FAQ - werken bij Buro Aangenaam

Hey! Waarmee kunnen we jou helpen? Hierbij alvast een lijst met vragen die waarschijnlijk in je opkomen bij het zoeken naar een andere baan, maar je (misschien) niet direct durft te stellen. We’ve got your back. 

Vacature Employer Brand Marketeer

Meestgestelde vragen

Nu? 😉  Grapje, wanneer jij kan en wil. We snappen dat je misschien wel een opzegtermijn hebt en ook toe bent aan een break tussen het werken door.

Een miljoen. Maar dat kunnen wij je helaas niet geven. Wat we je wél kunnen bieden voor deze functie is een prima salaris tussen de €2.150 en €3.150 bruto, afhankelijk van het aantal contracturen en je werkervaring. Bovenop dat salaris komt nog een mobiliteits- en reiskostenvergoeding en bonussen. Check onze vacatures voor specifieke info.

Oneindig. En dit is geen grapje. We zijn klein maar fijn en kunnen nog alle kanten op. Vanuit junior groei je door naar medior en vanuit medior naar senior. Maar daarnaast kan je ook in de breedte groeien. Misschien wil je wel hoofd kwaliteit worden, een eigen academie of een stuk HR op je nemen. Wij gaan mee in jouw ambities. Tijdens een kennismakingsgesprek kunnen we jouw ambities al bespreken. 

Dit staat niet in ons woordenboek. En ben jij de eerste die toch dat gevoel krijgt, dan wissel je gewoon een keer van project.

Geef toe, als je werkt bij een bureau is vrijheid niet het eerste waar je aan denkt hè? Geen paniek, jij ligt met 25 verlofdagen (én tijdens je verjaardag) gewoon onder de zon wanneer je wil. En omdat je zelf verantwoordelijk bent voor je projecten, hoef je dus ook niet je vakantiedata te overleggen met je collega’s. Er is altijd wel iemand die je projecten in de gaten kan houden.

We zitten in hetzelfde kantoor als onze vrienden van LeadLogic. Kort door de bocht: twee aparte bedrijven, twee aparte doelgroepen, dezelfde eigenaren, allemaal marketeers. Dus eigenlijk heb je er vanuit LeadLogic nog ruim 30 collega’s bij.

Geeft niet. Het belangrijkste is dat je creatief bent, lekker kunt schrijven en goed in het team past. De rest leren we je. En we beloven je; in de data duiken en je eigen campagnes opbouwen is echt, echt leuk als je zelf de strategie daarvoor hebt uitgedacht. Echt.

Onderwerp: vervoer

Die zijn riant, al zeggen we het zelf. Onze kilometervergoeding is 0,39 cent per kilometer. Een stuk hoger dan gemiddeld dus. Of je kiest op termijn voor een leaseauto met tankpas.

Dat kan! Hangt helemaal af van wat jij (en de opdrachtgever natuurlijk) prettig vinden werken. Vaak kiezen onze collega’s projecten uit die in de buurt zijn van hun woonplaats. Handig toch.

Onderwerp: werk

Goede vraag! Want dit moet je dus op iedere verjaardag op kunnen dreunen. Bij Buro Aangenaam helpen we opdrachtgevers bij hun positionering als werkgever. We doen onderzoek naar de doelgroep, branche en het imago van de organisatie zelf. Die positionering vormt de basis voor de contentmarketing en vacaturecampagne(s) die we inzetten om de juiste medewerkers aan te trekken én te behouden.

Onze huidige opdrachtgevers zitten voornamelijk in de horeca, zorg, ICT en transport. Maar we werken branchebreed, dus het kan zomaar zijn dat jij weer voor een heel nieuwe sector gaat werken. Je bent trouwens ook vrij om zelf potentiële opdrachtgevers te benaderen. Hup, de stoute schoenen aan!

*Theoretisch gezien werk je mét opdrachtgevers. Het is een wisselwerking. Maar we dwalen af. Even terugkomend op de vraag: ga uit van 5 als je fulltime werkt.

Ja, dat kan. Ook als je al een volle agenda hebt en je wil toch graag voor die nieuwe klant werken. Dan kijken we of we intern projecten kunnen wisselen. En wat als je na een jaar of langer bent uitgekeken op een project? Precies, tijd voor een interne wissel!

Nee. Want we zijn geen detacheerder die volle bak uren draait. Stel je werkt 40 uur, dan werk je 32 uur voor jouw opdrachtgevers en 8 uur krijg je voor je eigen ontwikkeling. In die eigen ontwikkeling kun je meewerken aan projecten van collega’s (bijvoorbeeld meedoen aan een creatieve brainstorms), je eigen kennis opkrikken (door een cursus, interne kennissessie of blogs lezen) en een interne taak op je nemen.

Stel dat je 40 uur werkt in de week, dan krijg je 8 uur per week voor jezelf. In die uren werk je dus niet voor een klant, maar werk je aan je eigen ontwikkeling. In die tijd kan je ook een interne taak oppakken. Bijvoorbeeld een evenement organiseren, een eigen campagne draaien of onze eigen marketing op een hoger level tillen.

Als we dit met hits moeten vergelijken komen ‘High School Musical – We’re all in this together’ en ‘Celine Dion – All by myself’ aardig in de buurt. Kun je je er iets bij voorstellen zo?

24 jaar + 24 jaar + 26 jaar + 29 jaar + 32 jaar + 35 jaar = 137 jaar : 6 zielen = een gemiddelde van 28 jaar. 👍🏽

Uhu… Pas maar op! Als je te lang naar de wc bent bellen Paul, Jeroen of Willeke waar je blijft. 😉 Geintje. Er is geen controle op je werk, tenzij je dat zelf wilt. In de coachingsgesprekken intern bespreken we projecten op de punten die jij belangrijk vindt.

Onderwerp: #Bureauleven

Tot op de seconden. Zelf als je koffie haalt moet je dit verantwoorden. 😉 Nee hoor. We schrijven die uren puur zodat we voor onszelf een capaciteitsplanning bij kunnen houden en overzicht hebben op het aantal uren dat iemand maakt voor een opdrachtgever. Dus ja, je boekt je uren, maar zonder controleregime daarachter.

Als je het aandurft…

Ja, met onze ziel onder onze armen. Weer of geen weer. Of je zegt gewoon dat je het héél druk hebt, dat scheelt je weer 2.200 stappen zetten.

Niks moet, alles mag. Maar we organiseren ook iedere zes weken een teamuitje met onze buur-collega’s van LeadLogic. Denk aan een sushiworkshop, pizza’s bakken, karten. Gezellieeej, maar niet verplicht.

Ja, eigenlijk wel. Zittend om een tafel ook nog – heel 1998 dus. Elke twee weken een uurtje waarin we het voornamelijk hebben over de zaken die we kunnen verbeteren. Want tsja dat kunnen de eigenaren wel bedenken, maar uiteindelijk is jouw input daarin véél belangrijker. 

Onderwerp: ontwikkelen

Och man, je IQ stijgt iedere maand +10. Nee, zonder gekkigheid. Je leercurve is behoorlijk steil. Helemaal als je nog niet veel ervaring hebt met werken aan de bureauzijde of op gebied van employer branding. We hebben coaches, zijn aangesloten bij een Academy en organiseren iedere maand een kennissessie met een interne of externe spreker.

Nee, daar doen we niet aan. Wil je graag aan de studie? Dat kan! Zolang het maar relevant is, betalen wij voor je.

Ja, ja, ja! Alles wat je bedenkt mag je zelf voorstellen bij je opdrachtgever. Daarnaast organiseren we brainstorms om mooie creatieve haakjes te bedenken. Jij kan die zelf organiseren voor jouw opdrachtgever, maar je sluit dus ook aan bij de sessies van je collega’s. Zo ben je toch een beetje bij al onze opdrachtgevers betrokken.

Nou, dat kan bij ons dus niet. Want solliciteren is zó 2013. Wat je wel kunt doen is kennismaken met een van onze Employer Brand Marketeers: Leonie. Stuur een mail naar leonie.vanderveen@buroaangenaam.nl of een appje naar 06-45010759. Of vul onderstaand formulier in, dan nemen wij snel contact met je op!

Hoe kan ik solliciteren?

Bij ons kun je alleen in een relaxte setting kennismaken. Want solliciteren, dat is zó 2013. Liever doen we gewoon een bakje koffie, thee of fris om elkaar te leren kennen. Je bent van harte uitgenodigd om kennis te maken met Jeroen, Paul of Willeke. Of ga eerst in gesprek met een van de andere Employer Brand Marketeers: Leonie. Je kan haar bereiken op 0645010759, of stuur een mail naar leonie.vanderveen@buroaangenaam.nl