen op de website, nodigden we een fotograaf uit die de sfeer en de medewerkers goed in beeld bracht.

Tijdens de realisatie van de website, draaiden we alvast campagnes via Indeed om de actief werkzoekenden aan te spreken. Zo waren we alvast zichtbaar, terwijl we in de tussentijd hard werkten aan een gloednieuwe, professionele website.

Klaar om los te gaan!

Ook dachten we met het team alvast na over toffe campagnehaakjes voor de campagnes die we konden draaien na de livegang. 

Na hard werken, was de website live! We konden nu direct los met de campagnes via social media. We kozen voor de kanalen LinkedIn, Facebook en Instagram omdat uit de positionering bleek dat de doelgroep hierop actief is. Via deze kanalen spraken we de latent werkzoekenden aan, want je zit niet per se op social media om een nieuwe baan te zoeken, toch? 😉

Om de campagnes te versterken, schreven we twee blogs. Deze gingen over ‘Een dag van een Premium Petfood Brands medewerker’ en ‘Drie redenen om bij Premium Petfood Brands te werken’. Door deze blogs kon de doelgroep eerst even kennismaken met het werkgeversmerk van PPB voordat ze direct een vacature onder hun neus kregen.

20221101 ppb-10

Ka(t)-ching!

De campagnes draaiden en presteerden ook erg goed. Al snel kregen wij het goede nieuws dat zowel de functie voor Administratief medewerker als Online marketeer was vervuld. Kort daarna hebben ze zelf nog een derde vacature geplaatst, die al heel snel werd vervuld door een opgebouwde database en het versterkte employer brand. Zeer aangename resultaten dus!

29.903 mensen bereikt via Facebook

Gemiddelde van €0,27 per klik naar de vacature

3 nieuwe medewerkers

Nog zo'n case lezen? Ploeger.

Vrachtwagenchauffeurs. Een lastige doelgroep om te werven omdat er weinig actief werkzoekenden zijn, maar ook omdat het een individualistisch beroep is – ze merken minder van de sfeer binnen de organisatie en dat kan juist het onderscheid maken bij andere beroepen.

Benieuwd hoe wij 100 leads genereerden?

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo