Bella Ciao

Een nieuw concept.
Vacature Employer Brand Marketeer

Het vraagstuk.

Hotel, restaurant en winebar Bella Ciao Harderwijk opende haar deuren in coronatijd. Om precies te zijn drie dagen nadat de tweede lockdown inging. Het bedrijf bleef vervolgens twintig weken gesloten. Toen de versoepelingen in zicht waren, konden ze hun nieuwe concept pas echt opstarten en extra medewerkers aannemen. Maar hoe vind je personeel als niemand jouw nieuwe concept kent omdat je dicht bent – en zelfs nog niet open bent geweest?

De openstaande functies.

“We weten van onszelf dat we een aantrekkelijk concept hebben en goede arbeidsvoorwaarden hebben voor ons personeel. Maar hoe bereik je die mensen dan? Daar adviseert en ondersteunt Willeke ons geweldig in.”

Omar Dahak – Mede-eigenaar van Bella Ciao

Vacature Employer Brand Marketeer

Kern en de positionering.

Allereerst is de positionering van Bella Ciao onder de loep genomen. Hoe onderscheidt het bedrijf zich ten opzichte van andere potentiële werkgevers in de omgeving? Daarbij bepaalden we een aantal pijlers, hanteerden we een losse en humorvolle aanspreektoon en moesten we het concept zichtbaar maken. We achterhaalden een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden die een plek in de vacatures verdienden.  

Activatie.

We kozen ervoor vol in te zetten op content marketing. Goede fotografie was een vereiste, want anders kregen we het nog onbekende concept niet overgedragen. Vervolgens vertelde Annemay hoe haar werkdag eruit zag. Een leuk, maar ook eerlijk verhaal. Want bij Bella Ciao moet je ook hard werken en meters maken.

Daardoor vielen een aantal sollicitanten af, maar de sollicitanten die bij het concept passen, bleven geïnteresseerd. Zij werden vervolgens uitgenodigd voor een kennismakingsdag. Laagdrempelig omdat een sollicitatiebrief niet nodig was, maar ook gericht op nieuwsgierigheid omdat eenmalig de deuren van het restaurant geopend werden. 

Binnen onze campagnes houden we ons altijd aan het touch, tell, sell-model. In een tijdsbestek van een aantal weken was Bella Ciao aanwezig met blogs, informatie over de kennismakingsdag en uiteindelijk de vacatures.

“De deelnemers op de kennismakingsdag gaven meermaals aan dat ze de uitingen op social media heel aantrekkelijk vonden en ze zich mede daardoor aanmelden.’’ – Annemay Pennarts – Hotelmanager en assistent bedrijfsleider

Rond de 41.000 mensen bereikt

Ruim twintig aanmeldingen

60% van de mensen op de kennismakingsdag is aangenomen

Nog zo'n case lezen? LeadLogic.

Een snelgroeiende organisatie in een arbeidsmarkt waar krapte heerst, zorg er dan maar eens voor dat je opvalt tussen al die andere bureaus.

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo