100 sollicitaties
voor VHD

Een mega grote uitdaging met een goed resultaat.

De medewerkers op de alarmcentrale van VHD staan 24/7 klaar voor mensen die hulp nodig hebben na incidenten in het binnen- en buitenland. Ze geven advies en verzorgen het klantcontact. Dit doen ze uit naam van tal van organisaties, waaronder landelijk en internationaal bekende A-merken.

VHD handelt niet alleen in noodgevallen, maar behandelt ook kleine hulpvragen zoals het overschrijven van een autoverzekering of bij een sterretje in de ruit.

Seijbel Photography--5

Het vraagstuk.

‘We hebben 50 medewerkers extra nodig vanaf 1 januari 2023 i.v.m. onze nieuwe opdrachtgever LCM. ‘Willen jullie ons daarbij helpen?’ Inmiddels werken we al ruim 1,5 jaar voor VHD, maar dit vraagstuk was voor ons ook wel even nieuw. Toch deinsden we (consultants Emie en Celine) hier niet voor terug, maar pakten we dit vraagstuk graag met beide handen aan.

De openstaande functie.

“Wij zijn tevreden met de werving van kandidaten voor LCM in samenwerking met Buro Aangenaam waardoor we uit 100 kandidaten de goede mensen konden aannemen.”

Meriam Gerritsma | HR-manager A.I. VHD

Klantcase VHD LCM

De nieuwe medewerkers werden ingezet voor de nieuwe opdrachtgever van VHD: LCM. Oftewel: het Landelijk Centraal Meldpunt. Deze medewerkers zijn geen hulpverleners zoals de rest van de collega’s op de alarmcentrale, maar meer administratief medewerkers die een melding direct doorzetten naar een bergingsdienst. Ze staan niet in contact met de hulpvragers, maar alleen met professionals. De medewerkers werden intern opgeleid bij VHD. Daarom was onze vijver om uit te vissen relatief groot, want er was geen specifieke opleiding nodig.

Plan van aanpak.

Oke, 50 nieuwe medewerkers. Hoe gaan we dit aanpakken? We begonnen met een onderzoek naar de doelgroep en bepaalde op basis daarvan welke kanalen we wilden inzetten om deze mensen te werven. Ook onderzochten we de zoekvraag op diverse functietitels en besloten om uiteindelijk vier verschillende functietitels te gebruiken voor deze vacature om bij een zo breed mogelijke doelgroep zichtbaar te zijn. Dit waren: Administratief medewerker, Telefonisch medewerker, Frontoffice medewerker en Centralist.

Uit ons onderzoek bleek dat Indeed, Instagram en Facebook (Meta), LinkedIn en DPG de juiste kanalen zijn om deze doelgroep te bereiken. Waarom deze kanalen? Dat leggen we je uit: 

Indeed.

Actief werkzoekenden zitten op Indeed. Daarom is het belangrijk dat je hier zichtbaar bent, want anders weten deze mensen niet dat je vacatures open hebt staan. Is alleen een plaatsing genoeg? Soms. Maar op de meeste vacaturetitels zit zoveel concurrentie dat promotie noodzakelijk is, zo ook bij VHD.

Meta.

Via Instagram- en Facebookadvertenties enthousiasmeerden we de latent werkzoekenden door een test via de website. Hier konden mensen testen of deze functie bij hen paste. In totaal vulden 52 mensen deze test in en al deze mensen werden opgevolgd door HR.

LinkedIn.

Via LinkedIn spraken we ook de actief werkzoekenden aan, net als op Indeed. Hier plaatsten we een vacature in het vacatureoverzicht en boostte deze onder een relevante doelgroep.

DPG Direct.

DPG is een relatief goedkoop kanaal om veel mensen binnen een bepaalde straal te bereiken. Niet altijd geschikt, omdat je niet kunt targeten op bepaalde interesses/functies, maar voor deze functie uitermate geschikt. Sollicitanten werden namelijk intern opgeleid, dus in principe was iedereen binnen een bepaalde straal rondom Deventer onze doelgroep.

Seijbel Photography-3310
DSC04353

Spoiler alert: we did it!

Na drie maanden volop campagne voeren, bereikten we eind december dit magische aantal sollicitanten: 100! Oké, niet al deze sollicitanten werden medewerkers, maar in combinatie met de uitzendbureaus boxten we het voor elkaar om de bezetting voor de nieuwe opdrachtgever volledig rond te krijgen. 

Uiteindelijk bleken Meta en Indeed de meest effectieve kanalen te zijn voor directe leads. DPG Direct en LinkedIn droegen voornamelijk bij aan de zichtbaarheid onder de doelgroep. Dit versterkte dan ook weer onze aanwezigheid op Meta en Indeed, omdat we op meerdere kanalen zichtbaar waren.

Kortom: een hele effectieve campagne, een tevreden opdrachtgever en twee trotse consultants! 😉

22 sollicitanten via de website

24 sollicitanten via Meta

54 sollicitanten via Indeed

Nog zo'n case lezen? Premium Petfood Brands.

Het team van Premium Petfood Brands werkt iedere dag hard aan de inkoop en verkoop van hun drie eigen premium dierenvoeding merken Smølke, Rodi en Raw4dogs. Voorheen deden ze dit altijd met een team van vijftien personen vanuit Ermelo. Maar, ze groeiden hard. Dus het werd tijd voor uitbreiding en dus meer medewerkers. Voor dit vraagstuk riepen ze onze hulp in en wij hielpen hen maar al te graag bij deze uitdaging. 

Afspraak maken.

Natuurlijk mag je ook direct contact met ons opnemen.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo