LeadLogic

Opvallen tussen al die anderen.
Vacature Employer Brand Marketeer

Het vraagstuk.

LeadLogic is een digital marketing bureau dat goed groeit. Groei in opdrachtgevers en daardoor groei in personeel. Laat LeadLogic nou niet het enige bureau zijn dat op zoek is naar marketeers. Er is zoveel vraag naar goede medewerkers, dat marketeers vandaag de dag achterover leunen en wekelijks banen aangeboden krijgen via recruiters. Zie dan nog maar eens op te vallen.

De openstaande functies.

Vacature Employer Brand Marketeer

Kern en de positionering.

We begonnen bij de kern, LeadLogic als organisatie. Want waarom zou je als marketeer bij LeadLogic willen werken als dat andere marketingbureau zich ook goed weet te onderscheiden als geweldige werkgever? We zoomden in op de werkwijze van LeadLogic en namen de vacatureteksten eens goed onder de loep. In die vacatureteksten stonden een aantal dooddoeners. Nietszeggende argumenten en omschrijvingen. En dat werd precies het haakje waar we viral mee gingen.

Activatie.

We kropen in de belevingswereld van de marketeer en zetten een campagnestrategie uit op basis van touch, tell en sell. Eerst bereikten we potentiële medewerkers met een artikel met dooddoeners in online marketing vacatures. Vol met herkenbare en nietszeggende punten, want wat zegt een ‘marktconform salaris’ en ‘geen vijf tot negen mentaliteit’ precies?

Vervolgens konden mensen zelf kiezen welke vacature ze wilden bekijken. Een eerlijke of een vacature en een vacature vol clichés. Met die cliché vacature namen we de andere marketingbureaus op de hak. Want iedereen omschrijft zichzelf natuurlijk als de geweldige werkgever, dus LeadLogic ook. Tegenover die overdreven geweldige functie stond een eerlijke vacaturetekst waarin mensen konden lezen wat er wel én niet leuk is bij LeadLogic.

Een concept op het randje, maar zeker binnen de belevingswereld van de doelgroep. En juist omdat het zo opviel bereikten we binnen twee weken ruim 150.000 mensen. Grotendeels onbetaald bereik, want dat is het grote voordeel van viral gaan.

“Sinds Buro Aangenaam ons een duidelijke positionering richting potentiele medewerkers heeft gegeven, merken we dat er meer (en beter passende) kandidaten aankloppen.”

Lammert Geert Heek – Directeur LeadLogic

Nog zo'n case lezen? Teeling Petfood.

Openstaande functies waar via werving en selectie wel personeel op binnenkwam, maar die vaak in de proeftijd of kort daarna weer opstapten. Hoe los je dat op?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Afspraak maken

Je kan ons mailen, bellen of WhatsAppen, maar het liefst drinken we gewoon een kop koffie met je.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo