Okee, we snappen het. Je denkt misschien: “Schrijven jullie écht met ChatGPT? Dat kan toch niet?” Maar ja, het is waar! Het is niet zomaar een robot die het schrijven helemaal overneemt. Het is een slimme tool die ons helpt om sneller, efficiënter en met meer plezier te werken. En het mooiste? Jij kunt deze slimme assistent ook inzetten voor je werkgeversmerk. In deze blog leggen we uit hoe wij ChatGPT gebruiken voor vacatureteksten, blogs, social posts en alles wat je verder nodig hebt voor jouw merk én hoe jij hetzelfde kunt doen!
Snel ideeën bedenken? ChatGPT helpt je op weg
De grootste uitdaging bij contentcreatie is vaak het bedenken van ideeën voor blogs, vacatureteksten of social posts. Gelukkig hebben wij ChatGPT als brainstormpartner. En het fijne is: je hebt geen koffie nodig om het te laten werken. ChatGPT genereert in een paar seconden verschillende invalshoeken en ideeën die je direct kunt gebruiken. Of je nu inspiratie zoekt voor een blog over werkcultuur, een creatieve invalshoek voor een vacature of trending onderwerpen in employer branding; ChatGPT helpt je altijd op weg. Zo heb je altijd frisse ideeën, zonder dat je uren hoeft te ploeteren.
Je teksten sneller en scherper maken? ChatGPT doet het voor je
Iedereen die schrijft, weet dat een tekst nooit meteen perfect is. Maar met ChatGPT kun je je teksten razendsnel verbeteren en aanscherpen. Het helpt je niet alleen met grammatica en structuur, maar zorgt er ook voor dat de tone of voice precies goed is mits je die hebt meegegeven. Of je nu een formele vacaturetekst schrijft of een luchtige social post voor je merk, ChatGPT past het aan. Het is als een extra paar handen die ervoor zorgen dat je tekst een boost krijgt, zonder dat je zelf uren bezig hoeft te zijn met herschrijven. Ideaal voor wanneer je snel content nodig hebt die kwaliteit en impact maakt.
Nooit meer stress over spelfouten
Kleine spelfouten kunnen een tekst snel minder professioneel maken. Gelukkig is ChatGPT je persoonlijke spellingschecker. Het maakt je tekst grammaticaal correct en zorgt ervoor dat je geen vervelende fouten over het hoofd ziet. Dit bespaart je niet alleen tijd, maar voorkomt ook dat je eindeloos blijft checken. Zo houd je meer tijd over om kandidaten te zoeken.
Je doelgroep écht begrijpen
ChatGPT is niet alleen goed in schrijven, het helpt ons ook om te begrijpen wat de doelgroep belangrijk vindt. Hoe? We gebruiken het om te onderzoeken welke onderwerpen de meeste interesse wekken en waar de pijnpunten van kandidaten liggen.
Stel je voor dat je een vacature schrijft voor een specifieke functie. ChatGPT helpt je dan niet alleen de juiste woorden te vinden, maar zorgt er ook voor dat de inhoud van je teksten precies aansluit bij wat jouw ideale kandidaten zoeken. Het is alsof je je doelgroep beter begrijpt zonder urenlange interviews. Dat bespaart je tijd en zorgt ervoor dat je boodschap de juiste snaar raakt.
Je eigen GPT: een slimme investering voor de lange termijn
Denk je nu: “Dit klinkt allemaal fantastisch, maar hoe begin ik?” Geen zorgen, wij helpen je! Met de kennis die wij hebben opgedaan, zorgen we ervoor dat jouw organisatie niet alleen Aangename content schrijft, maar ook profiteert van een eigen GPT die is afgestemd op de wensen en tone of voice van jouw organisatie. Dit betekent dat je op de lange termijn kunt blijven profiteren van een AI-assistent die je ondersteunt bij het schrijven van vacatureteksten, blogs, social posts en andere teksten die jouw merk versterken. Wij ontwikkelen samen de juiste tone of voice en leren je precies hoe je deze slimme tool optimaal kunt inzetten voor jouw organisatie, zodat je altijd de juiste content creëert, met snelheid en kwaliteit.
—
Benieuwd hoe ChatGPT jouw organisatie verder kan helpen? Stuur ons een berichtje!👇