Contentmarketing.
Wij zetten jouw organisatiemerk aan.
Misschien ben je niet helemaal content met de huidige content van jouw bedrijf, of blijft jullie contentmarketing op dit moment uit door gebrek aan capaciteit of expertise. Aangenaam! Wij tillen de contentmarketing van jouw organisatie graag naar een creatiever niveau. Met een sterke positionering, contentstrategie en activatie naar bijvoorbeeld meer naamsbekendheid, bereik, leads, medewerkers en omzet.

Voor wie?
Voor directeuren, marketing- en communicatieprofessionals en managers (denk aan de salesmanager) die hulp kunnen gebruiken met contentmarketing. Denk hierbij aan het opstellen van een contentkalender, zichtbaarheid op social media en het schrijven van blogs.
Waarom uitbesteden?
Wij kijken op een andere manier naar bepaalde zaken dan wanneer je al langere tijd werkzaam bent bij een bedrijf. Zo vallen ons dingen op die medewerkers als vanzelfsprekend zien, maar die juist mooi zijn om te vertellen richting de buitenwereld. We hebben de ervaring, capaciteit en creativiteit. Zie ons als een frisse wind (ugh, klinkt cliché).
Dit levert het op.
Afhankelijk van de doelstellingen die we van tevoren samen bepalen, kan contentmarketing leiden tot bijvoorbeeld meer merk- en naamsbekendheid, leads, volgers, zichtbaarheid, klantenbinding, autoriteit, medewerkers en bereik van jouw organisatie. Precieze resultaten van onze contentmarketing vind je terug in onze maandelijkse rapportages.
Zo gaan wij te werk.
We schieten niet met hagel. Maar wel met vragen. 😉 Want we gaan graag eerst in gesprek met jou, je collega’s en (mede-)eigenaren, die over het stuk marketingcommunicatie gaan.
We gaan dus naar de kern van de organisatie om erachter te komen waar het bedrijf precies voor staat en wat de (marketing)doelen zijn.
Op basis daarvan creëren we een positionering, als deze er nog niet is, of duiken we in bestaande marketing- en communicatieplannen, -strategieën en positioneringen. Mocht deze basis al gelegd zijn, bouwen we daar uiteraard verder op door. Dan is het tijd voor activatie. In deze fase komt dus de contentmarketing om de hoek kijken.
Planning
Zo ziet de samenwerking eruit.
Voorbereiding
- Interview/gesprekken – opstellen kpi’s
- Beeldmateriaal – eventueel fotoshoot / video
Oplevering
- Positionering – als deze er nog niet is
- Contentstrategie
Doorlopende werkzaamheden
- Socialmediaberichten bedenken en publiceren
- Artikelen schrijven – afhankelijk van de doelgroep
- Schrijven van relevante landingspagina’s
- Reels / TikTok video’s produceren – afhankelijk van de doelgroep
- Promotie van doorlopende content
- Rapporteren over resultaten
- Account monitoren

Veelgestelde vragen
We snappen dat je denkt: ‘Leuk, maar hier moet ik wel tijd in steken’. Dat valt best mee! Althans, dit wordt steeds minder zodra de basis staat. Hier hebben we jouw tijd even voor nodig:
- Kennismakingsgesprek, waarin we ook direct doelen vaststellen
- Eventuele vervolggesprekken met collega’s van marketing/communicatie
- Feedback op positionering en contentstrategie
- Maandelijks een check op de social mediaberichten
- Input voor nieuwe content
Dus, valt inderdaad mee, toch? 😉
Je hoeft geen pot met goud te hebben om met contentmarketing te kunnen starten. Uiteraard; hoe meer mediabudget je beschikbaar hebt om de content te promoten, hoe groter het bereik wordt en/of hoe meer het websiteverkeer stijgt. Afhankelijk van de doelen en instellingen. En daarbij kunnen we, door slim in te spelen op de algoritmes van de verschillende kanalen, organisch ook al een verschil maken.
We werken op basis van urenpakketten van 4, 6 of 8 uur per week.
De social posts gaan eerst langs jou en / of onze contactpersoon voor een check. We geven toegang tot het bestand waarin we de social posts – inclusief beeldmateriaal – hebben opgemaakt. Daarnaast ontvang je iedere maand een rapportage vanuit AgencyAnalytics, waarin we alle cijfers delen en toelichten. Ook plannen we ieder half jaar een evaluatie om de samenwerking en resultaten te bespreken.
Dat verschilt. De ene opdrachtgever wil graag wekelijks bijpraten, de ander vindt twee of één keer in de maand voldoende. Het is maar net waar de behoefte ligt. Aan het begin zal de frequentie sowieso wat hoger liggen.
We werken vanuit ons eigen kantoor, maar kunnen ook bij jullie op kantoor werken – mits daar ruimte voor is.
Je kan ons mailen, bellen of WhatsAppen, maar het liefst drinken we gewoon een kop koffie met je.