Employer branding.

Medewerkers effectief aantrekken én behouden dankzij employer branding.

Heb je moeite met het aantrekken en behouden van talent? Dan ben je niet de enige. Het is geen nieuws dat de arbeidsmarkt nog steeds krapte kent. En áls je dan goede medewerkers hebt aangenomen… is het een uitdaging om deze te behouden. De aanbiedingen van recruiters vliegen hen immers om de oren. 😉 

Hoe zorg je er dan toch voor dat jij de aantrekkelijkste werkgever bent en blijft? Ons antwoord: Employer Branding.

Buro Aangenaam

Val op als werkgever.

Opvallen tussen al die andere organisaties die óók nieuwe medewerkers zoeken. Dat doen we met onze KPA-methodiek. Een succesvolle en vernieuwende aanpak waarin we jouw werkgeversmerk aantrekkelijk neerzetten voor nieuwe medewerkers.

De aanpak.

Het draait allemaal om de kern. Het draait om jouw organisatie. Wij zetten een ijzersterke positionering neer, betrekken jouw bestaande medewerkers, herschrijven vacatureteksten en bereiken de juiste mensen door de inzet van content marketing en campagnes.

Dit levert het op.

Onze aanpak levert je waardevolle sollicitanten op die betrokken zijn bij jouw organisatie. Aangenaam helpt je met opvallen, aantrekken en activeren. Als er een sollicitatie binnenkomt, mag jij zelf aan de slag met de sollicitatie- gesprekken. Wij helpen je met het bereiken van de juiste kandidaat en jij rondt het af. Een mooie samenwerking!
Buro Aangenaam

Wat is employer branding?

Laten we beginnen met de Employer Branding betekenis: het neerzetten van een aantrekkelijk werkgeversmerk. Dit begint met sterke positionering: wie ben jij als werkgever en wat maakt je aantrekkelijk voor talent (je doelgroep)? En… heel belangrijk: wie is je doelgroep? 

Dit is de kern van je organisatie, je DNA, waarmee je de juiste medewerkers aantrekt.

Strategische communicatie: bereik jouw toekomstige werknemers effectief

Je wilt vervolgens dat je Employer Brand zichtbaar is in al je communicatie, zoals vacatureteksten, blogs, een werkenbij-website en social media posts. En… heel belangrijk: dat alles is afgestemd op je doelgroep. Zorg ervoor dat je communicatie nieuw talent bereikt door actief aan de slag te gaan met contentmarketing en campagnes. Zo vergroot je jouw aantrekkingskracht op nieuwe werknemers.

Talent aantrekken én behouden dankzij employer branding

Een sterk werkgeversmerk trekt niet alleen hoogwaardig talent aan, het behoudt ook bestaande talenten. Als jij weet wat jouw medewerkers waarderen, kun je hen geven wat ze nodig hebben en blijven ze betrokken. 

Medewerkers die trots zijn op hun werkgever zijn vaak ook meer gemotiveerd. Wat de productiviteit en prestaties verhoogt. En zeg nu zelf, als je een fan bent van een merk, dan beveel je dat aan bij je vrienden en familie. Gelukkige medewerkers zijn ook ambassadeurs voor hun werkgever!

Buro Aangenaam - edit II (high res)-31

Aangename resultaten

Resultaten voor onze opdrachtgevers voor de inzet van employer branding.

VHD: 100 sollicitaties

Na drie maanden volop campagne voeren, bereikten we eind december dit magische aantal sollicitanten: 100

Lees de case >

Ploeger Logistics: Laat die leads maar komen!

Uiteindelijk waren het er meer dan honderd en zijn er naar aanleiding van die specifieke campagne twee mensen aangenomen.

Lees de case >

Suneco: Geen marketingtaal a.u.b.

Developers die doodgegooid worden met onpersoonlijke InMails op LinkedIn. Hoe krijg je tóch hun aandacht?  

Lees de case >

Buro Aangenaam - edit II (high res)-54

Creëer jouw Employer Value Proposition (EVP)

We schieten er even een Engelse term in, hoor! 😁 Want waar begin je dan? Wij adviseren om te beginnen met het creëren van je Employer Value Proposition, wat simpelweg betekent welke waarde je huidige en toekomstige werknemers belooft en of je dit waarmaakt. En daar is onderzoek voor nodig.

Dit betreft gesprekken met medewerkers van diverse achtergronden, het gebruik van arbeidsmarktdata, en de ontwikkeling van persona’s die de voorkeuren en verwachtingen van jouw werknemers weerspiegelen. Dit proces helpt je om je werkgeversidentiteit te begrijpen en stelt je in staat unieke verkooppunten (USP’s) te formuleren die je werkgeversmerk definiëren.

Geen idee hoe je dit aanpakt? Ontdek hoe wij, als employer branding bureau, je daarbij helpen. Of lees meer in het artikel: Jouw positionering als werkgever.

Zo schrijf je een wervende vacaturetekst.

Een wervende vacaturetekst is meer dan een opsomming van taken en vereisten. Het is een uitnodigende tekst die een kijkje geeft in jouw bedrijfscultuur. En – dit is echt super belangrijk – de lezer antwoord geeft op de vraag: ‘What’s in it for me?’

Benieuwd hoe je dit aanpakt? Download het onderstaande template voor een voorbeeld van zo’n vacature en handige tips & tricks.

Buro Aangenaam

Aangenaam! 🤝🏼

Aangenaam, wij zijn jouw samenwerkingspartner in employer branding, contentmarketing en personal branding. Wij helpen je bij het aantrekken van nieuwe medewerkers, het creëren van consistente, aantrekkelijke content en het vergroten van de zichtbaarheid van CEO’s, HR-managers en andere belangrijke personen binnen jouw organisatie. Laten we snel kennismaken en bespreken hoe we jou kunnen ondersteunen!

Buro Aangenaam - high res-26-3

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Afspraak maken

Je kan ons mailen, bellen of WhatsAppen, maar het liefst drinken we gewoon een kop koffie met je.

Contactgegevens

info@buroaangenaam.nl

Harderwijkerweg 141
3852 AB Ermelo