Na zes jaar is het best een stap om ergens anders te gaan werken. Om je te gekke collega’s en mooie klussen voor grote merken in te ruilen voor iets nieuws en onbekends. Buro Aangenaam kreeg het voor elkaar. Een employer branding bureau dat zijn eigen employer brand zo on point heeft, dat moet wel lekker werken zijn. En dat klopt dus.
🦈 Haai
Mijn naam is Thomas Mak. Vanaf juni 2024 werk ik als copywriter en employer brand marketeer bij Buro Aangenaam. Is wel even wat anders. Ik heb als creative copywriter mijn eerste toetsenbord versleten in de dynamische Amsterdamse reclamewereld. Maar ik was toe aan een ander bureau buro.
Iets meer dan een jaar geleden ben ik met mijn vriendin in Amersfoort komen wonen, in een heerlijk burgerlijk rijtjeshuis in Vathorst. Kort daarna werd ons dochtertje geboren. Toen begon de drie uur die ik dagelijks aan het reizen was van en naar mijn werk wel wat te veel te worden. Nu stap ik na 25 minuutjes in de auto lachend uit op de parkeerplaats van ons kantoor in Ermelo of Amersfoort. Daar breng ik elke week 36 inspirerende uren door.
⏱️ 132 uur
Wat ik graag doe in de andere 132 uur van de week? Slapen is misschien wel het meest eerlijke antwoord. Maar ‘t is nog leuker om op pad te gaan met m’n gezin, het liefst met één keer per jaar een verre reis. Borneo, Sri Lanka en Cuba zijn favoriete bestemmingen die ik al van mijn lijstje heb afgestreept. Verder support ik Feyenoord, ben ik gek op drop en speel ik graag games. Voor een potje Rocket League ben ik altijd te porren.
⌨️ Tikkertje
Mijn rol binnen Buro Aangenaam is misschien een tikkie anders dan je zou denken. Ik heb weinig ervaring met online marketing en ben meer een creatieve schrijver. Laat mij maar lekker tikken. Het geven van een eigen stem aan een merk, daar ga ik goed op. En die bewaak ik best wel streng. Vanuit die expertise hoop ik wat toe te voegen aan het buro. Ondertussen gluur ik mee bij al mijn collega’s die kneitergoed zijn met ads, data en server side tagging. (Server side tagging? Geen idee, maar klinkt interessant. En ik had een derde punt nodig voor mijn opsomming.) Ik ga ongetwijfeld veel van hen leren.
De eerste weken in Ermelo en Amersfoort bevallen uitstekend. Mijn eerste opdrachten kwamen al snel binnen en inmiddels ben ik voor vijf opdrachtgevers aan de gang. Vooral met personal branding, lekker tikken dus. Zo hoop ik bij Buro Aangenaam nog een hoop toetsenborden te verslijten.