Welkom bij
Buro Aangenaam.

Om ons werk aan je website, advertentie- of socialmediaaccounts uit te kunnen voeren, hebben wij toegang nodig tot je accounts. Wees gerust, hiervoor hoef je niet je wachtwoord te delen, maar kun je ons als partner toevoegen. Op deze pagina leggen wij uit hoe je ons toegang kunt verlenen aan ieder specifiek account.

Buro Aangenaam team

Hoe geef ik Buro Aangenaam toegang tot Google Analytics?

1. Consultant toevoegen als gebruiker

Om toegang te verlenen dien je een e-mailadres toe te voegen in het gebruikersbeheer.

  1. Open het beheermenu.
  2. Klik bij accountinstellingen op Toegangsbeheer voor account.
  3. Voeg een gebruiker toe door middel van de blauwe (+) button.


Je kunt zelf kiezen wat de benodigde rechten worden. Wij adviseren om alle rechten, behalve gebruikers beheren, te geven. Zodoende hou je zelf je account in de hand.

2. Google Analytics tracking ID delen

Voor sommige zaken hebben we je tracking ID nodig. Deze Google Analytics ID is altijd zichtbaar onder de propertynaam van je domein. Je kunt jouw propertynaam vinden in de accountselectie.

  1. Klik naast het Google Analytics logo op je accountnaam.
  2. Kies je account en bijbehorende property. Onder de property zie je je tracking ID. Het ID heeft de volgende opzet: UE-123456-1.


Je hoeft niets te doen met het nummer in de rechterkolom onder dataweergaven.

Hoe voeg ik Buro Aangenaam toe aan mijn Google Ads account?

1. Klant ID doorsturen

Om je account toe te voegen aan ons manageraccount, dienen we je uit te nodigen door middel van je Tracking ID. Je krijgt via een mail van Google Ads van ons een uitnodiging .

  1. Log in op je Google Ads account.
  2. Stuur je klant ID door naar je contactpersoon.


Je Google Ads ID is standaard zichtbaar in het hoofdscherm, rechtsboven naast het menu en jouw bedrijfsnaam.

2. Toegangsverzoek accepteren

Nadat je je Google Ads Klant ID hebt toegestuurd, moet je even wachten op een toegangsverzoek van je contactpersoon (zie afbeelding).

  1. Klik in de mail op de button ‘Verzoek accepteren’.
  2. Accepteer het koppelingsverzoek op de geopende landingspagina.

Buro Aangenaam wordt nu toegevoegd als partner. Je kunt te allen tijde de toegang weer intrekken door middel van het menupunt ‘Toegang tot account’.

Hoe voeg ik Buro Aangenaam toe aan mijn Google Tag Manager account?

1. Maak een Google Tag Manager account aan

Om alles op je website te kunnen tracken, zonder tussenkomst van jouw websitebeheerder, dien je Google Tag Manager te installeren. Via Google Tag Manager kun je alles op je website meten en volgen, om zodoende het beste uit je marketingmiddelen te halen.

Heb je al een Google Tag Manager account? Dan kun je verder gaan naar stap 2.

  1. Klik in Tag Manager op het tabblad Accounts > Account maken.
  2. Vul een accountnaam in en selecteer het land voor het account.
  3. Vul een beschrijvende containernaam in en selecteer het containertype.
  4. Klik op Maken en ga akkoord met de Servicevoorwaarden om uw container te maken.

2. Google Tag Manager delen ​

Om toegang te verlenen dien je een e-mailadres toe te voegen in het gebruikersbeheer.

  1. Klik op Beheerder.
  2. Selecteer in de kolom Account de optie Gebruikers beheren.
  3. Klik op Add.
  4. Selecteer Nieuwe gebruikers toevoegen.
  5. Voer een of meer e-mailadressen in.
  6. Stel Accountrechten in. Gebruiker is standaard geselecteerd. Met dit niveau kan de gebruiker algemene accountgegevens bekijken. Selecteer Beheerder als de gebruiker de mogelijkheid moet hebben om nieuwe containers te maken en gebruikersrechten aan te passen voor accounts en containers.
  7. Optioneel: Stel Containerrechten in voor elke container waartoe u de gebruiker toegang wilt geven.
  8. Klik op Uitnodigen. Elke uitgenodigde gebruiker krijgt een uitnodiging om de container te gebruiken.


Je kunt zelf kiezen wat de benodigde rechten worden. Wij adviseren om alle rechten, behalve gebruikers beheren, te geven. Zodoende houdt je zelf uw account in de hand.

4. Hoe regel ik toegang tot mijn Facebook (bedrijfs)account?

1. Maak een Facebook bedrijfsaccount

Om je pagina en advertenties op de juiste manier te onderhouden dien je een businessmanager in te stellen. Zodoende kun je alles rondom Facebook beheren.

Heb je al een Businessmanager? Dan kun je verder gaan naar stap 2.

  1. Ga naar business.facebook.com en selecteer Account maken.
  2. Voer je businessnaam in en bevestig jouw identiteit via de Facebook-aanmeldgegevens van het account met beheerrechten.
  3. Volg de instructies om een bedrijfsaccount te maken

2. Koppel bestaande pagina's

Je hebt nu een (lege) Businessmanager. De Businessmanager wordt je nieuwe omgeving waar je al je Facebookgerelateerde zaken gaat beheren.

  1. Voeg je Facebookpagina toe, dit kan alleen wanneer je paginabeheerder bent.
  2. Voeg je advertentieaccount toe/maak een advertentieaccount aan. Je kunt hier direct je facturatiegegevens volledig maken.
  3. Voeg collega’s toe (dus geen partners), om het beheer van je account niet bij één individu neer te leggen.

3. Facebook partnerkoppeling

Om Buro Aangenaam als partner toe te voegen aan je account, dienen we je uit te nodigen door middel van je advertentieaccount- en je pagina-ID. Je krijgt via de Facebook businessmanager van ons een uitnodiging.

  1. Geef je Facebook ID’s (zie stap 4) door aan je contactpersoon.
  2. Wacht op de uitnodiging van Buro Aangenaam
  3. Log in op je Facebook Businessmanager.
  4. Accepteer het koppelingsverzoek (zie afbeelding).


Je kunt te allen tijde de toegang weer intrekken door middel van het menupunt: Bedrijfsinstellingen > Gebruikers > Partners.

4. Facebook account ID

Jouw Facebook ID is direct zichtbaar in de bedrijfsmanager van je pagina. Je hebt twee ID’s, een advertentie ID (mits er een advertentieaccount is aangemaakt) en een pagina ID. Beide staan onder de bedrijfsnamen weergegeven.

Je kunt simpelweg op het ID klikken om het direct naar je klembord te kopiëren en naar je contactpersoon door te sturen.

5. Hoe regel ik de toegang tot mijn LinkedInpagina?

1. Beheerder bedrijfspagina toevoegen

Voor het onderhouden van je LinkedIn advertenties hebben we toegang nodig tot je LinkedIn bedrijfspagina en advertentieaccount.

  1. Ga naar de LinkedIn bedrijfspagina en open de weergave voor hogere beheerders van de pagina. Klik boven aan de pagina op de vervolgkeuzelijst Tools voor beheerders en selecteer Beheerders beheren.
  2. Klik op het tabblad Paginabeheerders of Betaalde-mediabeheerders en klik op de knop Beheerder toevoegen.
  3. Typ de naam van de marketeer die je wil toevoegen in het tekstveld “Zoeken naar een lid”. Klik op de naam van het lid in het menu dat verschijnt en selecteer de juiste beheerdersrol.
LinkedIn beheerder toevoegen

2. Advertentieaccount aanmaken

Heb je al een advertentieaccount? Sla dan deze stap over.

  1. Klik bovenaan de LinkedIn-homepagina op Werk en selecteer Adverteren. wijzig eventueel de accountnaam, selecteer de juiste bedrijfspagina en wijzig eventueel de valuta.
  2. Controleer de gegevens en klik op akkoord. Je gaat automatisch naar de pagina campagnebeheer.

3. Adverteerder toevoegen aan bestaand advertentieaccount

  1. Ga opnieuw naar het advertentieaccount, ga naar accountinstellingen en klik op toegang beheren. Klik vervolgens op de knop gebruiker toevoegen.
  2. Typ de naam van de beheerder in het tekstveld ‘Zoeken naar een lid’, klik op de naam van de beheerder in het menu dat verschijnt en selecteer de juiste rol.

6. Hoe voeg ik Buro Aangenaam toe aan mijn WordPress website?

1. Voeg een nieuwe gebruiker toe

Om je website te kunnen beheren en optimaliseren hebben we toegang tot je website nodig. Met een eigen account voor iedere persoon die een website beheert kunt je altijd in de logbestanden zien wat er gewijzigd is.

  1. Ga naar de WordPress omgeving en selecteer Gebruikers > Nieuwe toevoegen.
  2. Voeg de gebruikersnaam toe (bijvoorbeeld Buro Aangenaam of de naam van je contactpersoon) met de rol ‘Beheerder.
  3. Zorg dat de checkbox ‘Gebruiker toevoegen zonder dat er een e-mail voor bevestiging wordt verstuurd’ niet aangevinkt is.