Aangenaam.
Wij zijn een creatief employer branding bureau en we zetten jouw werkgeversmerk aan.
Val op als werkgever en trek de juiste sollicitanten aan.
Wat doet een employer branding specialist?
Grote kans dat je op deze pagina bent beland, omdat je op zoek bent naar een employer branding agency om je werkgeversmerk mee te versterken. Klopt dat? Mooi, dan ben je hier op het juiste adres! Onze employer branding specialisten begeleiden je door het hele proces, van strategie tot uitvoering.
Onze diensten omvatten onder andere:
- Strategische werkgeversmerkpositionering: Onze specialisten helpen je bij het formuleren van een sterke, authentieke merkidentiteit die resoneert met potentiële kandidaten;
- Creatieve wervingscampagnes: We ontwikkelen opvallende en creatieve campagnes die je werkgeversmerk in de picture zetten;
- Contentmarketing: We looove content! We creëren consistent creatieve content waarmee jij kandidaten aantrekt.
Wat maakt ons als employer branding bureau anders?
We get it. We zullen niet het eerste employer branding bureau dat claimt ‘onderscheidend’ te zijn van de rest. In zekere zin doen we wat al die andere employer branding agencies ook doen: we zetten jouw werkgeversmerk aan. Op een Buro Aangenaam manier.
De Buro Aangenaam aanpak:
We focussen op effectiviteit en kwaliteit, niet op een zo hoog mogelijk aantal sollicitanten. Liever vijf sterke kandidaten voor een functie dan twintig minder geschikte sollicitanten.
- Een vaste employer branding specialist met een groot team als back-up: Je hebt altijd één vast aanspreekpunt, ondersteund door een breed team van experts;
- Volledige transparantie in de werkzaamheden, uren en het resultaat: We houden je op de hoogte van onze acties en de impact daarvan. Wel zo fijn;
- Full service online marketing met een groot partnernetwerk;
- Frisse, creatieve wind die de randjes opzoekt: Onze campagnes zijn altijd innovatief en vallen op in de massa;
- Doorvertaling vanuit werkgeversmerk: We zorgen ervoor dat jouw merkidentiteit in elke campagne doorstraalt;
- Unieke aanpak en ook op strategisch niveau meedenken: We gaan verder dan alleen campagnes; we denken mee over jouw hele strategie;
- Goede basis door terug te gaan naar de basis (No Sherlock!) en ook medewerkers een podium te geven: We beginnen met de kern van jouw merk en geven je medewerkers een stem.
Oh ja, vergeten we bijna onze unieke KPA-methodiek te benoemen👇
We ontdekten dat de marketingstrategieën die we gebruiken om klanten te werven, ook wonderen doen voor het aantrekken van kandidaten. Na maanden radiostilte kregen onze opdrachtgevers ineens weer sollicitaties. Onze aanpak bleek simpelweg een gamechanger.
We hebben onze KPA-methode verder verfijnd en geoptimaliseerd. Met de KPA-methodiek staat jouw werkgeversmerk als een huis. Enneh, de KPA-methodiek vind je bij geen enkele andere employer branding agency.
De KPA
methodiek
Deze aanpak vind je niet bij een andere organisatie. Juist daarom leggen we onze werkwijze graag aan je uit.
Lees hier meer over deze succesvolle methode.
Dit bereikten onze specialisten voor andere werkgevers:
Met de snelle groei van Docura – specialist in thuiszorg – was er ook een flinke toename van nieuwe medewerkers nodig. Het probleem? De bestaande branding sloot niet goed aan bij de doelgroep: studenten. Tijd voor een fris en creatief concept! Vanuit het DNA van het werkgeversmerk van Docura én afgestemd op de behoeften van studenten, ontstond Poetsbuddy.
Benieuwd hoe we dit concept vertaalden in een wervingscampagne? Lees de case!
Een nieuw horecaconcept waarbij er voor alle afdelingen personeel gezocht werd, midden in een lockdown. Dan moet je wel creatief zijn!
Hoe trek je de aandacht van een van de zeldzaamste doelgroepen op de arbeidsmarkt? Developers. Daar hebben wij wel ideeën voor.
Veelgestelde vragen.
Jouw werkgeversmerk en de positionering hiervan is een sterke fundering voor alle uitingen richting potentiële sollicitanten. Door middel van employer branding onderscheid je je van concurrerende organisaties die vergelijkbare vacatures hebben voor vergelijkbare doelgroepen. Hierdoor val je meer op – jouw organisatie is immers uniek en trek je de mensen aan die daadwerkelijk bij jouw bedrijf passen. Sollicitanten weten door de employer branding precies bij wat voor een bedrijf ze solliciteren.
Maar dat zijn niet de enige voordelen, je huidige medewerkers zijn ook gebaat bij employer branding. Als het bedrijf waarvoor ze werken de buitenwereld een kijkje binnen de organisatie geeft, dan draagt dit bij aan de collectieve trots. En die trots draagt weer bij aan werkgeluk. Je wilt niet alleen nieuwe sollicitanten aantrekken, maar er ook voor zorgen dat jouw huidige medewerkers blijven.
Wij richten campagnes altijd zo in, dat we een relevante doelgroep aanspreken met bijpassende interesses, functietitels, woonplaats, etc. Daarnaast bouwen we de vacaturetekst ook zó op dat het de juiste doelgroep aanspreekt. Wil de doelgroep juist veel informatie? Of weinig? En kijken ze liever naar een video of lezen ze liever? Dit soort voorkeuren komen naar voren in de positionering en passen we toe in alle uitingen die we daarna voor onze opdrachtgevers ontwikkelen.
Nee, wij dragen de kandidaten aan en jullie verzorgen zelf de opvolging. Wij hebben wel recruiters in ons netwerk die we (tijdelijk) kunnen aanhaken.
Ook hebben we experts om ons heen die willen meedenken over de onboarding én uiteindelijk kunnen wij bestaande medewerkers ook weer inzetten als ambassadeurs middels artikelen, video’s en andere content.
We snappen dat je denkt: ‘Leuk, maar hier moet ik wel tijd in steken’. Dat valt best mee! Althans, dit wordt steeds minder zodra de basis staat. Hier hebben we jouw tijd even voor nodig:
- Kennismakingsgesprek, waarin we ook direct doelen vaststellen
- Interview met HR en directie over wie jullie zijn als werkgever
- Feedback op positionering en contentstrategie
- Maandelijks een check op de social mediaberichten
- Ons up to date houden over nieuwe vacatures en andere belangrijke prio’s in de organisatie omtrent werving
- Input voor nieuwe content
Dus, valt inderdaad mee, toch? 😉
Je hoeft geen pot met goud te hebben om met contentmarketing voor jouw werkgeversmerk te kunnen starten. Uiteraard; hoe meer mediabudget je beschikbaar hebt om de content te promoten, hoe groter het bereik wordt en/of hoe meer het websiteverkeer stijgt. Afhankelijk van de doelen en instellingen. En daarbij kunnen we, door slim in te spelen op de algoritmes van de verschillende kanalen, organisch ook al een verschil maken. Uiteraard overleggen we dit mediabudget altijd met de opdrachtgever.
Alle socialposts gaan eerst langs jou en / of onze contactpersoon voor een check. We geven toegang tot het bestand waarin we de social posts – inclusief beeldmateriaal – hebben opgemaakt. Daarnaast ontvang je iedere maand een rapportage van onze employer branding specialist, waarin we alle cijfers delen en toelichten. Ook plannen we ieder half jaar een evaluatie om de samenwerking en resultaten te bespreken en vooruit te blikken op het komende half jaar.
Dat verschilt. De ene opdrachtgever wil graag wekelijks bijpraten, de ander vindt twee of één keer in de maand voldoende of heeft liever een update via de mail. Het is maar net waar de behoefte ligt. Aan het begin zal de frequentie wat hoger liggen.
Sowieso praten we ieder halfjaar uitgebreid bij tijdens de halfjaarlijkse evaluatie.
Ohja, en we werken vanuit ons eigen kantoor, maar de consultant kan ook bij jullie op kantoor werken – mits daar ruimte voor is.
Je kan ons mailen, bellen of WhatsAppen, maar het liefst drinken we gewoon een kop koffie met je.